share

Skoda Auto: Ρεκόρ σημείωσαν οι πωλήσεις και τα κέρδη το πρώτο εξάμηνο

δημοσιεύτηκε:

Ρεκόρ πωλήσεων σημείωσε η Skoda στο πρώτο εξάμηνο του 2017 καταφέρνοντας να παραδώσει 585.000 αυτοκίνητα, τα έσοδα να ξεπεράσουν τα 8 δισ. ευρώ και τα κέρδη τα οποία ανήλθαν σε 860 εκατ. ευρώ να σημειώνουν αύξηση 25,5% .

Μάλιστα σύμφωνα με την εταιρεία το συγκεκριμένο εξάμηνο αποτελεί το καλύτερο στα 122 χρόνια ιστορίας της.

Μετά την περυσινή 25η επέτειο της ένταξής
της στον Όμιλο Volkswagen, το 2017 η Skoda γιόρτασε το ορόσημο της παραγωγής 15 εκατομμυρίων
οχημάτων ως μέλος του ομίλου. Στη μεγαλύτερη για αυτή εθνική αγορά, της Κίνας,
η μάρκα ξεπέρασε τα 2 εκατομμύρια αυτοκίνητα σε 10 μόνο χρόνια. Η Αλγερία έγινε
άλλη μια χώρα παραγωγής αυτοκινήτων Skoda το 2017.



Η Skoda Auto απασχολεί αυτή τη στιγμή πάνω από 30.000
εργαζόμενους και δραστηριοποιείται σε πάνω από 100 εθνικές αγορές. Η εταιρία
λειτουργεί τρία εργοστάσια στη Δημοκρατία της Τσεχίας: τα εργοστάσια οχημάτων
στη Mladá Boleslav και στο Kvasiny, καθώς και το εργοστάσιο
ανταλλακτικών στο Vrchlabí. Η Skoda επίσης παράγει οχήματα στην Κίνα, Ρωσία,
Σλοβακία, Αλγερία και Ινδία κυρίως μέσα από συνεργασίες του Ομίλου, όπως και
στην Ουκρανία και Καζακστάν με τοπικούς εταίρους. Αυτή τη στιγμή, η Skoda διαθέτει στην αγορά επτά σειρές επιβατικών
μοντέλων: Citigo, Fabia, Rapid, Octavia, Kodiaq, Karoq και SuperB.



Οι πωλήσεις αυτοκινήτων σε όλο τον κόσμο στον δρόμο για
νέο ρεκόρ


Από τον Ιανουάριο μέχρι
τον Ιούνιο, οι παραδόσεις σε πελάτες αυξήθηκαν κατά 2,8%, σε ένα νέο ρεκόρ 585.000
οχημάτων. Υπάρχουν σοβαρές ενδείξεις ότι η μάρκα θα έχει παραδώσει πάνω από 1
εκατομμύριο οχήματα σε πελάτες μέσα στο ημερολογιακό έτος για τέταρτη φορά στη
σειρά. Η ŠKODA υπερέβη το όριο του
ενός εκατομμυρίου για πρώτη φορά το 2014.



Στα μέσα του 2017, η μάρκα
γιόρτασε το ορόσημο της κατασκευής του
15εκατομμυριοστού οχήματος από τότε που εντάχθηκε στον Όμιλο Volkswagen. Μετά τη νέα αρχή κάτω
από την ομπρέλα του Ομίλου το 1991, η τσεχική μάρκα διέθετε μία σειρά μοντέλων
και πουλούσε 170.000 αυτοκίνητα τον χρόνο. Το 2016, η αυτοκινητοβιομηχανία
πέτυχε ένα νέο ρεκόρ με 1.126.500 παραδόσεις σε όλο τον κόσμο. Σήμερα, η ŠKODA αντιπροσωπεύεται από επτά διαφορετικές σειρές
μοντέλων και 40 παραλλαγές μοντέλων σε όλες τις σημαντικές κατηγορίες. Με 5,6
εκατομμύρια αυτοκίνητα, η Skoda Octavia έχει το μεγαλύτερο
μερίδιο στα 15 εκατομμύρια που κατασκευάστηκαν από την ένταξη στον Όμιλο Volkswagen. Την ακολουθούν ένα
μικρό αυτοκίνητο, η ŠKODA FABIA, με 4 εκατομμύρια και η
Skoda SuperB με λίγο πάνω από 1
εκατομμύριο κατασκευασμένα αυτοκίνητα.



Για πρώτη φορά έσοδα πωλήσεων πάνω από 8 δισ. ευρώ σε ένα
εξάμηνο


Τα έσοδα πωλήσεων της Skoda Auto αυξήθηκαν κατά 22,6%, στα 8,720 δισ. ευρώ το α’
εξάμηνο του 2017 (α’ εξάμηνο του 2016: 7,114 δισ. ευρώ). Στην ίδια χρονική
περίοδο, τα κέρδη αυξήθηκαν σημαντικά, κατά 25,5%, στα 860 εκ. ευρώ (α’ εξάμηνο
2016: 685 εκ. ευρώ). Τα κέρδη ως ποσοστό επί των πωλήσεων ήταν στο 9,9%, λίγο
πάνω από το 9,6% του α’ εξαμήνου του 2016. Οι καθαρές ταμειακές ροές έφτασαν τα
1,159 δισ. ευρώ (α’ εξάμηνο 216: 583 εκ.
ευρώ).



Σημαντικοί πυλώνες για βιώσιμη, θετική εταιρική ανάπτυξη


Με τη Στρατηγική 2025, η
Skoda Auto έχει θέσει τα θεμέλια για συνεχή επιτυχή ανάπτυξη
στα επόμενα χρόνια. Ο κοινός στόχος των πολλών νέων τομέων δράσης είναι να
αντιμετωπίσει από πλεονεκτική θέση τους επερχόμενους μετασχηματισμούς στη
βιομηχανία των αυτοκινήτων και τις
αλλαγές στην κοινωνία. Εδώ, η ψηφιοποίηση παίζει κεντρικό ρόλο: τα μοντέλα, η
παραγωγή και οι εταιρικές λειτουργίες θα ωφεληθούν συνολικά από τις ψηφιακές
λύσεις. Μέσω των ψηφιακών υπηρεσιών, η Skoda Auto θέλει επίσης να εξελίξει νέους επιχειρηματικούς τομείς υψηλής ανάπτυξης.
Ένας άλλος στόχος είναι η ηλεκτροκίνηση: η Skoda θα εισέλθει σε αυτή την αγορά στο εγγύς μέλλον με
εξωτερικά φορτιζόμενα [plug-in] υβριδικά μοντέλα και με αμιγώς ηλεκτρικά
μοντέλα. Με αυστηρή εφαρμογή των παραπάνω και με περαιτέρω στρατηγικές
πρωτοβουλίες, η εταιρία αποσκοπεί να αναπτυχθεί σε δύο άξονες: δίπλα σε
περαιτέρω αυξήσεις στην παραδοσιακή κατασκευή αυτοκινήτων, νέα ψηφιακά επιχειρηματικά
μοντέλα – κυρίως υπηρεσίες μετακίνησης – θα αποτελέσουν ισχυρά κίνητρα
ανάπτυξης.


Η μελέτη του Skoda Vision E υπογραμμίζει εντυπωσιακά τις προσπάθειες της μάρκα
στους τομείς της ηλεκτροκίνησης και της αυτόνομης οδήγησης. Το Vision E είναι το πρώτο εντελώς ηλεκτρικά οδηγούμενο
πρωτότυπο αυτοκίνητο στα 122 χρόνια της ιστορίας της εταιρίας. Επιτρέπει ένα
εύρος αυτονομίας μέχρι τα 500 χλμ και μπορεί να φορτιστεί τόσο επαγωγικά όσο
και με καλωδιακή σύνδεση. Το μοντέλο παραγωγής θα βγει στην αγορά το 2020.



Tο 2017 αποτελεί ορόσημο και από άλλες πλευρές στην
ιστορία της Skoda


Στο α’ εξάμηνο του 2017,
δύο εντυπωσιακοί αριθμοί απεικονίζουν τη μεγάλη επιτυχία της ŠKODA στην αγορά της Κίνας. Η εταιρία εισήλθε στην
κινεζική αγορά το 2007, ακριβώς πριν δέκα χρόνια. Περισσότερα από 2 εκατομμύρια
αυτοκίνητα έχουν πουληθεί σε πελάτες στην Κίνα από τότε. Από το 2010, η Κίνα
έχει γίνει η μεγαλύτερη εθνική αγορά για την τσεχική αυτοκινητοβιομηχανία.
Πέρυσι, η ŠKODA έκανε νέο ρεκόρ
πωλήσεων με 317.100 αυτοκίνητα.



Στα επόμενα χρόνια, η μάρκα
θέλει να ενισχύσει περαιτέρω τη θέση της στη σπουδαιότερη για αυτή εθνική
αγορά. Σε αυτή την κατεύθυνση, μαζί με τον εταίρο της, τη SAIC Motor Corporation, επενδύει πάνω από 2
δισ. ευρώ για την επέκταση των σειρών των μοντέλων. Η συνεχιζόμενη καμπάνια για
το SUV αναμένεται να δυναμώσει
κι άλλο τη θέση της στην κινεζική αγορά. Ο στόχος είναι ο διπλασιασμός των
πωλήσεων στην Κίνα σε πάνω από 600.000 αυτοκίνητα ως το 2020.



Χορηγίες, μηχανοκίνητος αθλητισμός και συνεργασίες


Η ενίσχυση της συναισθηματικής
απήχησης της Skoda δίνει επίσης ώθηση στην
αναπτυξιακή στρατηγική της εταιρίας. Από τη μία μεριά, αυτό επιτυγχάνεται με
την εκφραστική σχεδιαστική γλώσσα των μοντέλων καθώς και τα άμεσα αναγνωρίσιμα
παράγωγα που δίνουν έμφαση στον δυναμισμό, στην κομψότητα ή στη στιβαρή
εμφάνιση. Από την άλλη, η Skoda προσφέρει συναισθηματικό δέσιμο με τη μάρκα μέσα από τις πολλές
συνεργασίες και δραστηριότητες.



Αποτελεί παράδοση για τη
Skoda να επιδεικνύει τον
δυναμισμό της μάρκας και των μοντέλων της στον μηχανοκίνητο αθλητισμό. Εδώ και πολλά χρόνια αυτό εστιάζεται στη
συμμετοχή σε αγώνες ράλι. Το 2017, η καθιερωμένη τσέχικη μάρκα επανέλαβε τη
μεγαλύτερη μέχρι τώρα επιτυχία της: η Skoda Motorsport κέρδισε το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι WRC2 [με συνοδηγό] για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά.
Επιπλέον, οι Σουηδοί Pontus Tidemand και Jonas Andersson κέρδισαν τους τίτλους
του καλύτερου οδηγού και συνοδηγού αντίστοιχα στο WRC2, διαδεχόμενοι το φινλανδικό δίδυμο Esapekka Lappi / Janne Ferm που είχαν κερδίσει πέρυσι για τη Skoda.



Η ŠKODA συμμετέχει σε πολλές επιδείξεις κλασικών αυτοκινήτων ανά την Ευρώπη με καταπληκτικά
ιστορικά μοντέλα. Τα επιλεγμένα μοντέλα – άλλα λιγότερο κι άλλα περισσότερο
παλαιά – προέρχονται από το μουσείο της Skoda στη Mladá Boleslav και αποδεικνύουν την
περήφανη παράδοση της εταιρίας και την επινοητικότητα εκείνων των παλαιότερων
μηχανικών.



Στην Ελλάδα

Στην Ελλάδα
οι πωλήσεις της μάρκας το πρώτο εξάμηνο του 2017 παρουσίασαν αύξηση 145%
(1.739 έναντι 710 οχήματα) σε σχέση με το αντίστοιχο εξάμηνο του 2016, ενώ το
μερίδιο της για το πρώτο εξάμηνο του έτους ανέρχεται σε 3,5%,
παρουσιάζοντας αύξηση 130,6% σε σχέση με
το αντίστοιχο περσινό διάστημα (3,5% από 1,5%).

Γιώργος Κ. Ανδρής



share
Σχόλια Αναγνωστών
Ροή
Οικονομία
Επιχειρήσεις
Επικαιρότητα

Ενημερωθείτε πρώτοι με τον τρόπο που θέλετε.