Quantcast
DUH: 20 φορές περισσότερους ρύπους εκπέμπει η Mercedes C220 CDi - enikonomia.gr
share

DUH: 20 φορές περισσότερους ρύπους εκπέμπει η Mercedes C220 CDi

δημοσιεύτηκε:

Η γερμανική περιβαλλοντική οργάνωση Deutsche Umwelthilfe (DUH) ζήτησε από τις γερμανικές αρχές να αποσύρει την έγκριση τύπου στην Mercedes C220 CDI (W204), όπως και την απόσυρση όλων των αυτοκινήτων από τον δρόμο λόγω υψηλών εκπομπών ρύπων.

Σύμφωνα με την DUH, η C220 εκπέμπει στην πραγματικότητα 20 φορές περισσότερο NOx (οξείδιο αζώτου) από το επιτρεπτό.

Οι δοκιμές έγιναν στην Βέρνη, από το Πανεπιστήμιο Εφαρμοσμένων Επιστημών, με την DUH να έχει μετρήσει επίσης την Mercedes C200 CDI Estate του 2011 και τα Renault Espace και Opel Zafira.

Σύμφωνα με εκπρόσωπο της DUH, οι δοκιμές της έδειξαν πως η Mercedes C220 CDI εκπέμπει πολύ περισσότερους ρύπους σε κρύες περιβαλλοντικές συνθήκες από αυτές που ανακοινώνονται, με την Mercedes-Benz να παραδέχεται πως όντως το αυτοκίνητό της εκπέμπει περισσότερους ρύπους σε χαμηλές θερμοκρασίες, μιας και το σύστημα περιορισμού των ρύπων απενεργοποιείται εν μέρη, για την προστασία του συστήματος BlueTec και του κινητήρα.

Η DUH αναφέρει επίσης πως η μη αποτελεσματικότητα του συστήματος ελέγχου των εκπομπών της Mercedes είναι εμφανής, κατά τη σύγκριση των εκπομπών NOx που μετρώνται πριν και μετά τον καταλύτη SCR. Η αποτελεσματικότητα του συστήματος ελέγχου των εκπομπών μειώνεται, σύμφωνα με το TNO έως και κατά 90 τοις εκατό. Υπάρχει μια τεράστια μείωση της αποτελεσματικότητας του συστήματος ελέγχου των εκπομπών όταν το αυτοκίνητο μετράται με σταθερή ταχύτητα 80/100/130/150 χλμ/ώρα, τόσο σε δοκιμές δρόμου, όσο και σε εργαστηριακές δοκιμές, με την εξωτερική θερμοκρασία να κυμαίνεται από 7 έως 10 βαθμούς Κελσίου.

Η C220 CDI εκπέμπει περισσότερα από 800 mg NOx στις μετρήσεις 0-45 χλμ/ώρα και 0-60 χλμ/ώρα, ενώ σε άλλες μετρήσεις οι ερευνητές είδαν έως και 2.200 mg NOX. Η TNO έκανε τις ίδιες δοκιμές και σε μια BMW 530d και μέτρησε πως τα 0-45 χλμ/ώρα η BMW εκπέμπει 78 mg NOx, περίπου το 1/10 των εκπομπών της Mercedes.

 

Η απάντηση της Mercedes-Benz

Η Mercedes-Benz απάντησε στην DUH λέγοντας πως τόσο η C220 CDI, όσο και τα υπόλοιπα μοντέλα της συμμορφώνονται πλήρως με τους ισχύοντες κανονισμούς, λέγοντας πως οι μετρήσεις που έκαναν οι δύο οργανισμοί έγιναν σε πραγματικές συνθήκες, και είναι φυσικό να εμφανίζονται αποκλείσεις σε σχέση με τις πιστοποιημένες μετρήσεις στο εργαστήριο, όπως προβλέπουν οι ισχύοντες κανονισμοί, λόγω διαφόρων παραγόντων, κάτι που δεν μπορεί να οδηγήσει στο συμπέρασμα πως η Mercedes χειραγωγεί τις εκπομπές ρύπων των μοντέλων της.

Επίσης αρνείται πως διαθέτει παρόμοιο λογισμικό σαν αυτό της VW που ενεργοποιούσε πλήρως το σύστημα ελέγχου των εκπομπών μόνο όταν αναγνώριζε πως το αυτοκίνητο περνά από επίσημες δοκιμές ελέγχου των ρύπων του.

Ωστόσο το DUH ισχυρίζεται πως με την παραδοχή της Mercedes-Benz πως τα αυτοκίνητα της απενεργοποιούν το σύστημα περιορισμού των ρύπων σε χαμηλές θερμοκρασίες, για την προστασία του κινητήρα, αποτελεί ξεκάθαρη παραβίαση του άρθρου 5 (1) του κανονισμού της Ε.Ε 715/2007, ενώ κατηγορεί την Mercedes-Benz για εξαπάτηση κατά των πελατών της, μιας και διαφήμιζε πως πουλά καθαρά αυτοκίνητα.

Η ανακοίνωση της Mercedes κλείνει λέγοντας πως η γερμανική εταιρία υποστηρίζει πλήρως εδώ και χρόνια στην εισαγωγή των προτύπων WLTP (Worldwide Harmonized Light Vehicles Test Procedure) και RDE (Real Driving Emissions), που έχουν ως στόχο στην δημοσιοποίηση από τις εταιρίες των εκπομπών ρύπων αλλά και της κατανάλωσης των μοντέλων τους σε πραγματικές συνθήκες.

share
Σχόλια Αναγνωστών
Ροή
Οικονομία
Επιχειρήσεις
Επικαιρότητα

Ενημερωθείτε πρώτοι με τον τρόπο που θέλετε.