Ο αριθμός των χρηστών του Internet στην Κίνα, ο οποίος ήταν ήδη ο πιο αυξημένος στον κόσμο, έφτασε στα τέλη του Δεκεμβρίου στα 731 εκατομμύρια, δηλαδή περίπου τον αριθμό του πληθυσμού της Ευρώπης, ανακοίνωσαν οι κινεζικές αρχές.
Συνολικά το 53,2% από τα 1,37 δισεκατομμύρια Κινέζους θεωρείται πλέον ότι χρησιμοποιεί το Ίντερνετ, ανακοίνωσε χθες ο κυβερνητικός οργανισμός Κέντρο Πληροφόρησης για το Ίντερνετ (CNNIC).
Από τα στοιχεία αυτά προκύπτει ότι η Κίνα απέκτησε 43 εκατομμύρια χρήστες του Ίντερνετ μέσα σε έναν χρόνο, δηλαδή υπήρξε αύξηση 6,2%, διευκρινίζει το CNNIC. Η αύξηση αυτή αντιστοιχεί στον αριθμό των κατοίκων της Ισπανίας.
Το Πεκίνο εμποδίζει την πρόσβαση από την Κίνα σε πολλούς ξένους ιστοτόπους στο Ίντερνετ: Facebook, Instagram, Google, YouTube, Dailymotion, Twitter ή ακόμη και σε ιστοτόπους πληροφόρησης, ενώ την ίδια ώρα αυτά που δημοσιεύονται από τα κινεζικά μέσα ενημέρωσης ή στους τοπικούς ιστοτόπους κοινωνικής δικτύωσης υπόκεινται σε στενή παρακολούθηση. Η ταχύτητα μετάδοσης, ο όγκος των πληροφοριών και η χρήση λογισμικών επιτρέπει ωστόσο ορισμένες φορές να παραμερίζεται ή να παρακάμπτεται η λογοκρισία.
Ωστόσο, η Κίνα στο Διαδίκτυο, οι καινοτόμες start-ups και η έκρηξη των διαδικτυακών πωλήσεων για να ενδυναμωθεί το μοντέλο της οικονομικής ανάπτυξης της χώρας, όπως και οι παραδοσιακές κινητήριες δυνάμεις (εξαγωγές, βαρειά βιομηχανία, μεταποιητικές βιομηχανίες) αποδυναμώνονται. Το Πεκίνο ξεκίνησε ένα φιλόδοξο σχέδιο (“Internet plus”) για να δώσει κίνητρα για τη χρήση του Διαδικτύου και την ανάπτυξη των νέων τεχνολογιών.
Τα αποτελέσματά του άρχισαν να φαίνονται με τις πληρωμές που γίνονται μέσω Ίντερνετ με τη χρήση ενός smartphone: ο αριθμός των χρηστών των εφαρμογών αυτών σημείωσε τεράστια αύξηση το 2016 (31,2%). Τα καινοτόμα αυτά συστήματα (WeChat Pay, Alipay, etc.), σχεδόν άγνωστα στη Δύση, επιβάλλονται πλέον εφεξής παντού στην Κίνα και επιτρέπουν τη ρύθμιση μέσα σε μερικά δευτερόλεπτα μιας αγοράς: τα ψώνια στο σουπερμάρκετ, ένα εισιτήριο για τον κινηματογράφο, ένα γεύμα στο εστιατόριο, έναν λογαριασμό ηλεκτρικού ή ακόμη μια μεταφορά με ταξί.
Συνολικά 67,5% των Κινέζων χρηστών του Διαδικτύου (469 εκατομμύρια) έκαναν μια αγορά μέσω Ίντερνετ κάνοντας χρήση του κινητού τους τηλεφώνου το 2016, έναντι ποσοστού 57,7% το 2015, σύμφωνα με το CNNIC.