Quantcast
Θεοδωρικάκος: Τι είπε για τη μείωση τιμών σε 2.000 κωδικούς στα σούπερ μάρκετ - Πόσα κερδίζει ένα νοικοκυριό τον μήνα - enikonomia.gr
share

Θεοδωρικάκος: Τι είπε για τη μείωση τιμών σε 2.000 κωδικούς στα σούπερ μάρκετ – Πόσα κερδίζει ένα νοικοκυριό τον μήνα

δημοσιεύτηκε:

Στην ίδρυση νέας ανεξάρτητης Αρχής για τον Καταναλωτή αλλά και σε όλους τους ελέγχους που πραγματοποιεί το αρμόδιο υπουργείο αναφέρθηκε μεταξύ άλλων ο Υπουργός Ανάπτυξης, Τάκης Θεοδωρικάκος, μιλώντας στο ΕΡΤnews.

Ο υπουργός παρουσίασε τη μεταρρύθμιση που βρίσκεται σε δημόσια διαβούλευση, με στόχο τη συγκέντρωση των ελεγκτικών μηχανισμών σε έναν ενιαίο φορέα, σημειώνοντας πως στόχος είναι η ασφάλεια των πολιτών και η ενίσχυση της διαφάνειας στη λειτουργία της αγοράς.

«Δημιουργούμε τη νέα Ανεξάρτητη Αρχή Προστασίας του Καταναλωτή και Εποπτείας της Αγοράς, με 300 ελεγκτές και σύγχρονα ψηφιακά εργαλεία», εξήγησε, προσθέτοντας ότι «η Αρχή θα έχει διοικητή πενταετούς θητείας, τρεις υποδιοικητές και συμβούλιο διοίκησης».

Αξίζει να σημειωθεί πως σχετικά με τη λειτουργία αυτής της Αρχής ανέφερε πως ένα μήνα από την ψήφισή της θα ξεκινήσει η διαδικασία στελέχωσής της και συνολικά σε έξι μήνες θα ξεκινήσει η λειτουργία της.

Κάλεσε δε όλα τα κόμματα να στηρίξουν τη μεταρρύθμιση, λέγοντας πως «πρόκειται για μέτρο υπέρ όλων των πολιτών, πέρα από κομματικές σκοπιμότητες».

«Διαφάνεια στις τιμές – Εμφάνιση κόστους παραγωγής στα νωπά προϊόντα»

Αναφερόμενος στο καλάθι προϊόντων και τις συμφωνίες με τα σούπερ μάρκετ, ο Υπουργός Ανάπτυξης σημείωσε ότι περισσότεροι από 2.200 κωδικοί έχουν ενταχθεί σε πρωτοβουλία μείωσης τιμών, εκ των οποίων «οι μισοί αφορούν τρόφιμα, όπως ζυμαρικά, γάλα και γιαούρτι».

«Υπολόγισα ότι η εξοικονόμηση φτάνει τα 20 με 25 ευρώ το μήνα σε ένα νοικοκυριό που δαπανά περίπου 400 ευρώ. Για πολλούς αυτό ίσως δεν είναι σημαντικό, αλλά για όσους δυσκολεύονται είναι μια ουσιαστική στήριξη», δήλωσε.

Ο κ. Θεοδωρικάκος σημείωσε πως η Ελλάδα έχει από τους χαμηλότερους πληθωρισμούς τροφίμων στην Ευρωζώνη, ενώ τόνισε ότι «η αύξηση των μισθών συνδεδεμένη με την παραγωγικότητα είναι το κλειδί για την ενίσχυση του διαθέσιμου εισοδήματος».

Στο νέο νομοσχέδιο προβλέπεται και αναγραφή της αρχικής τιμής κόστους στα νωπά προϊόντα, ώστε οι καταναλωτές να γνωρίζουν τη διαδρομή από το χωράφι μέχρι το ράφι.

«Θα υπάρχει διαφάνεια στη διαμόρφωση των τιμών. Αν εντοπίζονται αδικαιολόγητες ανατιμήσεις, θα αναγράφεται και η τιμή κόστους. Είναι μέτρο εκπαίδευσης του καταναλωτή και ενίσχυσης του ανταγωνισμού», σημείωσε.

Παράλληλα, ο Υπουργός προανήγγειλε αναβάθμιση της ψηφιακής πλατφόρμας “Καταναλωτής”, ώστε να προσφέρει σύγκριση τιμών μεταξύ ελληνικών και ευρωπαϊκών αγορών.

«Η ενημέρωση των πολιτών είναι δύναμη»

Κλείνοντας, ο κ. Θεοδωρικάκος υπογράμμισε πως η ενημέρωση του πολίτη και η ενεργή συμμετοχή των καταναλωτών αποτελούν «τη βάση για μια δίκαιη και υγιή αγορά».

«Ο ενημερωμένος καταναλωτής είναι δύναμη. Όσο πιο οργανωμένοι και ενημερωμένοι είμαστε, τόσο πιο αποτελεσματικά θα λειτουργεί ο ανταγωνισμός και η αγορά», κατέληξε.

share
Σχόλια Αναγνωστών
Ροή
Οικονομία
Επιχειρήσεις
Επικαιρότητα

Ενημερωθείτε πρώτοι με τον τρόπο που θέλετε.