Quantcast
Η ακρίβεια… επιβιβάζεται και στα ταξί: Μεγάλες αυξήσεις στα κόμιστρα – Οι νέες τιμές - enikonomia.gr
share

Η ακρίβεια… επιβιβάζεται και στα ταξί: Μεγάλες αυξήσεις στα κόμιστρα – Οι νέες τιμές

δημοσιεύτηκε:

Η ακρίβεια «επιβιβάζεται» και στα ταξί. «Τσουχτερές» αυξήσεις έρχονται και στα κόμιστρα των ταξί, με αποτέλεσμα κάτι τέτοιο να επιβαρύνει ακόμη περισσότερο τους επιβάτες, οι οποίοι έχουν να αντιμετωπίσουν τον… εφιάλτη των ανατιμήσεων σχεδόν σε όλο το φάσμα της καθημερινότητάς τους.

Της Εύης Κατσώλη

Το δυσβάστακτο κόστος των καυσίμων με το πετρέλαιο κίνησης, που αποτελεί και το βασικό έξοδο να έχει εκτοξευθεί στα 2,064 ευρώ το λίτρο (η μέση πανελλήνια τιμή του), έχει οδηγήσει εδώ και καιρό τους επαγγελματίες να διαμαρτύρονται υποστηρίζοντας ότι αν δεν ληφθούν μέτρα, τότε θα αναγκαστούν να ακινητοποιήσουν τα οχήματά τους, αφού η δραστηριότητά τους είναι ζημιογόνα.

«Πλέον αναγκαζόμαστε να γεμίζουμε τα ρεζερβουάρ ξοδεύοντας περισσότερα χρήματα, ενώ το χαμηλό κόμιστρο μας οδηγεί στο να μην… βγαίνει κάθε μήνα ο λογαριασμός» λένε χαρακτηριστικά.

Σύμφωνα με το Συνδικάτο Αυτοκινητιστών Ταξί Αττικής (ΣΑΤΑ) από την αρχή του χρόνου κάθε οδηγός ταξί έχει καταβάλει περισσότερα από 2.500 ευρώ για καύσιμα.

ταξί

Σημειώνεται ότι οι επαγγελματίες του κλάδου δεν μπορούν να προχωρήσουν από μόνοι τους σε αυξήσεις καθώς χρειάζεται κεντρική παρέμβαση, απόφαση από το υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών.

Πλέον όμως, φαίνεται ότι ήρθε η ώρα των… αυξήσεων και στο ταξί.

Σύμφωνα με την αναλυτική ενημέρωση από τον ΣΑΤΑ, διαμορφώνεται νέος «τιμοκατάλογος» κατόπιν συνεννόησης και συμφωνίας με το υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών, το οποίο αναμένεται να εκδώσει τη σχετική απόφαση και να δημοσιευθεί στο ΦΕΚ.

Σύμφωνα με όσα αναφέρει ο ΣΑΤΑ, πλέον η ελάχιστη χρέωση θα ανέρχεται στα 4 ευρώ από 3,16 που είναι σήμερα, ενώ η πτώση σημαίας θα ανέλθει στα 1,80 ευρώ από 1,19. Όσον αφορά στη μονή ταρίφα, αυτή οριοθετείται στα 0,90 ευρώ ανά χιλιόμετρο από 0,68.

Αναλυτικά οι νέες χρεώσεις θα είναι:

  • Εκκίνηση-πτώση σημαίας: 1,80 ευρώ (από 1,19)
  • Μονή ταρίφα: 0,90 ανά χιλιόμετρο (0,68)
  • Διπλή ταρίφα-Νυχτερινό: 1,25 ανά χιλιόμετρο από 1,19
  • Ελάχιστη αποζημίωση: 4 ευρώ (3,16)
  • Χρονοχρέωση ανά ώρα-Μέγιστη διάρκεια αναμονής 20 λεπτά: 15 ευρώ (10,85)
  • Αεροδρόμιο-Κέντρο Αθήνας (Δακτύλιος) και το αντίστροφο: 40 ευρώ (35)
  • Αεροδρόμιο-Κέντρο Αθήνας (Δακτύλιος) και το αντίστροφο-Νύχτα (00.00-05.00): 55 ευρώ (48)
  • Αεροδρόμιο – Κέντρο Θεσσαλονίκης και το αντίστροφο (05.00-00.00) – 24 ευρώ
  • Αεροδρόμιο – Κέντρο Θεσσαλονίκης και το αντίστροφο (00.00 – 05.00) – 32 ευρώ

πίνακας - ταξί

Σημειώνεται ότι και η BEAT ανακοίνωσε στους πελάτες της στην Ελλάδα ότι πλέον δεν μπορεί να συνεχίσει στο ίδιο μοντέλο λειτουργίας και από τις 16 Ιουνίου χρεώνει «προμίσθωση» για κάθε κλήση ταξί. Το κόστος κυμαίνεται από 1,92 έως 2 ευρώ.

Λυμπερόπουλος (πρόεδρος ΣΑΤΑ): Το ταξί έχει παραμεληθεί – Με… πόνο πάμε σε αυξήσεις

Σύμφωνα με όσα δήλωσε στο enikonomia.gr, ο πρόεδρος του ΣΑΤΑ, Θύμιος Λυμπερόπουλος, “ως ΣΑΤΑ έχουμε ζητήσει να καθιερωθεί το επαγγελματικό καύσιμο και για τα ταξί, όμως δεν έχουμε βρει ανταπόκριση. Το ταξί έχει παραμεληθεί εδώ και 13 χρόνια, καθώς ούτε αυξήσεις έγιναν, ούτε επιδοτήσεις έχουν δοθεί. Πριν από 13 χρόνια το πετρέλαιο κίνησης κόστιζε 0,80 ευρώ το λίτρο και τώρα η τιμή του ανέρχεται στα 2,10 – 2,15 ευρώ το λίτρο με ανοδική τάση. Πρόκειται για μια αύξηση περίπου 150%. Μπαίνουμε μέσα, δεν μπορούμε να βγάλουμε τα έξοδά μας και γι’ αυτό με… πόνο προχωράμε σε αυτή την αύξηση. Θα πονέσει τον επιβάτη, αλλά και οι επαγγελματίες οδηγοί αντιμετωπίζουμε σοβαρά προβλήματα”.

Ο ίδιος πρόσθεσε ότι “αρκετά ταξί έχουν ακινητοποιηθεί λόγω του υψηλού κόστους των καυσίμων. Ένα ταξί που δουλεύει πληρώνει σχεδόν 1.200 ευρώ επιπλέον τον μήνα για το καύσιμο”.

 

 

share
Σχόλια Αναγνωστών
Ροή
Οικονομία
Επιχειρήσεις
Επικαιρότητα

Ενημερωθείτε πρώτοι με τον τρόπο που θέλετε.