Quantcast
Πλοία: Αυξάνεται ο ελάχιστος ημερήσιος χρόνος απασχόλησης τεχνικού ασφαλείας -Όλα όσα αναφέρει η νέα ΚΥΑ - enikonomia.gr
share

Πλοία: Αυξάνεται ο ελάχιστος ημερήσιος χρόνος απασχόλησης τεχνικού ασφαλείας -Όλα όσα αναφέρει η νέα ΚΥΑ

δημοσιεύτηκε:

Αυξάνεται ο ελάχιστος ημερήσιος χρόνος απασχόλησης τεχνικού ασφαλείας σε πλοία κατά την εκτέλεση ναυπηγοεπισκευαστικών εργασιών, όπως αναφέρεται σε σχετική ΚΥΑ. Πρόκειται για την Κοινή Υπουργική Απόφαση ( ΚΥΑ)  που προωθούν ο υφυπουργός Εργασίας & Κοινωνικής Ασφάλισης, Βασίλειος-Πέτρος Σπανάκης σε συνεργασία με τον υπουργό, Άδωνι Γεωργιάδη και που συνυπογράφεται και από τον συναρμόδιο υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη. Η Κοινή Υπουργική Απόφαση αυξάνει σε μόνιμη πλέον βάση τον ελάχιστο ημερήσιο χρόνο απασχόλησης και επιτόπιας παρουσίας τεχνικού ασφαλείας σε πλοία κατά την εκτέλεση ναυπηγοεπισκευαστικών εργασιών.

Συγκεκριμένα, ο χρόνος αυτός αυξάνεται από 5 σε 7 ώρες για τα πλοία υψηλής επικινδυνότητας, από 2 σε 4 ώρες για τα πλοία μεσαίας επικινδυνότητας και από μία σε δύο ώρες για τα πλοία χαμηλής επικινδυνότητας.

Η ΚΥΑ

Η ΚΥΑ αναφέρει μεταξύ άλλων τα εξής:

Άρθρο 1

Η παρ. 1 του άρθρου 4 της υπό στοιχεία 16935/ Δ10.104/2010 κοινής υπουργικής απόφασης «Όροι παροχής υπηρεσιών και χρονικά όρια υποχρεωτικής απασχόλησης του τεχνικού ασφάλειας κατά την εκτέλεση ναυπηγοεπισκευαστικών εργασιών σε πλοία» (Β’ 1346) τροποποιείται ως προς τον ελάχιστο ημερήσιο χρόνο υποχρεωτικής απασχόλησης του τεχνικούασφάλειας και παρουσίας του επί του πλοίου κατά το χρονικό διάστημα που εκτελούνται εργασίες, ο οποίος ορίζεται σε:

α) 7 ώρες αντί για 5 ώρες για κάθε πλοίο της υψηλής κατηγορίας επικινδυνότητας,

β) 4 ώρες αντί για 2 ώρες για κάθε πλοίο της μεσαίας κατηγορίας επικινδυνότητας,

γ) 2 ώρες αντί για 1 ώρα για κάθε πλοίο της χαμηλής κατηγορίας επικινδυνότητας και η εν λόγω παράγραφος διαμορφώνεται ως εξής:

«1. Ο ελάχιστος ημερήσιος χρόνος υποχρεωτικής απασχόλησης του τεχνικού ασφάλειας και παρουσίας του επί του πλοίου κατά το χρονικό διάστημα που εκτελούνται
εργασίες ορίζεται σε:

α) 7 ώρες για κάθε πλοίο της Υψηλής κατηγορίας επικινδυνότητας,

β) 4 ώρες για κάθε πλοίο της Μεσαίας κατηγορίας επικινδυνότητας,

γ) 2 ώρες για κάθε πλοίο της Χαμηλής κατηγορίας επικινδυνότητας.

Ο χρόνος αυτός πρέπει να είναι συνεχόμενος. Ειδικότερα για τα πλοία της Υψηλής κατηγορίας επικινδυνότητας για τις περ. 1β και 1γ του άρθρου 3 παρέ- χεται η δυνατότητα ο συνολικός χρόνος να καλύπτεται το πολύ σε δύο φάσεις μετά από έγκριση της αρμόδιας υπηρεσίας Ασφάλειας και Υγείας στην Εργασία της Επι- θεώρησης Εργασίας».

Άρθρο 2

Έναρξη ισχύος

1. Οι διατάξεις της παρούσης ισχύουν από τη δημοσίευσή της στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

2. Από την έναρξη ισχύος της παρούσης καταργείται η υπ’ αρ. 54312/2023 κοινή υπουργική απόφαση «Αύξηση των χρονικών ορίων απασχόλησης του τεχνικού ασφάλειας κατά την εκτέλεση ναυπηγοεπισκευαστικών εργασιών σε πλοία για χρονικό διάστημα τριών (3) μηνών» (Β’ 3620/2023).

Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Διαβάστε ολόκληρη την ΚΥΑ εδώ

Η δήλωση

O υφυπουργός Εργασίας & Κοινωνικής Ασφάλισης, Βασίλειος-Πέτρος Σπανάκης, δήλωσε σχετικά: «Συνεπείς στη δέσμευσή μας για την περαιτέρω ενδυνάμωση του θεσμικού πλαισίου προστασίας της υγείας και ασφάλειας των εργαζομένων και, κυρίως, αυτών που απασχολούνται σε τομείς υψηλής επικινδυνότητας, προχωρήσαμε σήμερα στην έκδοση μίας ακόμη υπουργικής απόφασης για τη σημαντική αύξηση – διπλασιασμό σε κάποιες περιπτώσεις – του ελάχιστου ημερήσιου χρόνου απασχόλησης τεχνικού ασφαλείας σε πλοία κατά την εκτέλεση ναυπηγοεπισκευαστικών εργασιών. Πρόκειται για μία αύξηση σε μόνιμη βάση, με σκοπό την αποτελεσματική και ουσιαστική επιτήρηση της ασφαλούς εκτέλεσης εργασιών στη ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη. Ως αρμόδιος υφυπουργός για τα ζητήματα υγείας και ασφάλειας στην εργασία, που τίθενται πλέον στην προμετωπίδα της μέριμνας και των πρωτοβουλιών του υπουργείου Εργασίας & Κοινωνικής Ασφάλισης, συνεργάζομαι με τις υπηρεσίες του υπουργείου, την Ανεξάρτητη Αρχή Επιθεώρησης Εργασίας, τους επαγγελματικούς και επιστημονικούς φορείς της χώρας, τους κοινωνικούς εταίρους και, κυρίως, τους ίδιους τους εργαζόμενους και τους εκπροσώπους τους, για να δώσουμε λύσεις σε παλαιά και νέα προβλήματα. Όπως τόνισα από την πρώτη στιγμή, θα κινηθούμε με σχέδιο, αποφασιστικότητα, ταχύτητα και κοινωνική συνεννόηση».

 

 

 

share
Σχόλια Αναγνωστών
Ροή
Οικονομία
Επιχειρήσεις
Επικαιρότητα

Ενημερωθείτε πρώτοι με τον τρόπο που θέλετε.