share

Επιδότηση καυσίμων: Κλείνει ο πρώτος κύκλος… ανοίγει ο δεύτερος – Τα… εμπόδια με το Fuel Pass 1 και τα επόμενα μέτρα που εξετάζονται

δημοσιεύτηκε:

«Κλείνει» μετ’ εμποδίων σε λίγες ώρες από τώρα ο πρώτος κύκλος του fuel pass: Δεν είναι λίγοι εκείνοι οι κάτοχοι οχημάτων που τους εγκρίθηκε η αίτηση, έβαλαν την επιδότηση στο ψηφιακό πορτοφόλι αλλά ουδέποτε την εξαργύρωσαν! Και αυτό γιατί ναι μεν «κατέβασαν» την ψηφιακή κάρτα στο κινητό τους, το «έξυπνο» τηλέφωνό τους όμως δεν υποστήριζε, δε, την απαιτούμενη εφαρμογή ανέπαφων συναλλαγών.

Γράφει ο Βαγγέλης Δουράκης

Κάποιοι όπως καταγγέλλουν στο enikonomia.gr  ακολούθησαν κατά γράμμα τις «ανεπίσημες» οδηγίες του κράτους, για αυτές τις περιπτώσεις, οι οποίες συνοψίζονταν στη φράση «να κατεβάσετε την εφαρμογή σε.. τηλέφωνα συγγενών σας», αλλά ακόμη και τότε … τζίφος!

«Κλείνει» ο α΄ κύκλος… ανοίγει ο δεύτερος

Μάλιστα, όπως λένε «οι αρμόδιοι είναι εξαφανισμένοι» καθώς καλούν την ειδική τηλεφωνική γραμμή που δόθηκε για αυτή την περίπτωση και δεν απαντά… ποτέ!

Ίσως η πολιτεία κάποια στιγμή πρέπει να πρέπει να δώσει μια λύση για το συγκεκριμένο θέμα.

Και ενώ στον α΄ κύκλο που κλείνει στην 10 Ιουνίου, τα πράγματα εξελίχθηκαν μετ’ εμποδίων, τις επόμενες ημέρες ανοίγει και ο β΄ κύκλος.

Η Κυβέρνηση σχεδιάζει την επέκταση του fuel pass και μετά την 30ή Ιουνίου με «ανοιχτό» το ενδεχόμενο να διευρυνθούν οι δικαιούχοι της κάρτας καυσίμων με την αύξηση των εισοδηματικών κριτηρίων.

Με «φόντο» τις τιμές των καυσίμων που κυριολεκτικά έχουν πάρει «φωτιά» και «πετάνε» από ρεκόρ σε ρεκόρ, το Υπουργείο Οικονομικών αναζητά τα χρήματα τα οποία απαιτούνται για διαμορφώσει το νέο «πακέτο» ενίσχυσης νοικοκυριών και επαγγελματιών τους επόμενους μήνες.

Πάντως, αυτή την στιγμή στο οικονομικό επιτελείο υπάρχουν σκέψεις για παράταση της επιδότησης στο πετρέλαιο κίνησης και μετά τον Ιούνιο (15 λεπτά το λίτρο).

βενζίνη

Σκέψεις και για επιδότηση στην… αντλία

Με την τιμή να φτάνει τα 2,5 ευρώ ακόμα και στο κέντρο της Αθήνας, το οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης αναζητά λύσεις ώστε οι νέες παρεμβάσεις να φέρουν άμεσο αποτέλεσμα. Με δεδομένο ότι το fuel pass δεν επηρέασε την τιμή της βενζίνης, ενώ αντίθετα η επιδότηση του diesel έχει συγκρατήσει την τιμή του καυσίμου στην αντλία, αρμόδιοι παράγοντες προσανατολίζονται στη σκέψη να υπάρξει αντίστοιχη παρέμβαση και για την βενζίνη.

Εάν επικρατήσει αυτό το σενάριο, το πλαίσιο της παρέμβασης θα είναι αντίστοιχο με αυτή που εφαρμόστηκε στην τιμή του diesel, δηλαδή επιδότηση της τιμής απευθείας στην αντλία, μέτρο που θα έχει συγκεκριμένη χρονική διάρκεια.

Φαίνεται πώς τις επόμενες ημέρες ή ακόμα και ώρες θα ληφθούν οι τελικές αποφάσεις, ώστε να ακολουθήσει η οριστική κοστολόγηση των μέτρων, η ανακοίνωση τους και η εφαρμογή τους από τις αρχές του Ιουλίου.

Το στοιχείο που θα κρίνει το μέγεθος της παρέμβασης, αλλά και της χρονικής διάρκεια της, είναι το δημοσιονομικό περιθώριο που θα επιτρέψει στην κυβέρνηση να προχωρήσει στην θέσπιση ενός ακόμα κύματος μέτρων. Η αναζήτηση του απαιτούμενου περιθωρίου είναι καθημερινή με τις αρμόδιες υπηρεσίες του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους να «σκανάρουν» τα έσοδα προκειμένου να υπάρχει σαφής εικόνα για την κατάσταση.

βενζίνη

Ψάχνουν να βρουν χρήματα για.. παρεμβάσεις

Εντούτοις, έστω και αν το πρώτο τρίμηνο δεν υπήρχαν σημαντικά μεγάλες πιέσεις από τον πόλεμο, καθώς η επίθεση στην Ουκρανία ξεκίνησε στις 24 Φεβρουαρίου, η διαμόρφωση του ρυθμού ανάπτυξης του ΑΕΠ στο 7% για το πρώτο τρίμηνο, δημιουργεί αισιοδοξία ότι η Ελληνική Οικονομία μπορεί να αντεπεξέλθει στους σοβαρούς κλυδωνισμούς που προκαλεί ο πόλεμος και κατ επέκταση η ξέφρενη πορεία των τιμών στην ενέργεια.

Με αυτά τα δεδομένα αυξάνονται οι πιθανότητες να υλοποιηθούν μια σειρά από παρεμβάσεις. Ο δημοσιονομικός χώρος που έχει εντοπιστεί και όλα δείχνουν ότι θα αξιοποιηθεί για τη δημιουργία αναχωμάτων ώστε να ανακοπεί η άνοδος της τιμής της βενζίνης, αγγίζει τα 800 εκατ. ευρώ.

Ελάχιστες είναι οι πιθανότητες να προκριθεί το σενάριο παρέμβασης στους φόρους που επιβαρύνουν τη βενζίνη, καθώς στο εσωτερικό της κυβέρνησης επικρατεί η άποψη ότι μια τέτοια απόφαση θα δημιουργούσε μεγάλη «τρύπα» στα έσοδα.

Σε αυτή τη βάση τα κυβερνητικά κλιμάκια δεν εξετάζουν παρέμβαση στη φορολογική επιβάρυνση των καυσίμων, εκτιμώντας ότι είναι μια απόφαση που θα δημιουργούσε δημοσιονομικό κενό θα προκαλούσε μεγαλύτερη ζημιά σε σχέση με τα οφέλη που θα είχαν οι καταναλωτές.

 

share
Σχόλια Αναγνωστών
Ροή
Οικονομία
Επιχειρήσεις
Επικαιρότητα

Ενημερωθείτε πρώτοι με τον τρόπο που θέλετε.