Ο διευθύνων σύμβουλος της Amazon, Άντι Τζάσι προειδοποίησε πως η τεχνητή νοημοσύνη (AI) θα οδηγήσει σε απολύσεις του προσωπικού τα επόμενα έτη.
Την ίδια στιγμή ο Τζάσι προέτρεψε τους εργαζομένους να «δείχνουν περιέργεια για την AI», όπως μεταδίδει το BBC. Πάντως η Amazon είναι η τελευταία εταιρεία που ανακοινώνει τα σχέδιά της για την αξιοποίηση της AI, εν μέσω ανησυχιών ότι η τεχνολογία θα προκαλέσει μαζικές απώλειες θέσεων εργασίας παγκοσμίως.
Η αποδοτικότητα
Ο κ. Τζάσι εκτιμά πως η AI θα βελτιώσει την αποδοτικότητα της επιχείρησης και με αυτόν τον τρόπο η εταιρεία θα περικόψει το προσωπικό της. «Θα χρειαστούμε λιγότερους εργαζόμενους να κάνουν ορισμένες από τις δουλειές που γίνονται σήμερα και περισσότερους να κάνουν άλλου τύπου εργασίες», τόνισε.
«Είναι δύσκολο να προβλέψει κανείς με ακρίβεια το πού θα οδηγηθεί αυτή η κατάσταση με την πάροδο του χρόνου, αλλά τα επόμενα λίγα χρόνια αναμένουμε ότι αυτό θα μειώσει το συνολικό μας εταιρικό προσωπικό, καθώς θα αποκομίσουμε οφέλη αποδοτικότητας από την εκτενή χρήση της AI σε όλη την εταιρεία» συμπλήρωσε.
Οι εταιρείες που δραστηριοποιούνται κυρίως στον τομέα της τεχνολογίας, επενδύουν μαζικά στην AI τα τελευταία χρόνια, με τις τεχνολογικές εξελίξεις να καθιστούν ευκολότερο από ποτέ για chatbot να δημιουργούν κώδικα, εικόνες και κείμενο με ελάχιστες οδηγίες.
Καθώς τα νέα αυτά εργαλεία κερδίζουν έδαφος, τεχνολογικοί ηγέτες προειδοποιούν πως θα χαθούν θέσεις εργασίας και αυτό θα αφορά θέσεις γραφείου εισαγωγικού επιπέδου.
Ο Ντάριο Αμοντέι, διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας AI Anthropic, δήλωσε πρόσφατα στο Axios πως η τεχνολογία θα μπορούσε να εξαλείψει το 50% των εισαγωγικών θέσεων σε γραφεία.
Ο Τζέφρι Χίντον, γνωστός ως ο «Νονός της AI» για τη δουλειά του στην Google είπε πως «αυτή είναι μια πολύ διαφορετική μορφή τεχνολογίας» και απέρριψε το επιχείρημα ότι οι απώλειες θέσεων εργασίας θα αντισταθμιστούν από τη δημιουργία νέων θέσεων, όπως συνέβη σε προηγούμενες τεχνολογικές επαναστάσεις. «Αν μπορεί να εκτελεί όλη την πνευματική ρουτίνα εργασίας που κάνουν οι άνθρωποι, τότε τι νέες δουλειές θα δημιουργήσει; Πρέπει να είσαι πολύ εξειδικευμένος για να έχεις μια δουλειά που δεν μπορεί απλώς να κάνει αυτή η τεχνολογία.»
Η Amazon απασχολούσε άμεσα περισσότερα από 1,5 εκατομμύρια άτομα παγκοσμίως στο τέλος του περασμένου έτους. Η πλειοψηφία αυτών βρίσκεται στις ΗΠΑ, όπου η Amazon είναι ο δεύτερος μεγαλύτερος εργοδότης μετά τη Walmart.
Ενώ πολλοί εργάζονται στις αποθήκες της εταιρείας για το ηλεκτρονικό εμπόριο, περίπου 350.000 άτομα απασχολούνται σε εταιρικές (γραφειακές) θέσεις.
Η Amazon χρησιμοποιεί AI «σε κάθε γωνιά της εταιρείας»
Μάλιστα ο κ. Τζάσι ανέφερε ότι η Amazon χρησιμοποιεί την AI «σχεδόν σε κάθε γωνιά της εταιρείας» και αναμένεται η τεχνολογία τελικά να αναλάβει καθημερινές εργασίες, όπως τα ψώνια και άλλες ρουτίνες. «Πολλοί από αυτούς τους ψηφιακούς βοηθούς δεν έχουν δημιουργηθεί ακόμα, αλλά μην έχετε αμφιβολία, έρχονται και έρχονται γρήγορα», τόνισε, σημειώνοντας ότι το προσωπικό που θα υιοθετήσει αυτές τις αλλαγές θα είναι «σε καλή θέση» μέσα στην εταιρεία.
Επιπλέον ανέφερε ότι ήδη μισό εκατομμύριο πωλητές στην πλατφόρμα της Amazon χρησιμοποιούν τα εργαλεία AI της εταιρείας για να δημιουργήσουν πληροφορίες για τα προϊόντα τους, ενώ και οι διαφημιστές στρέφονται σε τέτοιου είδους λύσεις.