Quantcast
Αυτοκίνητο: Γιατί μειώθηκαν οι πωλήσεις μοντέλων διπλού καυσίμου στην Ελλάδα - enikonomia.gr
share

Αυτοκίνητο: Γιατί μειώθηκαν οι πωλήσεις μοντέλων διπλού καυσίμου στην Ελλάδα

δημοσιεύτηκε:

Γύρισαν την πλάτη τους οι καταναλωτές της Ελλάδας στο να αγοράσουν αυτοκίνητα διπλού καυσίμου λόγω της αυξημένης τιμής του φυσικού αερίου.

Το συμπέρασμα αυτό προέκυψε από τις πωλήσεις αυτοκινήτων με βασικό καύσιμο το φυσικό αέριο τον προηγούμενο Αύγουστο, καθώς αυτές μειώθηκαν κατά 1,9% στην Ελλάδα σε σχέση με τον αντίστοιχο περσινό μήνα. Σημείωσε μόλις 0,8% μερίδιο αγοράς μέσα στη γενικότερη αύξηση των πωλήσεων (+39,7%) για τον τελευταίο μήνα του καλοκαιριού. Ωστόσο σημειώνεται ότι τα προηγούμενα χρόνια το συγκεκριμένο καύσιμο αποτελούσε λύση για μείωση του κόστους μετακίνησης.

Ποιο είναι το βασικό μειονέκτημα για την επιλογή αυτοκινήτου με φυσικό

Το βασικό μειονέκτημα για την επιλογή αυτοκινήτου με φυσικό αέριο είναι το περιορισμένο δίκτυο πρατηρίων CNG στην Ελλάδα. Αν και τους τελευταίους μήνες από τις περισσότερες εταιρείες πετρελαιοειδών γίνεται μεγάλη επένδυση σε αυτό το κομμάτι καυσίμου ώστε να δημιουργηθούν περισσότερα σημεία ανεφοδιασμού των αυτοκινήτων, εντούτοις αυτά είναι ακόμη λίγα και όχι σε όλους τους νομούς της χώρας. Από την άλλη δεν θα πρέπει να ξεχνάμε και το γεγονός ότι στην ελληνική αγορά υπάρχουν λίγα μοντέλα με βάση το φυσικό αέριο.

Αντίθετα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα γνώρισαν για άλλον έναν μήνα άνοδο (+0,4%). Σύμφωνα με τα στοιχεία που αποκάλυψε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις Μεταφορές, Μιχάλης Παπαδόπουλος στην ημερίδα της Ομοσπονδίας Βιοτεχνών Επισκευαστών Αυτοκινήτων Μηχανημάτων και Μοτοποδηλάτων Ελλάδος, που πραγματοποιήθηκε στην ΔΕΘ,  μέχρι σήμερα κυκλοφορούν ήδη 8.790 αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα, ενώ το 2019 είχαν ταξινομηθεί μόλις 404 οχήματα. Και από εδώ και πέρα αναμένεται ακόμη μεγαλύτερη αύξηση των πωλήσεων ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Στην αύξηση της ηλεκτροκίνησης στην Ελλάδα ως ένα σημείο συνέβαλε και η παράλληλη αύξηση των σημείων φόρτισης των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Το 2019 υπήρχαν μόνο 58 σημεία φόρτισης σε όλη την Ελλάδα, ενώ σήμερα υπάρχουν περίπου 1.200 σημεία φόρτισης κατά μήκος του εθνικού οδικού δικτύου, αλλά και μέσα στις πόλεις. Ο προγραμματισμός προβλέπει άλλα 12.000 σημεία φόρτισης το 2025 και 25.000 το 2030.

Αναλύοντας την τάση των Ελλήνων για την αγαπημένη τους κατηγορία, αυτή παρέμεινε για άλλον έναν μήνα η «Β» καταλαμβάνοντας το 54,4% του συνόλου των πωλήσεων. Δηλαδή παραπάνω από ένα στα δύο αυτοκίνητα είναι της συγκεκριμένης κατηγορίας. Από το σύνολο των πωλήσεων τα SUV κατέχουν εξέχουσα θέση. Στην κατηγορία «Β» τα SUV κατέλαβαν το 29,2%, στην κατηγορία «Α» το 3,4% και στην κατηγορία «C» το 22,5%.

Μετά τη δημοσιοποίηση των στοιχείων  από τον Σύνδεσμο Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων, τον Αύγουστο υπήρξε αντιστροφή του κλίματος ως προς τις πωλήσεις αυτοκινήτων με καύσιμο το πετρέλαιο, καθώς αυτές γνώρισαν αύξηση 2,8% σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό μήνα, με το συνολικό μερίδιο αγοράς από την αρχή του έτους να ανέρχεται στο 15,3%.

share
Σχόλια Αναγνωστών
Ροή
Οικονομία
Επιχειρήσεις
Επικαιρότητα

Ενημερωθείτε πρώτοι με τον τρόπο που θέλετε.