Η Ελληνική Ένωση Τραπεζών διευκρινίζει πως οι καταναλωτές δεν θα έχουν διπλές χρεώσεις σε περίπτωση που ο υπάλληλος περάσει την κάρτα τους 2 φορές από το σύστημα POS. Είναι πρακτικά αδύνατο να γίνει διπλή χρέωση εάν δεν ακολουθηθεί κάποια συγκεκριμένη διαδικασία, συμπληρώνει η ΕΕΤ.
Επίσης οι πολίτες θα πρέπει να γνωρίζουν τα εξής:
1.Το σύστημα χρέωσης στο POS
Για να γίνει δεύτερη χρέωση δεν αρκεί να περάσει η κάρτα 2 φορές από το τερματικό, επισημαίνει η Ελληνική Ένωση Τραπεζών. Για να ολοκληρωθεί νέα συναλλαγή, ο υπάλληλος θα πρέπει:
- Να ολοκληρώσει πλήρως την πρώτη συναλλαγή
- Να εισάγει εκ νέου το ποσό στο POS
- Να ξεκινήσει νέα συναλλαγή και να περάσει ξανά την κάρτα
Αν απλώς ακουστεί ήχος από το τερματικό, αυτό δεν σημαίνει απαραίτητα ότι έγινε χρέωση. Πολλές φορές το POS δεν διαβάζει σωστά την κάρτα και ζητά επανάληψη της διαδικασίας, χωρίς να έχει ολοκληρωθεί πληρωμή.
2. Ανέπαφες συναλλαγές
Για να γίνει ανέπαφη συναλλαγή:
- Η κάρτα θα πρέπει να είναι σε απόσταση μικρότερη των 8 εκατοστών από το POS
- Θα πρέπει να ακουστεί ο χαρακτηριστικός ήχος επιβεβαίωσης
- Το POS θα πρέπει να είναι σε ενεργή κατάσταση συναλλαγής
Καμία χρέωση δεν μπορεί να γίνει χωρίς αυτά τα βήματα
3. Τα πιθανά λάθη
Μπορεί κανείς να λάβει απλά μέτρα για απόλυτη ασφάλεια προκειμένου να έχει διπλή χρέωση. Αυτά είναι τα εξής:
- Να ζητεί πάντα την απόδειξη του POS
- Να ελέγξει το ποσό πριν φύγει από το κατάστημα
- Να φυλάξει την απόδειξη μέχρι να εμφανιστεί η συναλλαγή στον λογαριασμό του
Η απόδειξη του POS είναι το επίσημο αποδεικτικό της χρέωσης και προστατεύει τον πολίτη σε περίπτωση οποιασδήποτε ασυμφωνίας.
4. Η λάθος χρέωση
Αν διαπιστώσει ο πολίτης κάποια ύποπτη ή λανθασμένη χρέωση, τότε θα πρέπει να επικοινωνήσει άμεσα με την τράπεζά του.
Τα σύγχρονα τραπεζικά συστήματα διαθέτουν μηχανισμούς ελέγχου που προστατεύουν τους καταναλωτές αλλά και τους ελεύθερους επαγγελματίες.
