Quantcast
Μητσοτάκης: Πολλές πολυεθνικές παίζουν παιχνιδάκια με την τιμολόγηση των προϊόντων στα σούπερ μάρκετ - enikonomia.gr
share

Μητσοτάκης: Πολλές πολυεθνικές παίζουν παιχνιδάκια με την τιμολόγηση των προϊόντων στα σούπερ μάρκετ

δημοσιεύτηκε:

Για τα παιχνίδια που παίζουν οι  πολυεθνικές εταιρείες αναφορικά με την τιμολόγηση των προϊόντων στα σούπερ μάρκετ μίλησε μεταξύ άλλων σήμερα ο Πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης στην ΕΡΤ.

«Σήμερα διαπιστώνουμε ύστερα από μια πολύ παρατεταμένη έρευνα ότι πολλές πολυεθνικές παίζουν παιχνιδάκια και τιμολογούν τελείως διαφορετικά τα ίδια προϊόντα σε  διαφορετικές χώρες. Αυτό δεν αρκεί μόνο μια εθνική απάντηση αλλά χρειάζεται μια ευρωπαϊκή  απάντηση. Και εγώ απέστειλα επιστολή στην πρόεδρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής ζητώντας εφόσον ξανά είναι πρόεδρος – θα ξανά είναι λογικά, απολαμβάνει και την στήριξη μας -να προτάξει αυτό το ζήτημα» σημείωσε ο κ. Μητσοτάκης και αναφέρθηκε στη καινούργια πρακτική που εφαρμόζουν πολλές εταιρείες.

«Αλλάζουν τις συσκευασίες στο ίδιο προϊόν και εκεί που ήταν 200 γραμμάρια, τώρα είναι 180 γραμμάρια.  Θα παρέμβουμε με ακόμα πιο έντονο τρόπο. Αλλάζει η συσκευασία, θα μου το λες με μεγάλη ένδειξη στο ράφι. Να ξέρει ο καταναλωτής ότι αυτό το οποίο φαίνεται ότι είναι το ίδιο με αυτό το οποίο αγόραζε, ότι  αγοράζει τελικά λιγότερο. Άρα η πραγματική τιμή μονάδας έχει αυξηθεί. Γι’ αυτό και λέω ότι είναι μια συνεχής μάχη αυτή διότι και η αγορά προσαρμόζεται στα μέτρα τα οποία εμείς λαμβάνουμε» συμπλήρωσε.

Για την επιστολή αναφορικά με την ακρίβεια

Επίσης μίλησε για την  επιστολή  που απέστειλε στην Κομισιόν σχετικά με τη διαφορετική τιμολόγηση προϊόντων από τις πολυεθνικές.  «Υπάρχει ενιαία αγορά και υπάρχουν κανόνες σχετικά με τον τρόπο με τον οποίο οι εταιρείες και τιμολογούν και κάνουν το λεγόμενο “transfer pricing “.Υπάρχουν ευρωπαϊκοί κανόνες .Εγώ θέτω το ζήτημα και ζητώ περισσότερη επαγρύπνηση από τις Βρυξέλλες για πολυεθνικές εταιρείες που μπορεί να εκμεταλλεύονται το γεγονός ότι μπορεί η Ελλάδα είναι μια μικρή αγορά  και να μην έχει τόσο μεγάλο ανταγωνισμό . Για παράδειγμα μια πολυεθνική να πουλάει πιο ακριβά ένα προϊόν . Βεβαίως υπάρχει  η δυνατότητα παρέμβασης .Τι ενιαία αγορά είναι αυτή όταν έχουμε  πολύ συχνά μεγάλες αποκλίσεις προϊόντων: Και αυτό δεν είναι κάτι που μπορεί μια χώρα μόνη να το αντιμετωπίσει μόνη της χρειάζεται ευρωπαϊκή απάντηση .Για αυτό τροφοδοτεί σε έναν βαθμό και τον  ευρωπαϊκό πληθωρισμό» σημείωσε.

share
Σχόλια Αναγνωστών
Ροή
Οικονομία
Επιχειρήσεις
Επικαιρότητα

Ενημερωθείτε πρώτοι με τον τρόπο που θέλετε.