Quantcast
Σούπερ μάρκετ: Τέλος από τις 15 Μαΐου οι απάτες με δήθεν προσφορές - Ποιες αλλαγές έρχονται - enikonomia.gr
share

Σούπερ μάρκετ: Τέλος από τις 15 Μαΐου οι απάτες με δήθεν προσφορές – Ποιες αλλαγές έρχονται

δημοσιεύτηκε:

Τέλος από  την Δευτέρα 15 Μαΐου οι απάτες με δήθεν προσφορές στα σούπερ μάρκετ καθώς στο καρτελάκι των προϊόντων θα πρέπει να αναγράφεται η τιμή ανά τεμάχιο / τιμή μετά την προσφορά, η τιμή ανά μονάδα βάρους (κιλά) αλλά και η τιμή ανά μονάδα όγκου (λίτρα) , όπως προκύπτει από την νέα απόφαση του υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων που δημοσιεύθηκε πρόσφατα στο ΦΕΚ.

Αναλυτικά, στο ΦΕΚ αναφέρονται μεταξύ άλλων τα εξής

Χαρακτηριστικά της πληροφορίας

1.Η πληροφορία που παρέχεται από τον έμπορο προς τον καταναλωτή για τα προϊόντα που διατίθενται προς πώληση είναι:

α) Επαρκής,

β) σαφής,

γ) εύκολα αντιληπτή και εύκολα προσβάσιμη από τον καταναλωτή,

δ) ειλικρινής,

ε) ακριβής,

στ) μη παραπλανητική ως προς την τιμή ή την ποσότητα του προϊόντος.

2. Η πληροφορία που παρέχεται από τον έμπορο προς τον καταναλωτή σχετικά με την τιμή του προϊόντος που διατίθεται προς πώληση περιέχεται σε πινακίδες ή ετικέτες ή άλλα αντίστοιχα μέσα πληροφόρησης που είναι  τοποθετημένα επί του προϊόντος ή δίπλα σε αυτό με τρόπο που να είναι άμεσα αντιληπτή από τον καταναλωτή η σύνδεση μεταξύ της παρεχόμενης πληροφορίας και του προϊόντος.

3. Η πληροφορία που παρέχεται από τον έμπορο προς τον καταναλωτή σχετικά με τα απαιτούμενα, από την εθνική και ενωσιακή νομοθεσία, χαρακτηριστικά του προϊόντος που διατίθεται προς πώληση περιέχεται σε πινακίδες ή ετικέτες ή άλλα αντίστοιχα μέσα πληροφόρησης που είναι τοποθετημένα επί του προϊόντος.

4. Η πληροφορία της παρ. 3 που αφορά σε εδώδιμα προϊόντα παρέχεται τουλάχιστον στην ελληνική γλώσσα, σύμφωνα με το άρθρο 15 του Κανονισμού 1169/2011 (ΕΕ).

5. Για τους σκοπούς του παρόντος Κεφαλαίου, «προϊόν» νοείται κάθε αγαθό που παρέχεται έναντι αντιτίμου στους καταναλωτές

Πληροφορία σχετικά με την τιμή των συσκευασμένων προϊόντων

1. Η πληροφορία που παρέχεται, με οποιονδήποτε τρόπο, από τον έμπορο προς τον καταναλωτή σχετικά με την τιμή του συσκευασμένου προϊόντος που διατίθεται προς πώληση περιλαμβάνει, κατ’ ελάχιστο:

α) Την τιμή πώλησης ανά συσκευασία προϊόντος,

β) την τιμή πώλησης ανά μονάδα μέτρησης της ποσότητας του προϊόντος και

γ) την ονομασία του προϊόντος.

2. Οι τιμές των περ. α’ και β’ της παρ. 1 αναφέρονται σε ευρώ, με τη μορφή δεκαδικού αριθμού με δύο (2) δεκαδικά ψηφία συνοδευόμενη από το σύμβολο «€», και περιλαμβάνουν τον Φόρο Προστιθέμενης Αξίας (Φ.Π.Α.) που αντιστοιχεί στο προϊόν σύμφωνα με τη φορολογική νομοθεσία.

3. Οι τιμές των περ. α’ και β’ της παρ. 1 αναγράφονται με ευδιάκριτους και ευανάγνωστους χαρακτήρες. Το μέγεθος των χαρακτήρων αναγραφής της περ. β’ της παρ. 1
είναι ίσο με το εβδομήντα τοις εκατό (70%), τουλάχιστον, του μεγέθους των χαρακτήρων της περ. α’ της παρ. 1. Οι ως άνω τιμές αναγράφονται με έντονη γραφή (bold).

4. Τα μεγέθη των χαρακτήρων των περ. α’ και β’ της παρ. 1 είναι επαρκή ώστε να εξασφαλίζεται ότι η παρεχόμενη πληροφορία είναι επαρκή ώστε να εξασφαλίζεται ότι η παρεχόμενη πληροφορία είναι ευκρινής και εύκολα αντιληπτή από τον καταναλωτή.

5. Η μονάδα μέτρησης της ποσότητας για κάθε συσκευασμένο προϊόν, για τους σκοπούς του παρόντος άρθρου, περιλαμβάνεται στον ακόλουθο πίνακα:

Οι εξαιρέσεις 

6. Από την υποχρέωση αναγραφής της τιμής της περ. β’ της παρ. 1 εξαιρούνται:

α) Τα καταστήματα λιανικών πωλήσεων με εμβαδόν μικρότερο από  50 τετραγωνικά μέτρα, εφόσον δεν πωλούν προϊόντα αρτοποιίας,

β) τα περίπτερα,

γ) τα μηχανήματα αυτόματης πώλησης, εφόσον δεν εντάσσονται στο πλαίσιο καταστήματος πώλησης ομοειδών προϊόντων,

δ) μαγειρεμένα ή ωμά τρόφιμα που προσφέρονται από καταστήματα εστίασης,

ε) παγωτά καθαρού βάρους έως 200 γραμμάρια,

στ) σοκολάτες καθαρού βάρους έως 100 γραμμάρια,

ζ) προϊόντα καθαρού βάρους έως 50 γραμμάρια, εφόσον πωλούνται κατά συνήθη εμπορική πρακτική με το τεμάχιο,

η) προϊόντα καθαρού όγκου έως 50 χιλιοστά του λίτρου, εφόσον πωλούνται κατά συνήθη εμπορική πρακτική με το τεμάχιο,

θ) καλλυντικά και προϊόντα αρωματοποιΐας,

ι) είδη κοσμηματοπωλείου.

Οι κυρώσεις

1. Σε όποιον παραβιάζει τις διατάξεις των άρθρων 2Α έως 2Δ επιβάλλεται πρόστιμο  1.000 ευρώ ανά κωδικό προϊόντος. Η επιβολή του ως άνω προστίμου δεν θίγει την εφαρμογή άλλων διατάξεων της νομοθεσίας για την προστασία του καταναλωτή και ιδίως την
εφαρμογή των διατάξεων του ν. 2251/1994 (Α’ 191).

2. Το συνολικό ύψος του προστίμου, ανά έλεγχο, που επιβάλλεται σύμφωνα με την παρ. 1 δεν ξεπερνά:

α) Τις  3.000 ανά φυσικό ή ηλεκτρονικό κατάστημα για επιχειρήσεις με συνολικό κύκλο εργασιών έως και 1.000.000 ευρώ.

β) τις  10.000 ευρώ ανά φυσικό ή ηλεκτρονικό κατάστημα για επιχειρήσεις με συνολικό κύκλο εργασιών μεγαλύτερο από 1.000.000 ευρώ έως και 10.000.000 ευρώ.

γ) τις  20.000 ευρώ ανά φυσικό ή ηλεκτρονικό κατάστημα για επιχειρήσεις με συνολικό κύκλο εργασιών μεγαλύτερο από 10.000.000 ευρώ έως και 50.000.000 ευρώ και

δ) τις 30.000 ευρώ ανά φυσικό ή ηλεκτρονικό κατάστημα για επιχειρήσεις με συνολικό κύκλο εργασιών μεγαλύτερο από  50.000.000 ευρώ.

3. Για τους σκοπούς του παρόντος άρθρου ο κύκλος εργασιών της επιχείρησης υπολογίζεται σύμφωνα με το άρθρο 10 του ν. 3959/2011 (Α’ 93)».

Διαβάστε ολόκληρο το ΦΕΚ εδώ

 

share
Σχόλια Αναγνωστών
Ροή
Οικονομία
Επιχειρήσεις
Επικαιρότητα

Ενημερωθείτε πρώτοι με τον τρόπο που θέλετε.