Συνολικά 499 ευρώ το… δευτερόλεπτο ξοδεύουν οι Έλληνες καταναλωτές σε σούπερ μάρκετ άνω των 100 τ.μ, όπως αυτό προκύπτει από τα στοιχεία του πρώτου εξαμήνου του τρέχοντος έτους (30 Δεκεμβρίου 2024-29 Ιουνίου) της έρευνας της NielsenIQ.
Το ποσό αυτό αντιστοιχεί σχεδόν στα 29.900 ευρώ το λεπτό, δηλαδή στα 1,795 εκατ. ευρώ την ώρα και 43,088 εκατ. ευρώ την ημέρα. Μάλιστα το μεγαλύτερο μέρος αυτού του ποσού, σχεδόν 3 στα 5 ευρώ προέρχεται από καταναλωτές εκτός Αττικής.
Αξιοσημείωτο είναι δε πως η κατανάλωση στα σούπερ μάρκετ άνω των 100 τ.μ. ανήλθε στα 7,799 δισ. ευρώ το πρώτο εξάμηνο του τρέχοντος έτους (30 Δεκεμβρίου 2024-29 Ιουνίου 2025). Δηλαδή καταγράφηκε μια άνοδο της τάξεως του 7,9% το πρώτο εξάμηνο του 2025 σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2024.
Τι δείχνουν άλλο τα στοιχεία της Nielsen
Επίσης τα στοιχεία της Nielsen έδειξαν τα εξής:
- Η Αττική συνεισφέρει 42,4% στη συνολική δαπάνη. Δηλαδή δαπάνησε περισσότερα από 3,3 δισ. ευρώ κατά το πρώτο εξάμηνο του τρέχοντος έτους.
- Μετά τη σκυτάλη παίρνουν η Μακεδονία & Θράκη με 12,8% ( ή με 998 εκατ. ευρώ) και η Θεσσαλονίκη με 9,6% (ή αλλιώς με 748 εκατ. ευρώ).
- Η Στερεά Ελλάδα καλύπτει το 11,6% . Το ποσοστό αυτό αντιστοιχεί στα 905 εκατ. ευρώ
- Η Πελοπόννησος συνεισφέρει το 8,6%. Το ποσοστό αυτό ισοδυναμεί με 671 εκατ. ευρώ
- Η Κρήτη καλύπτει το 6,6% (δηλαδή 515 εκατ. ευρώ) και τα νησιά 8,3% (δηλαδή 647 εκατ. ευρώ).
Οι τρεις μεγαλύτερες αγορές (Αττική, Μακεδονία-Θράκη, Θεσσαλονίκη) συγκεντρώνουν περισσότερο από το 65% των χρημάτων που δαπανώνται στα ταμεία των σούπερ μάρκετ.
Μάλιστα ο βασικός κορμός των δαπανών παραμένουν τα μεγάλα σούπερ μάρκετ καθώς έχουν μερίδιο σε αυτό το 39,7% , ακολουθούμενα από τα μικρά σούπερ μάρκετ (34,2%), τα hypermarkets (11,7%) και τα πολύ μικρά (14,5%).
Στην ανάλυση ανά κατηγορία προϊόντος, τα τρόφιμα και ποτά απορροφούν πάνω από το 54% των δαπανών, τα προϊόντα οικιακής χρήσης το 24,8%, τα φρέσκα και χύμα προϊόντα το 8,3%, τα είδη υγείας και ομορφιάς το 6,3% και το bazaar το 6%.