Quantcast
Θερινές εκπτώσεις: Πότε τελειώνουν και τι να προσέχετε - Η υποτονική ζήτηση των πρώτων ημερών προκαλεί προβληματισμό στην αγορά - enikonomia.gr
share

Θερινές εκπτώσεις: Πότε τελειώνουν και τι να προσέχετε – Η υποτονική ζήτηση των πρώτων ημερών προκαλεί προβληματισμό στην αγορά

δημοσιεύτηκε:

Σε εξέλιξη βρίσκονται οι θερινές εκπτώσεις, που άρχισαν στις 14 Ιουλίου και θα ολοκληρωθούν στο τέλος Αυγούστου, με τον εμπορικό κόσμο να έχει την προσδοκία, στη λήξη του μήνα να υπάρχει θετικό αποτύπωμα στην εμπορική κίνηση. Στο πρώτο δεκαπενθήμερό τους οι θερινές εκπτώσεις, έδειξαν επιφυλακτικότητα του αγοραστικού κοινού, γεγονός που δημιούργησε προβληματισμό.

Στην έναρξή τους ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών, Θάνος Τσαγγάρης, είχε επισημάνει πως: «Το καταναλωτικό κοινό γνωρίζει πολύ καλά ότι θα βρει επάρκεια προϊόντων και πολύ μεγάλες εκπτώσεις, ώστε να καλύψει τις ανάγκες του ενόψει και των καλοκαιρινών διακοπών. Οι υποχρεώσεις για τις επιχειρήσεις είναι πολλές και οι προσδοκίες ακόμα περισσότερες.

Ας επιλέξουμε, λοιπόν, συνειδητά τις τοπικές μας αγορές – γιατί στηρίζοντάς τις, στηρίζουμε και τους εαυτούς μας. Εύχομαι τα αποτελέσματα να είναι πολύ καλά για όλους».

Ήδη ο Εμπορικός Σύλλογος Πειραιά, με βάση την καταγραφή των στοιχείων των πρώτων ημερών των θερινών εκπτώσεων, εμφανίζεται επιφυλακτικός ως προς το τελικό αποτέλεσμα, αφού σε σχετική ανακοίνωση επισημαίνει μεταξύ άλλων: «Με την ολοκλήρωση της πρώτης περιόδου των θερινών εκπτώσεων, ο Εμπορικός Σύλλογος Πειραιώς καταγράφει μια εικόνα χαμηλής έντασης, με υποτονική ζήτηση και περιορισμένα αποτελέσματα για την αγορά.

Οι καταναλωτές εμφανίζονται ιδιαίτερα επιφυλακτικοί, προχωρώντας κυρίως σε στοχευμένες και απολύτως απαραίτητες αγορές, γεγονός που αποτυπώνεται στην σχετικά αδύναμη ροή επισκεψιμότητας και αγοραστικής κίνησης. Η ζήτηση παραμένει συγκρατημένη, με τις προσφορές και τις εκπτώσεις να προηγούνται πολλές φορές της επίσημης περιόδου, γεγονός που αποδυναμώνει την αποτελεσματικότητα του θεσμού.

Η γενικευμένη αβεβαιότητα, το αυξημένο κόστος ζωής και η ασθενής αγοραστική δύναμη των νοικοκυριών διαμορφώνουν ένα περιβάλλον δυσμενές για την κατανάλωση. Οι επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στο λιανεμπόριο, ειδικά οι μικρές, συνεχίζουν να πιέζονται έντονα, τόσο από τη μείωση της κατανάλωσης, όσο και από το υψηλό λειτουργικό κόστος και τη δυσκολία ρευστότητας».

Υπενθυμίζεται πως η Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας, συμβουλεύει τους καταναλωτές ως προς τη συγκεκριμένη περίοδο:

  • Να ιεραρχούν τις ανάγκες τους και να ψωνίζουν βάσει του προϋπολογισμού τους.
  • Να πραγματοποιούν έρευνα αγοράς πριν καταλήξουν σε κάποιο συγκεκριμένο προϊόν.
  • Να μην παρασύρονται από υπερβολικά μεγάλα ποσοστά έκπτωσης.
  • Να ελέγχουν – όσο είναι δυνατόν- την ποιότητα και την αυθεντικότητα του προϊόντος και να λαμβάνουν υπόψη το συσχετισμό ποιότητας-κόστους.
  • Να ενημερώνονται για την πολιτική που ακολουθεί το κάθε κατάστημα σε περίπτωση ελαττωματικού προϊόντος, ύπαρξης εγγύησης κ.λπ.

Επιπρόσθετα οι εκπρόσωποι του εμπορικού κόσμου ζητούν λήψη μέτρων για να αντιμετωπιστεί «η ανεξέλεγκτη εισροή προϊόντων από τρίτες χώρες, τα οποία κυκλοφορούν χωρίς συμμόρφωση με τις ευρωπαϊκές προδιαγραφές, χωρίς επαρκή φορολογικό έλεγχο και χωρίς οικολογικό αποτύπωμα».

share
Σχόλια Αναγνωστών
Ροή
Οικονομία
Επιχειρήσεις
Επικαιρότητα

Ενημερωθείτε πρώτοι με τον τρόπο που θέλετε.