Quantcast
PwC: Παγκόσμια ετήσια αύξηση 5% θα σημειώσουν οι επενδύσεις σε υποδομές μέχρι το 2020 - enikonomia.gr
share

PwC: Παγκόσμια ετήσια αύξηση 5% θα σημειώσουν οι επενδύσεις σε υποδομές μέχρι το 2020

δημοσιεύτηκε:

Παγκόσμια ετήσια αύξηση 5% αναμένεται να σημειώσουν οι επενδύσεις
σε υποδομές μέχρι το 2020 από 2% που
υπολογίζεται σήμερα, σύμφωνα με την PwC.


Πρόκειται για την ανάλυση που πραγματοποίησε η Oxford
Economics για λογαριασμό της ομάδας Capital Projects & Infrastructure
(CP&I) της PwC που εξετάζει τις
αναμενόμενες επενδύσεις σε υποδομές σε επτά γεωγραφικές περιοχές και έξι
βασικούς κλάδους υποδομών.


Ειδικότερα, σύμφωνα
με τη νέα μελέτη που δημοσιεύτηκε από την PwC μέχρι το 2020, η παγκόσμια ετήσια
δαπάνη σε έργα υποδομών αναμένεται να ανέλθει στα 5,3 τρισ. δολάρια έναντι των 4,3
τρισ. δολαρίων που είχαν προβλεφθεί το 2015.


Αρνητικό σενάριο -
Απότομη προσγείωση της κινεζικής οικονομίας


1. Αντίκτυπος στις επενδύσεις


Σε σύγκριση με το
βασικό σενάριο, η δαπάνη της βιομηχανίας σε έργα υποδομών θα μειωθεί κατά 4%,
με τον κλάδο εξόρυξης να δέχεται το μεγαλύτερο πλήγμα, καθώς η αδύναμη ανάπτυξη
της κινεζικής αγοράς κατασκευών και έργων υποδομής θα συνεπαγόταν τη μείωση της
ζήτησης για πετρέλαιο, φυσικό αέριο, χάλυβα και άλλα ορυκτά. Ο κλάδος μεταφορών
και υπηρεσιών κοινής ωφέλειας ευθύνεται για τις μισές περίπου επενδύσεις σε
υποδομές στην περιοχή Ασίας-Ειρηνικού, συνεπώς και αυτοί οι κλάδοι θα
πλήττονταν εάν οι συνθήκες στην Κίνα επιδεινώνονταν.


2. Αντίκτυπος σε διαφορετικές περιοχές


Πάνω από το 60% της
μείωσης στη δαπάνη για υποδομές θα αφορούσε την περιοχή Ασίας-Ειρηνικού. Η
Λατινική Αμερική, η Μέση Ανατολή και χώρες όπως η Ρωσία που εξαρτώνται από την
παραγωγή πετρελαίου και από άλλους κλάδους εξόρυξης για τις εξαγωγές τους θα
επηρεασθούν από την μείωση των επενδύσεων σε υποδομές. Η Δυτική Ευρώπη θα
υφίστατο τις λιγότερες αρνητικές συνέπειες καθώς το εμπόριο αγαθών αποτελεί
σχετικά μικρό κομμάτι της οικονομικής δραστηριότητας της περιοχής σε παγκόσμιο
επίπεδο


3. Θετικό σενάριο


Οι παγκόσμιες επενδύσεις σε έργα υποδομών μεταξύ 2015 και
2020 θα αγγίξουν τα 28,8 τρισ. δολάρια, 600 δισ. δολάρια πάνω από το βασικό
σενάριο.


4. Αντίκτυπος σε διαφορετικές περιοχές


Η Δυτική Ευρώπη και η
περιοχή Ασίας-Ειρηνικού θα είχαν το μεγαλύτερο κέρδος με τις πρόσθετες
επενδύσεις μόνο στη ζώνη Ασίας-Ειρηνικού να ξεπερνά τα 350 δις δολάρια, λόγω
αύξησης των εξαγωγών της περιοχής προς τις δυτικές χώρες και της μαζικής
εισροής κεφαλαίων λόγω της αυξημένης όρεξης των αναδυόμενων αγορών για
επενδύσεις. Οι περιοχές που βασίζονται σε αγορές αγαθών, ιδιαίτερα η Μέση
Ανατολή, θα είχαν το μικρότερο όφελος.


5. Αντίκτυπος στις επενδύσεις


Η αυξημένη δαπάνη τόσο στον ιδιωτικό όσο και στον δημόσιο
τομέα θα πυροδοτούσε παραπέρα αύξηση επενδύσεων σε έργα υποδομών. Οι κλάδοι
υπηρεσιών κοινής ωφέλειας και μεταφορών θα προπορεύονταν, αντανακλώντας
αυξημένη βιομηχανική δραστηριότητα και ανανεωμένο ενδιαφέρον για την κατασκευή
αυτοκινητοδρόμων, αεροδρομίων και γεφυρών.


Σύμφωνα με πρόσφατη ανάλυση της PwC, παρ’ όλο που υπάρχει
μια σειρά άλλων παραγόντων που επηρεάζουν την παραγωγικότητα της εργασίας,
μεταξύ αυτών οι δεξιότητες και η τεχνολογία, υπάρχει σημαντική θετική συσχέτιση
μεταξύ της ποιότητας των φυσικών υποδομών και της παραγωγικότητας της εργασίας
στις χώρες των G7 και E7.



share
Σχόλια Αναγνωστών
Ροή
Οικονομία
Επιχειρήσεις
Επικαιρότητα

Ενημερωθείτε πρώτοι με τον τρόπο που θέλετε.