Quantcast
Σούπερ μάρκετ: «Λίφτινγκ» από αύριο στα ταμπελάκια των προϊόντων - Τι αλλάζει - enikonomia.gr
share

Σούπερ μάρκετ: «Λίφτινγκ» από αύριο στα ταμπελάκια των προϊόντων – Τι αλλάζει

δημοσιεύτηκε:

«Λίφτινγκ» από αύριο στα ταμπελάκια των προϊόντων στα σούπερ μάρκετ.

Όπως προκύπτει από την νέα απόφαση του υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων που δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ, αλλάζει από τις 15 Μαΐου ο τρόπος που θα αναγράφεται η τιμή και η ποσότητα των προϊόντων στα ράφια των σούπερ μάρκετ ώστε να εκλείψουν φαινόμενα παραπλάνησης των καταναλωτών.

Μάλιστα  σύμφωνα με απόφαση του υπουργείου Ανάπτυξης που δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ στα νέα ταμπελάκια των προϊόντων θα πρέπει να αναγράφεται:

  • η τιμή πώλησης ανά συσκευασία προϊόντος
  • η τιμή ανά μονάδα μέτρησης
  • αλλά και η ονομασία του προϊόντος

Οι τιμές θα πρέπει να έχουν έντονη γραμματοσειρά και το μέγεθος των χαρακτήρων της  τιμής ανά μονάδα μέτρησης θα πρέπει να είναι ίσο με το 70%  τουλάχιστον με το μέγεθος των χαρακτήρων της τιμής πώλησης  ανά συσκευασία.

Τα πρόστιμα στους παραβάτες 

Στους παραβάτες θα επιβάλλεται πρόστιμο ύψους 1000 ευρώ ανά κωδικό προϊόντος, ενώ το συνολικό ύψος του προστίμου ανά έλεγχο δεν θα  ξεπερνά τις 3.000 ευρώ ανά κατάστημα για επιχειρήσεις με τζίρο έως 1 εκατ. ευρώ, τα 10 χιλ. ευρώ με κατάστημα για επιχειρήσεις που έχουν κύκλο εργασιών από 1 εκατ. ευρώ έως και 10 εκατ. ευρώ, τα 20 χιλ. ευρώ ανά κατάστημα για επιχειρήσεις που έχουν τζίρο από 10 εκατ. ευρώ  έως 50 εκατ. ευρώ  και τα 30 χιλ. ευρώ  ανά κατάστημα για σούπερ μάρκετ με κύκλο εργασιών μεγαλύτερο από  50 εκατ. ευρώ.

Τι λένε Αναγνωστόπουλος και Λεχουρίτης

Για την υπουργική  απόφαση αυτή μίλησαν σήμερα ο Γενικός Γραμματέας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Σωτήρης Αναγνωστόπουλος και ο Πρόεδρος ΙΝΚΑ, Γιώργος Λεχουρίτης σε τηλεοπτική εκπομπή της ΕΡΤ.

«Αυτό που αλλάζει με την υπουργική απόφαση είναι ότι πλέον η τιμή ανά μονάδα δεν θα είναι πλέον με μικρά γράμματα  όπως ήταν στην άκρη στο καρτελάκι αλλά θα είναι μια προεξέχουσα πληροφορία  μαζί με την τιμή της συσκευασίας » είπε ο κ. Αναγνωστόπουλος  και πρόσθεσε πως «μέχρι και τις 22/5 θα είναι μια εβδομάδα δοκιμαστική στην οποία θα γίνονται συστάσεις στις επιχειρήσεις».

«Ο καταναλωτής είναι υποχρεωμένος όχι να έχει μαζί του τα γυαλιά για να βλέπει τα ψιλά γράμματα αλλά να βλέπει ευκρινέστατα τις τιμές στα προϊόντα και την αγωγή στο κιλό  ή στο λίτρο  » ανέφερε από πλευράς του ο κ. Λεχουρίτης.

 

share
Σχόλια Αναγνωστών
Ροή
Οικονομία
Επιχειρήσεις
Επικαιρότητα

Ενημερωθείτε πρώτοι με τον τρόπο που θέλετε.