Quantcast
Πήρε «φωτιά» η αγορά με την Black Friday: Στα 300 εκατ. ευρώ ο τζίρος - Τι επέλεξαν οι καταναλωτές - enikonomia.gr
share

Πήρε «φωτιά» η αγορά με την Black Friday: Στα 300 εκατ. ευρώ ο τζίρος – Τι επέλεξαν οι καταναλωτές

δημοσιεύτηκε:

Ζωηρή και καλύτερη από πέρυσι ήταν η κίνηση των εμπορικών καταστημάτων το τριήμερο των προσφορών, το οποίο άρχισε με την Black Friday και συνεχίστηκε με τα ανοιχτά καταστήματα το Σαββατοκύριακο: Όπως εκτιμά το Περιφερειακό Επιμελητηριακό Συμβούλιο Αττικής, όχι μόνον ήταν αυξημένες οι συναλλαγές και ο τζίρος, αλλά ακόμη και η μέση αξία απόδειξης. Το «κερασάκι στην τούρτα» αναμένεται να μπει σήμερα, ημέρα της λεγόμενης Cyber Monday.

Γράφει ο Βαγγέλης Δουράκης

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με το Περιφερειακό Επιμελητηριακό Συμβούλιο, τουλάχιστον στην Αττική, οι συναλλαγές του τελευταίου τριημέρου εμφανίζονται να είναι αυξημένες στις ταμειακές των εμπορικών καταστημάτων κατά 10% από το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι με τον εκτιμώμενο αριθμό να ξεπερνά τα 3 εκατ. αγορές και τον εβδομαδιαίο τζίρο των 300 εκατ. ευρώ!

«Φουσκωμένη» η αξία αγορών των καταναλωτών

Μια πρώτη εκτίμηση δίνει «ενισχυμένη» και τη μέση αξία της απόδειξης των περίπου 100 ευρώ από πέρσι, τουλάχιστον για τον 1 στους 4 καταναλωτές, κατά 15-20%, αλλά όχι σε όλες τις αγορές της Αττικής, ούτε βεβαίως για όλα τα προϊόντα.

Δείγμα ωστόσο του ότι οι καταναλωτές -και παρά το γεγονός ότι ήταν τέλος του μήνα- ανέμεναν αυτό το διάστημα για να προχωρήσουν στις αγορές τους.

Σύμφωνα λοιπόν με το Συμβούλιο, «λειτούργησε θετικά για την περίοδο των Black Friday προσφορών στις αγορές της Αττικής η κατάργηση των φθινοπωρινών ενδιάμεσων εκπτώσεων προσελκύοντας έτσι το ενδιαφέρον των καταναλωτών περισσότερο από κάθε προηγούμενη χρονιά. Και αυτό γιατί –όπως αναφέρει το Περιφερειακό Επιμελητηριακό Συμβούλιο- ουσιαστικά έφερε μια ελκυστική εκπτωτική περίοδο λίγων ημερών αντί στην αρχή, στο τέλος του μήνα και πολύ πιο κοντά στα Χριστούγεννα».

Μάλιστα, όπως επισημαίνει, «πολύ καλά εξελίχθηκε η εμπορική κίνηση στο κέντρο της Αθήνας, τα πολυκαταστήματα, υπερκαταστήματα, εμπορικά κέντρα και εκπτωτικά χωριά. Οι 9 στις 10 μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις με τη μεγαλύτερη συμμετοχή τους αξιοποίησαν υπέρ τους το γνωστό πλέον market event, ενώ φέτος συμμετείχαν ακόμη περισσότερα σούπερ μάρκετ. Ικανοποιητική ήταν και η επισκεψιμότητα στα κέντρα των πόλεων στους Δήμους της Αττικής, με καλύτερη ίσως τη κίνηση στην Γλυφάδα και τον Πειραιά».

«Πρωταγωνίστησαν» ηλεκτρονικά προϊόντα και ηλεκτρικές συσκευές

Βάσει των πρώτων εκτιμήσεων του Περιφερειακού Επιμελητηριακού Συμβουλίου για αυτό το τριήμερο των προσφορών, «το αγοραστικό ενδιαφέρον του καταναλωτή φαίνεται να προσέλκυσαν και φέτος τα ηλεκτρονικά προϊόντα, οι ηλεκτρικές συσκευές, τα καλλυντικά, τα έπιπλα, τα είδη σπιτιού και γενικά τα επώνυμα προϊόντα ένδυσης-υπόδησης. Η λειτουργία των εμπορικών την Κυριακή ‘‘σφήνα’’ μεταξύ Black Friday και Cyber Monday αύξησε τον τζίρο των φυσικών αγορών και περιόρισε τον συνήθη τετραπλασιασμό των online αγορών από πριν την Παρασκευή έως και μετά την Cyber Δευτέρα. Ουσιαστικά η φετινή εορταστική περίοδος για την αγορά ξεκίνησε καλά, αφού τα Χριστούγεννα απέχουν μόλις τρεις εβδομάδες και οι έμποροι επιθυμούν υψηλότερο τζίρο από πέρυσι, ενώ εύλογα οι καταναλωτές χαμηλότερες τιμές».

Κλείνοντας τις εκτιμήσεις του το Συμβούλιο ουσιαστικά εύχεται αυτή η αρχή της εμπορικής κίνησης να συνεχιστεί όλο τον χειμώνα, παρά τις πληθωριστικές δυσκολίες και το ενεργειακό κόστος.

share
Σχόλια Αναγνωστών
Ροή
Οικονομία
Επιχειρήσεις
Επικαιρότητα

Ενημερωθείτε πρώτοι με τον τρόπο που θέλετε.