Quantcast
Tο σχέδιο της κυβέρνησης για «διόδια με το χιλιόμετρο» - Γιατί δεν θα εφαρμοστεί στην Αττική Οδό - enikonomia.gr
share

Tο σχέδιο της κυβέρνησης για «διόδια με το χιλιόμετρο» – Γιατί δεν θα εφαρμοστεί στην Αττική Οδό

δημοσιεύτηκε:

Στο τραπέζι της κυβέρνησης βρίσκεται το σχέδιο για «διόδια με το χιλιόμετρο», όπως προκύπτει από όσα δήλωσε σήμερα στο Open ο υφυπουργός Υποδομών, Γιώργος Καραγιάννης.

Έχουμε σκεφτεί σχέδιο για «διόδια με το χιλιόμετρο» τόνισε ο κ. Καραγιάννης και  γνωστοποίησε πως «αμέσως το επόμενο διάστημα θα ανακοινώσουμε το σχέδιό μας για αυτό αλλά και πώς θα γίνει αναλογική η ηλεκτρονική χρέωση διοδίων. Δεν μπορεί όμως να γίνει στην Αττική Οδό αυτό. Η Αττική Οδός είναι ένας υπεραστικός αυτοκινητόδρομος, άρα ουσιαστικά εξυπηρετεί και υπερτοπικές συνδέσεις ».

«Δεν μπορούμε να το κάνουμε στην Αττική οδό αυτό », επανέλαβε και είπε πως  « σε όλους τους υπόλοιπους αυτοκινητοδρόμους αυτή τη στιγμή επεξεργαζόμαστε ένα σχέδιο και με την ηλεκτροφόρτιση και με τα ηλεκτρονικά και αναλογικά διόδια το οποίο το αμέσως επόμενο διάστημα η κυβέρνηση θα το ανακοινώσει».  Και συνέχισε λέγοντας πως αυτό που εξετάζεται είναι αναλογικά όσα χιλιόμετρα διανύει ο ιδιοκτήτης ΙΧ τόσο ακριβώς να πληρώνει.

Στην ερώτηση εάν  αυτό θα έχει κάποιο κόστος 0,10 το χιλιόμετρο. « Αυτό αφήστε να το δούμε γιατί αυτό έχει σχέση με τις συμβάσεις που αυτή τη στιγμή είναι σε ισχύ. Οι συμβάσεις δεσμεύουν το ελληνικό δημόσιο, έχουν επικυρωθεί από την Ευρωπαϊκή Ένωση αλλά και από το Ελληνικό Κοινοβούλιο.Οπότε η τροποποίηση οποιοδήποτε συμβάσεων απαιτεί να έρθουμε σε μια συμφωνία και με τους παραχωρησιούχους αλλά και η Ευρωπαϊκή Ένωση θα πρέπει να τα εγκρίνει » απάντησε και επεσήμανε πως το υπουργείο δουλεύει αυτή στιγμή ένα σχέδιο το οποίο το αμέσως επόμενο διάστημα θα το ανακοινώσει η κυβέρνηση.

«Διόδια με το χιλιόμετρο»: Μπορεί να εφαρμοστεί μέσα στο 2023;

Επίσης ρωτήθηκε εάν αυτό μπορεί να ισχύσει και το 2023. «Αφήστε να κάνουμε τις ανακοινώσεις. Την κατάλληλη στιγμή θα τα ανακοινώσουμε. Εμείς δεν ανακοινώνουμε τίποτα χωρίς να το έχουμε μελετήσει », απάντησε και ξεκαθάρισε πως  «στο υπουργείο Υποδομών τα τελυεταία 3, 5 χρόνια τηρούμε ένα ευαγγέλιο: Όταν είμαστε απολυτα σίγουρα για κάτι,τότε το  ανακοινώνουμε .Όλα τα έργα εκτελούνται με χρονοδιαγράμματα .Το τελευταίο διάστημα παραδίδουμε έργα νωρίτερα από τα χρονοδιαγράμματα μας, οπότε θέλουμε να έχουμε και εξασφαλισμένες πιστώσεις και όλες οι χρηματοδοτήσεις μας θέλουν  να έχουν μια υπευθυνότητα και μια συνέπεια  προκειμένου να αντιμετωπίσουμε όλα τα σοβαρά ζητήματα που έχουν άμεση σχέση με την ζωή του πολίτη ».

Αττική Οδός: Πότε θα ισχύσει η μείωση των διοδίων

Επίσης μίλησε και για το θέμα της μείωσης των  διοδίων στην Αττική Οδό. Όπως είπε τα διόδια θα μειωθούν στην Αττική Οδό στα 2,50 ευρώ από 2,80 ευρώ που είναι σήμερα «μόλις τελειώσει η υπάρχουσα σύμβαση παραχώρησης. Αυτό αφορούσε τη νέα σύμβαση παραχώρησης που θα ξεκινήσει τον Οκτώβριο του 2024».

Υπενθύμισε δε πως  «χθες ο υπουργός Υποδομών ανακοίνωσε τη μείωση των διοδίων στα 2,50 ευρώ. Είναι μια απόφαση που έχει παρθεί σε υψηλό κυβερνητικό επίπεδο. Αυτή την περίοδο και σε αυτές τις συνθήκες που το κόστος διαβίωσης έχει ανέβει όλο αυτό το διάστημα, η κυβέρνηση αποφάσισε ότι ένας δρόμος που είναι πάρα πολύ σημαντικός για όλο το κυκλοφοριακό της Αττικής θα πρέπει να κάνουμε μια ελαφρά μείωση του διοδίου, εφόσον έχει αποσβεστεί κιόλας αυτός ο δρόμος».

Επεσήμανε δε πως η τιμή των 2,50 ευρώ θα ισχύσει στα διόδια της Ατιτικής οδού από την πρώτη ημέρα εφαρμογής της νέας σύμβασης παραχώρησης.

«Όπου μας δίνεται δυνατότητα κάνουμε μείωση, όπου μας δίνεται η δυνατότητα συμβατικά προσπαθούμε να συγκρατήσουμε τα διόδια. Αυτό είναι μια διαρκής διαπραγμάτευση που κάνει η κυβέρνηση με τους παραχωρησιούχους με τις διαχειρίστριες εταιρείες των αυτοκινητοδρόμων ώστε να έχουμε το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα για τους χρήστες» σημείωσε μεταξύ άλλων.

Δείτε παρακάτω το σχετικό ΒΙΝΤΕΟ

share
Σχόλια Αναγνωστών
Ροή
Οικονομία
Επιχειρήσεις
Επικαιρότητα

Ενημερωθείτε πρώτοι με τον τρόπο που θέλετε.