Αντίστροφη μέτρηση για το My Efka Live – Οι πρώτες εννέα υπηρεσίες που θα παρέχει στους πολίτες

Τα ψηφιακά «όπλα» που έχει αρχίσει να βάζει ήδη στη φαρέτρα του, αξιοποιεί το υπουργείο Εργασίας προκειμένου να βάλει τέλος στην γραφειοκρατία που ταλανίζει εκατοντάδες χιλιάδες ασφαλισμένους. Ήδη 13 νέες ψηφιακές υπηρεσίες του e-ΕΦΚΑ παρέχονται μέσω των ΚΕΠ με στόχο την καλύτερη εξυπηρέτηση των πολιτών, ενώ σταδιακά κάθε κομμάτι του υπερταμείου ασφάλισης μπαίνει στην ψηφιακή εποχή.
Η έκδοση ασφαλιστικής ενημερότητας, η έκδοση ασφαλιστικής ικανότητας, η βεβαίωση απογραφής ή η ηλεκτρονική αίτηση επιδόματος ασθενείας, είναι μεταξύ των υπηρεσιών που εδώ και λίγους μήνες παρέχονται στους πολίτες και από τα ΚΕΠ με ταχύτητα και χωρίς ταλαιπωρία. Είναι ενδεικτικό πως τους τελευταίους δύο μήνες έχουν γίνει περισσότερες από 44.000 συναλλαγές μέσω των ΚΕΠ γι’ αυτές τις 13 ηλεκτρονικές υπηρεσίες. Την ίδια στιγμή, έχει συσταθεί κοινή ομάδα εργασίας από τα υπουργεία Εργασίας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης με στόχο να εκσυγχρονιστούν το σύνολο των διαδικασιών των πρώην ασφαλιστικών ταμείων που είχαν ενταχτεί στα ΚΕΠ. Ήδη από τις 272 διαδικασίες έχουν καταργηθεί οι 68 ενώ πολύ σύντομα θα ολοκληρωθεί η διοικητική εκκαθάριση όλων των διαδικασιών αρμοδιότητας του e-ΕΦΚΑ.
Εν τω μεταξύ μετρά αντίστροφα ο χρόνος για την έναρξης λειτουργίας του My EFKA Live. Της νέας ψηφιακής πλατφόρμας του ΕΦΚΑ, που θα δίνει τη δυνατότητα στους ασφαλισμένους να εξυπηρετούνται εξ αποστάσεως μέσω τηλεδιάσκεψης. Στην πραγματικότητα δημιουργούνται ψηφιακά γκισέ, τα οποία θα εξυπηρετούν τους ασφαλισμένους για μια σειρά υπηρεσιών. Έτσι ένας πολίτης που επιθυμεί για παράδειγμα να εκδώσει ασφαλιστική ικανότητα δεν θα χρειάζεται να επισκέπτεται τις κατά τόπους υπηρεσίες, αλλά θα εισέρχεται στο My EFKA Live. Θα πραγματοποιεί τηλεδιάσκεψη με αρμόδιο υπάλληλο του ΕΦΚΑ, ο οποίος μετά από την απαραίτητη ταυτοποίηση στοιχείων, θα του αποστέλλει μέσω email το την ασφαλιστική του ενημερότητα. Σύμφωνα με πληροφορίες, το πρόγραμμα θα αρχίσει να λειτουργεί σε πρώτη φάση στα Δωδεκάνησα και τις Κυκλάδες, ενώ οι πρώτες εννέα υπηρεσίες που θα περιλαμβάνει είναι οι εξής:

1: Επίδομα ασθενείας

2: Επίδομα μητρότητας

3: Ηλεκτρονική Αίτηση Εξόδων Κηδείας (συνταξιούχων και μισθωτών τ.ΙΚΑ)

4: Αλλαγή στοιχείων Μητρώου

5: Ασφαλιστική Ικανότητα

6: Έκδοση Ευρωπαϊκής Κάρτας Ασφάλισης (ΕΚΑ)

7: Βεβαίωση Απογραφής

8: Αίτηση μηνιαίου ενημερωτικού σημειώματος σύνταξης

9: Παραλαβή Απόφασης ΚΕΠΑ

Υψηλόβαθμα στελέχη του υπουργείου Εργασίας επισημαίνουν στο enikonomia.gr ότι η νέα ψηφιακή πλατφόρμα θα τεθεί σε λειτουργία πιθανόν μέσα στην επόμενη εβδομάδα, ενώ σταδιακά ο αριθμός των υπηρεσιών που θα παρέχει θα αυξάνεται, έτσι ώστε να εξυπηρετούνται όσο το δυνατόν περισσότεροι πολίτες.


Exit mobile version