Τη δυνατότητα να αλλάξουν πάροχο στο ηλεκτρικό ρεύμα μέσω του gov.gr. χωρίς τη συγκέντρωση των δικαιολογητικών έχουν πλέον οι πολίτες.
Αναλυτικά, τα βήματα που θα πρέπει να ακολουθήσουν οι υπόχρεοι είναι τα εξής:
1.Επιλογή νέου παρόχου και προγράμματος:
- Καταρχήν οι πολίτες θα πρέπει να επισκεφθούν το κατάστημα ή την ιστοσελίδα του νέου παρόχου που τους ενδιαφέρει.
- Μετά θα πρέπει να επιλέξουν το πρόγραμμα ρεύματος στο επιθυμούν να ενταχθούν και να υποβάλουν αίτηση για νέα σύνδεση/συμβόλαιο (αλλαγή παρόχου).
- Μπορούν να κάνουν όλη τη διαδικασία online, χωρίς να χρειάζεται να πάνε σε φυσικό κατάστημα με την προϋπόθεση όμως ο πάροχος να το υποστηρίξει.
2. Σύνδεση στο Gov.gr και συναίνεση:
- Οι πολίτες θα πρέπει να οδηγηθούν (μέσω ασφαλούς συνδέσμου από τον νέο πάροχο) στη νέα υπηρεσία του Gov.gr.
- Εκεί θα πρέπει να συνδεθούν με τους κωδικούς TaxisNet και έναν κωδικό μιας χρήσης (OTP) που θα σταλεί με SMS στο κινητό τους. Το Gov.gr θα αντλήσει αυτόματα όλα τα απαραίτητα στοιχεία του πολίτη: (ταυτοποίηση, στοιχεία επικοινωνίας, ΑΦΜ, διεύθυνση παροχής ρεύματος κ.ά.) από τις κρατικές βάσεις δεδομένων.
- Αφού οι πολίτες ελέγξουν ότι τα στοιχεία είναι σωστά, μετά θα πρέπει να δώσουν τη συγκατάθεσή τους για να διαβιβαστούν στον νέο πάροχο.
- Αυτό υποκαθιστά τα δικαιολογητικά – δεν χρειάζεται πια πολίτες να στείλουν αντίγραφα λογαριασμών ή ταυτότητας,καθώς όλα γίνονται ψηφιακά.
3. Υπογραφή νέου συμβολαίου:
- Μόλις δώσουν οι πολίτες να τη συναίνεση,μετά η διαδικασία θα ολοκληρωθεί στο περιβάλλον του παρόχου.
- Ο νέος πάροχος θα εκδώσει το συμβόλαιο με τα στοιχεία του πολίτη. Και ο τελευταίος θα μπορεί να το λάβει ηλεκτρονικά και να το υπογράψει ψηφιακά (π.χ. μέσω Gov.gr ή με άλλον τρόπο που παρέχει ο πάροχος).
- Μετά την υπογραφή, θα δρομολογηθεί η αλλαγή παρόχου.
- Δεν απαιτείται καμία επιπρόσθετη ενέργεια τους ίδιους πολίτες – η αίτηση αλλαγής περνάει στον ΔΕΔΔΗΕ (τον διαχειριστή δικτύου) ο οποίος θα υλοποιήσει την αλλαγή συνήθως μέσα σε μερικές ημέρες χωρίς να διακόψει την ηλεκτροδότησή του πολίτη .
4.Επιβεβαίωση και πρώτη χρέωση:
Οι πολίτες θα λάβουν ένα τελικό εκκαθαριστικό από τον παλιό τους πάροχο (με την κατανάλωση έως την ημερομηνία αλλαγής) και από εκεί και πέρα η έκδοση των λογαριασμών τους θα γίνονται από τον νέο πάροχο. Οι πολίτες θα μπορούν να επιβεβαιώσουν ότι η αλλαγή ολοκληρώθηκε αφού προηγουμένως ελέγξουν τον αριθμό παροχής στον πρώτο λογαριασμό του νέου παρόχου. Αυτός θα είναι ο ίδιος, κάτι που δείχνει ότι απλώς άλλαξε ο προμηθευτής που χρεώνει την ίδια παροχή.
