Quantcast
ΣΒΒΕ: Οι πέντε παρεμβάσεις για την οικονομική και πολιτική αλλαγή - enikonomia.gr
share

ΣΒΒΕ: Οι πέντε παρεμβάσεις για την οικονομική και πολιτική αλλαγή

δημοσιεύτηκε:

Πέντε παρεμβάσεις για την οικονομία παρουσίασε ο πρόεδρος του Συνδέσμου Βιομηχανιών Βορείου Ελλάδος (ΣΒΒΕ), Αθανάσιος Σαββάκης στη συνέντευξη Τύπου που έδωσε στο περίπτερο που δημιουργήθηκε στη ΔΕΘ με αφορμή την επέτειο του εορτασμού των 100 ετών από την ίδρυση του Συνδέσμου.

Οι προτάσεις του κ. Σαββάκη για την οικονομική και κοινωνική αλλαγή είναι οι εξής:

1. Τη θεσμοθέτηση και ψήφιση σε 12 μήνες από την ανάληψη των καθηκόντων της νέας κυβέρνησης της άρσης όλων των εμποδίων πρόσβασης στην επιχειρηματικότητα που καταγράφηκαν από τον ΣΕΒ, τον ΣΒΒΕ και τους άλλους Συνδέσμους Βιομηχανιών της χώρας από το 2010.

2. Τον διπλασιασμό του ιδιωτικού τομέα της οικονομίας μέχρι το πέρας του 3ου μνημονίου, δηλαδή μέχρι το 2020, με τη σωστή αξιοποίηση των 35 δις € που αναμένεται να εισρεύσουν στη χώρα τα επόμενα χρόνια από την Ευρωπαϊκή Ένωση και άλλες πηγές. Αν αυτά εισρεύσουν άμεσα, τότε θα διευκολυνθεί η παραγωγική ανασυγκρότηση και θα γίνει εφικτότερος ο στόχος της επίτευξης των δημοσιονομικών πλεονασμάτων. Στο πλαίσιο αυτό ο ΣΒΒΕ προτείνει τη θεσμοθέτηση γενναιόδωρου και άκρως ελκυστικού πακέτου αναπτυξιακών κινήτρων για την υλοποίηση επενδύσεων στην ελληνική περιφέρεια. Απαιτείται η άμεση ψήφιση ευέλικτου και σύγχρονου, σε διαδικασίες έγκρισης, εκταμίευσης επιχορηγήσεων και νέων μορφών χρηματοδότησης και ελέγχων «Αναπτυξιακού Νόμου», που θα δώσει τη δυνατότητα υλοποίησης επενδύσεων, τόσο από εγχώριους επιχειρηματίες, όσο και από ξένους.

3. Την αξιολόγηση της απόδοσης της λειτουργίας του δημόσιου τομέα, με όρους επιπτώσεων στην οικονομία και στην ανάπτυξη του παραγωγικού συστήματος της χώρας. Προτείνουμε μείωση του κράτους σε ποσοστό 30% την επόμενη διετία με την κατάργηση οργανισμών και λειτουργιών που θα αποδειχθούν από την αξιολόγηση είτε ανεπαρκείς, είτε μη ανταποδοτικοί για το κοινωνικό σύνολο.

4. Τον σαφή διαχωρισμό μεταξύ εκτελεστικής και νομοθετικής εξουσίας. Πολλές φορές οι εφαρμοστικές εγκύκλιοι κλπ. μετά την ψήφιση ενός νόμου, αναιρούν το πνεύμα του ψηφισθέντος νόμου, με αποτέλεσμα η εκτελεστική εξουσία να υποκαθιστά τελικά τη νομοθετική, και, αρκετές φορές, να δημιουργούνται θύλακες διαφθοράς στη δημόσια διοίκηση. Κι αυτό το έχουμε δει πολλές φορές με νομοθετήματα που αφορούν την ανάπτυξη. Ένα μέτρο που θα μπορούσε άμεσα ν΄ αποδώσει είναι η θεσμοθέτηση ασυμβίβαστου μεταξύ βουλευτικής και Υπουργικής ιδιότητας και η καθιέρωση του θεσμού της λογοδοσίας, για πολιτικούς και υπαλλήλους της δημόσιας διοίκησης, με κριτήρια εξατομικευμένης και όχι ομαδικής ευθύνης και με συνέπειες άμεσες και πάγια καθορισμένες και συμφωνημένες.

5. Την αλλαγή του Συντάγματος της χώρας, στο οποίο θα περιλαμβάνονται συγκεκριμένοι στόχοι δημοσιονομικής πολιτικής (π.χ. οι στόχοι του Μάαστριχτ κλπ.). και, πιθανώς θα πρέπει να αρχίσει να τίθεται στο δημόσιο διάλογο η αλλαγή του πολιτεύματος σε Προεδρικό. Έτσι, ο εκάστοτε εκλεγμένος Πρόεδρος θα πρέπει (μοιραία) να συνεργασθεί με το νομοθετικό σώμα το οποίο όμως εκλέγεται σε διαφορετικό χρόνο και με διαφορετικό τρόπο από τον ίδιο. Έτσι, πιστεύουμε ότι είναι δυνατόν αφενός να επιτευχθεί η συναίνεση του πολιτικού προσωπικού, κάτι που σήμερα φαντάζει εντελώς απόμακρο, και αφετέρου η κυβέρνηση δεν θα άγεται και θα φέρεται από εκλογικές και ψηφοθηρικές λογικές για να λάβει τις σωστές μεταρρυθμιστικές αποφάσεις. Ίσως η αλλαγή σε Προεδρική Δημοκρατία να αποτελεί μια αναγκαία διέξοδο για την επίτευξη μεγαλύτερης αποτελεσματικότητας στη διακυβέρνηση.

share
Σχόλια Αναγνωστών
Ροή
Οικονομία
Επιχειρήσεις
Επικαιρότητα

Ενημερωθείτε πρώτοι με τον τρόπο που θέλετε.