Quantcast
Ευρώπη: Στα τάρταρα οι πωλήσεις της Tesla-Δείτε αναλυτικά τα στοιχεία - enikonomia.gr
share

Ευρώπη: Στα τάρταρα οι πωλήσεις της Tesla-Δείτε αναλυτικά τα στοιχεία

δημοσιεύτηκε:

Στο μισό μειώθηκαν οι πωλήσεις της Tesla στην Ευρωπαϊκή Ένωση τον Απρίλιο ενώ οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες αύξησαν τις πωλήσεις τους, όπως αυτό προκύπτει από τα στοιχεία που ανακοίνωσαν σήμερα οι κατασκευαστές.

Η αμερικανική μάρκα που αντιμετωπίζει προβλήματα λόγω της φήμης του επικεφαλής της, του Ίλον Μασκ  και μιας γκάμας μοντέλων που έχει παλιώσει, είδε τις ταξινομήσεις οχημάτων της να μειώνονται κατά 52,6% στην Ευρωπαϊκή Ένωση τον Απρίλιο και κατά 46,1% συνολικά από την αρχή του χρόνου, σύμφωνα με την Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA).

Το μερίδιο της Tesla στην αγορά μειώθηκε στο 1,1% κατά το πρώτο τετράμηνο  του 2025 επειδή η εταιρεία πούλησε 41.677 οχήματα έναντι 77.314 την αντίστοιχη περίοδο του 2024.

Μάλιστα η Tesla που ήταν “επικεφαλής των πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων μέχρι το 2024″, ξεπεράσθηκε σ’ αυτή την κατηγορία τον Απρίλιο στην Ευρώπη από τις  10 μάρκες των οχημάτων στο σύνολο  μεταξύ των οποίων συμπεριλαμβάνονταν οι Volkswagen, η  BMW, Renault, αλλά και η κινεζική BYD, σύμφωνα με την εταιρεία Jato Dynamics.

Το νέο μικρό ηλεκτρικό SUV της Skoda (όμιλος Volkswagen), το Elroq, ήρθε πρώτο σε πωλήσεις. Το Model Y της Tesla, πρώην βασιλιάς της αγοράς, είναι ένατο.

Τα ηλεκτρικά οχήματα συνεχίζουν εντούτοις να κατακτούν την ευρωπαϊκή αγορά (+26,4% σε διάστημα έτους), φθάνοντας τον Απρίλιο το 15,3% των πωλήσεων, σύμφωνα με την ACEA.

Οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων

Οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων αυξάνονται με πολύ διαφορετικό ρυθμό στις  χώρες της Ευρώπης. Αυτό έγκειται κυρίως στα πριμ και στα φορολογικά κίνητρα που δίνουν οι  κυβερνήσεις των χωρών της Ευρώπης. Η Γερμανία, το Βέλγιο, η Ιταλία ή η Ισπανία είδαν τις πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων να αυξάνονται κάθετα.

«Οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων διευρύνονται σιγά-σιγά, όμως η ανάπτυξη παραμένει πολύ σταδιακή και άνιση μεταξύ των χωρών της ΕΕ» ανέφερε  η Ζίγκριντ ντε Βρις, γενική διευθύντρια της ACEA.

«Για να συνηθίζουν να επιλέγουν τα ηλεκτρικά οχήματα οι πολίτες θα πρέπει  οι κυβερνήσεις των χωρών να εξακολουθούν να εξασφαλίζουν κάποιες βασικές προϋποθέσεις, όπως τα κίνητρα για την αγορά τους και φορολογικά κίνητρα, τις υποδομές φόρτισης και τις χαμηλές τιμές του ηλεκτρικού», υπογραμμίζει η Ζίγκριντ ντε Βρις.

Στο πλαίσιο αυτό, με τις πιο προσιτές τιμές τους, τα υβριδικά οχήματα (με μια μικρή μπαταρία που επαναφορτίζεται με την οδήγηση) συνεχίζουν να κυριαρχούν στην ευρωπαϊκή αγορά (+20,8% από την αρχή της χρονιάς), κατακτώντας τμήματα της αγοράς που ανήκαν μέχρι τώρα στα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα (-20,6%).

Τα επαναφορτιζόμενα από εξωτερική πηγή υβριδικά οχήματα (plug-in, με κινητήρα βενζίνης και μια ηλεκτρική μπαταρία η οποία μπαίνει στην πρίζα για την επαναφόρτιση) σημείωσαν αύξηση 7,8% κυρίως στη Γερμανία και την Ισπανία, και αντιπροσωπεύουν το 7,9% της αγοράς.

Τα κινεζικά οχήματα συνέβαλαν «πολύ» στην επιτυχία των ηλεκτρικών και των επαναφορτιζόμενων υβριδικών, αναλύει η Jato.

Οι κινεζικές μάρκες, όπως οι BYD, MG, Xpeng ή Leapmotor, κατέγραψαν αύξηση 59% μέσα σε διάστημα ενός έτους στις κατηγορίες αυτές, έναντι 26% για τις άλλες μάρκες.

 

share
Σχόλια Αναγνωστών
Ροή
Οικονομία
Επιχειρήσεις
Επικαιρότητα

Ενημερωθείτε πρώτοι με τον τρόπο που θέλετε.