Quantcast
Σούπερ μάρκετ: «Παράθυρο» Θεοδωρικάκου για νέα μέτρα κατά της ακρίβειας - Τι είπε για την Ανεξάρτητη Αρχή Προστασίας Καταναλωτή, το μεσοσταθμικό κέρδος και τα προϊόντα - enikonomia.gr
share

Σούπερ μάρκετ: «Παράθυρο» Θεοδωρικάκου για νέα μέτρα κατά της ακρίβειας – Τι είπε για την Ανεξάρτητη Αρχή Προστασίας Καταναλωτή, το μεσοσταθμικό κέρδος και τα προϊόντα

δημοσιεύτηκε:

Ανοιχτό το ενδεχόμενο να ληφθούν επιπρόσθετα μέτρα κατά της ακρίβειας εάν υπάρξουν ανεξέλεγκτες αυξήσεις στις τιμές των προϊόντων στα σούπερ μάρκετ άφησε σήμερα ο υπουργός Ανάπτυξης, Τάκης Θεοδωρικάκος μιλώντας στο OPEN TV.

«Αυτό που επιβεβαιώνω τους πάντες είναι πως εάν υπάρξουν ανεξέλεγκτες αυξήσεις στις τιμές των προϊόντων που δεν θα δικαιολογούνται, τότε αυτό θα σημαίνει περισσότεροι και πιο σοβαροί  έλεγχοι και ενδεχομένως να ληφθούν πρόσθετα μέτρα…  θα το δούμε αυτό. Θα δούμε τι θα χρειαστεί να γίνει».

Και συνέχισε λέγοντας πως « η αύξηση δικαιολογείται όταν τα εισαγόμενα προϊόντα έρχονται πιο αυξημένα .Δεν μπορείς να πας να κυνηγήσεις κανέναν για αυτό το πράγμα. Αφορμή αυτό, υπάρχει άλλου είδους κερδοσκοπία. Επαναλαμβάνω θα εξετάσουμε και πρόσθετα μέτρα»

Έρχεται νομοσχέδιο για τη νέα Ενιαία Ανεξάρτητη Αρχή Προστασίας Καταναλωτής και Εποπτείας της Αγοράς

Επίσης προανήγγειλε πως θα τεθεί σε διαβούλευση το νομοσχέδιο για τη νέα Ενιαία Ανεξάρτητη Αρχή Προστασίας Καταναλωτής και Εποπτείας της Αγοράς. « Μέσα στις επόμενες 40 ημέρες με 50 ημέρες θα ψηφιστεί στη Βουλή το νομοσχέδιο για τη νέα Ενιαία Ανεξάρτητη Αρχή Προστασίας Καταναλωτής και Εποπτείας της Αγοράς. Το σχετικό νομοσχέδιο είναι έτοιμο και αυτό θα βγει πολύ γρήγορα στη διαβούλευση για τη δημιουργία της νέας Ενιαίας Ανεξάρτητης Αρχής Προστασίας Καταναλωτής και Εποπτείας της Αγοράς  με 300 ελεγκτές, με σοβαρά ψηφιακά μέσα και κυρίως με τη λογική ενός διοικητή ο οποίος θα είναι ανεξάρτητος από τις πολιτικές διαδικασίες…  καθώς αυτός θα επιλεγεί με τη συμμετοχή και του Κοινοβουλίου. Και σε αυτή τη διαδικασία θα έχει μπροστά να κάνει τη δουλειά του» τόνισε.

«Θα φτιάξουμε την Αρχή. Αυτή θα είναι ισχυρή και θα βοηθήσει να μπει τάξη στην αγορά» συμπλήρωσε.

Για το μεσοσταθμικό κέρδος

Επίσης αναφέρθηκε στη συνάντηση που είχε με τους εκπροσώπους των σούπερ μάρκετ για το θέμα των τιμών στα προϊόντα.

«Ζήτησα από τους εκπρόσωπους των σούπερ μάρκετ να μειώσουν και άλλο το μεσοσταθμικό τους κέρδος και να κρατήσουν αυτή τη διαδικασία της μείωσης στις τιμές των προϊόντων  και για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα και ιδιαίτερα σε περισσότερους από 1.000 κωδικούς . Προσωπικά πιστεύω ότι έχουν συναισθανθεί  ότι η κοινωνία εκεί έξω ζητάει μια καλύτερη κατάσταση στην αγορά. Εμείς εξαντλούμε τα περιθώρια» είπε.

Στην συνέχεια ρωτήθηκε τι απάντηση έλαβε από τους εκπροσώπους των σούπερ μάρκετ για τη μείωση του ποσοστού κέρδους.  «Αυτό θα φανεί στη πράξη. Το κέρδος είναι θεμιτό. Δεν υπάρχει κανένας επιχειρηματίας που να μην θέλει να κερδίζει. Πέρυσι συζητήσαμε μαζί τους  και καταλήξαμε  μαζί στον Κώδικα Δεοντολογίας ακριβώς για να μην  κοροϊδεύονται οι άνθρωποι όταν πηγαίνουν να αγοράσουν κάτι» απάντησε.

Για τις μειώσεις των τιμών σε τουλάχιστον 1.000 κωδικούς προϊόντων 

Για τις μειώσεις των τιμών σε τουλάχιστον 1.000 κωδικούς προϊόντων μίλησε και σε τηλεοπτική εκπομπή της ΕΡΤ ο κ. Θεοδωρικάκος.

« Είχαμε λοιπόν όλους αυτούς τους μήνες μια στρατηγική πίεσης πάνω στην αγορά πίεσης πάνω στα σούπερ μάρκετ, μεταφέροντας το κοινωνικό αίτημα να συγκρατηθούν οι τιμές. Βέβαια γνωρίζουν όλοι ότι οι τιμές είναι κυρίως ζήτημα προσφοράς και ζήτησης.

Δεν γίνονται οι μεταβολές με αποφάσεις και διατάγματα για να μπω σε αυτό που μόλις πριν από λίγο ρωτήσατε. Ωστόσο πιέζουμε για συγκεκριμένες πρωτοβουλίες και μία από αυτές εκδηλώθηκε τον τελευταίο μήνα και έχουμε συμφωνία σε αυτό. Έχουν δεσμευθεί οι μεγάλες αλυσίδες ότι στο πρώτο δεκαπενθήμερο του Οκτωβρίου, δύο εβδομάδες δηλαδή από σήμερα, θα μειώσουν τις τιμές σε τουλάχιστον 1.000 κωδικούς. Εγώ τους ζήτησα η πρωτοβουλία αυτή να επεκταθεί και πέρα από τα Χριστούγεννα, πέρα από τις ημέρες των γιορτών, γιατί αντιλαμβάνομαι ότι μέχρι εκεί έχουν οργανώσει αυτό το πλαίσιο στην πρωτοβουλία αυτή, θέλω να σημειώσω ότι προφανώς συμμετέχει και ο Σύνδεσμος Ελληνικών Βιομηχανιών Τροφίμων, έχει πολύ βασικό ρόλο. Έχω κάνει αλλεπάλληλες συναντήσεις μαζί τους και θα προσφέρουν και εκείνοι το σχετικό ποσοστό μείωσης.

Ο στόχος είναι βασικά προϊόντα που αφορούν και τη διατροφή και την συντήρηση του σπιτιού και την ατομική υγιεινή, να πέσουν οι τιμές τους πάνω από 5% και όσο γίνεται περισσότερο για όσο γίνεται μεγαλύτερο χρονικό διάστημα. Ταυτόχρονα διευκρίνισα προς όλους και θέλω με την ευκαιρία που είμαι εδώ να το διευκρινίσω και πάλι, είχαμε συμφωνήσει με τους εκπροσώπους της αγοράς πέρυσι, ύστερα από 100 ημέρες συνεργασίας και δουλειάς, έναν κώδικα δεοντολογίας για να προστατεύουμε τους πωλητές από παραπλανητικές εκπτώσεις, γιατί ξέρετε και μια μορφή επιβάρυνσης των τιμών ήταν οι παραπλανητικές εκπτώσεις. Συμφωνήσαμε σε αυτό τον κώδικα δεοντολογίας, αλλά εμείς είμαστε υποχρεωμένοι και να τον ελέγχουμε, το τονίζω αυτό γιατί έχουν υπάρξει πρόσφατα κάποια πρόστιμα που επέβαλε η ΔΙΜΕΑ με βάση τον νόμο. Τους διευκρίνισα ότι είναι άλλο το ένα, άλλο το άλλο» είπε μεταξύ άλλων.

 

 

share
Σχόλια Αναγνωστών
Ροή
Οικονομία
Επιχειρήσεις
Επικαιρότητα

Ενημερωθείτε πρώτοι με τον τρόπο που θέλετε.