Quantcast
ESET: Έτσι θα περιορίσετε το ψηφιακό σας αποτύπωμα-Βήμα βήμα η διαδικασία - enikonomia.gr
share

ESET: Έτσι θα περιορίσετε το ψηφιακό σας αποτύπωμα-Βήμα βήμα η διαδικασία

δημοσιεύτηκε:

Δέκα τρόπους  για να περιορίσουν οι πολίτες το ψηφιακό τους αποτύπωμα με βάση την αρχή της ελαχιστοποίησης των δεδομένων (data minimization)  παραθέτει η εταιρία ψηφιακής  ασφάλειας ESET.

Αναλυτικά, οι πολίτες:

1. Δεν θα πρέπει να συμπληρώνουν διαδικτυακές έρευνες

Το διαδίκτυο είναι γεμάτο από διαγωνισμούς και προσφορές βραβείων, συχνά με αντάλλαγμα τη συμπλήρωση διαδικτυακών ερευνών. Τις περισσότερες φορές πρόκειται για καλυμμένες εκστρατείες μάρκετινγκ για τη δημιουργία λίστας επαφών. Άλλες φορές μπορεί να είναι κακόβουλες ενέργειες με σκοπό την κλοπή των προσωπικών πληροφοριών των πολιτών  για χρήση σε εκστρατείες ηλεκτρονικού «ψαρέματος» ή/και για πώληση στο σκοτεινό διαδίκτυο.

2.  Θα πρέπει να κρατούν την τοποθεσία τους μυστική

Μία από τις πιο παρεμβατικές μορφές καταγραφής δεδομένων είναι αυτή που παρακολουθεί την τοποθεσία  των πολιτών. Από αυτήν, τρίτα μέρη μπορούν να συνθέσουν μια εξαιρετικά ακριβή εικόνα των καθημερινών τους κινήσεων και συνηθειών. Αυτό δεν θέτει σε κίνδυνο μόνο το ψηφιακό απόρρητο του πολίτη, αλλά μπορεί  και να θέσει σε κίνδυνο τη σωματική του ασφάλεια.  Οι πολίτες θα πρέπει να σταματήσουν  τις εφαρμογές που παρακολουθούν την τοποθεσία τους.

3.  Να γίνουν ανελέητοι με τα ψηφιακά newsletters

Οι εμπορικές επωνυμίες ασχολούνται πολύ με τα ψηφιακά newsletters. Πιστεύουν ότι τους δίνεται έτσι η δυνατότητα να επικοινωνούν απευθείας με τους πελάτες τους και να τους παρέχουν εξατομικευμένο περιεχόμενο και προσφορές. Αλλά για πολλούς χρήστες, τα online newsletters δεν κάνουν τίποτα περισσότερο από το να γεμίζουν τα εισερχόμενα του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου. Οι πολίτες θα πρέπει να αντισταθούν συνεπώς στην παρόρμηση να κάνουν εγγραφή. Εναλλακτικά, μπορούν να χρησιμοποιήσουν μια διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου αποκλειστικά για τέτοιο σκοπό ή έναν λογαριασμό ηλεκτρονικού ταχυδρομείου μίας χρήσης, ειδικά αν εγγράφονται σε κάτι που σκοπεύουν να χρησιμοποιήσουν μόνο μία φορά.

4.  Να  κατεβάσουν λιγότερες εφαρμογές

Οι εφαρμογές κινητής τηλεφωνίας συχνά απαιτούν από τους χρήστες να δώσουν σημαντικό αριθμό προσωπικών ή/και οικονομικών πληροφοριών για να λειτουργήσουν όπως προβλέπεται. Ενδέχεται επίσης να παρακολουθούν την τοποθεσία, τη δραστηριότητα περιήγησης και άλλες πληροφορίες που στη συνέχεια μοιράζονται με τρίτους. Είναι λογικό ότι όσο λιγότερες εφαρμογές έχετε, τόσο λιγότερο εκτεθειμένες θα είναι οι πληροφορίες  τους.

Δεν θα πρέπει να κατεβάζουν  πρώτα τις εφαρμογές και να κάνουν ερωτήσεις  μετά .  Θα πρέπει να κάνουν την  έρευνά τους προτού αποφασίσουν  αν είναι κάτι που πραγματικά χρειάζονται. Είναι αυτονόητο πως θα πρέπει να κάνουν τακτικά ένα «καθάρισμα» των συσκευών τους για να αφαιρούν  τυχόν εφαρμογές που δεν έχουν χρησιμοποιήσει για καιρό. Παράλληλα,  θα πρέπει να ελέγξουν τα δικαιώματα για όσες εφαρμογές αποφασίσουν να κρατήσουν.

5.  Θα πρέπει να δημιουργήσουν λιγότερους λογαριασμούς και  να προχωρήσουν στον καθαρισμό όσων ήδη διαθέτουν

Οι εταιρείες δεν θέλουν απλώς την παραγγελία του πολίτη. Θέλουν την αφοσίωσή του. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο πολλές θα ωθήσουν τον πολίτη  στη δημιουργία λογαριασμών και στην ανταλλαγή πληροφοριών που μπορούν να αξιοποιηθούν με αυτόν τον τρόπο. Θα μπορούσε να είναι οτιδήποτε, από ένα κατάστημα ηλεκτρονικού εμπορίου μέχρι μια ιστοσελίδα μέσων ενημέρωσης.

Οι πολίτες θα πρέπει να αντισταθούν  στον πειρασμό να το κάνουν, ακόμη και αν αυτό σημαίνει ότι η πληρωμή και άλλες λεπτομέρειες δεν θα αποθηκευτούν την επόμενη φορά που θα επισκεφθούν το online κατάστημα. Μια μικρή ταλαιπωρία είναι συχνά το τίμημα που πληρώνουν  οι πολίτες για μεγαλύτερη ιδιωτικότητα και ασφάλεια. Αν με τα χρόνια έχουν δημιουργήσει οι πολίτες  διαδικτυακούς λογαριασμούς που δεν χρειάζονται και δεν χρησιμοποιούν  πια,  θα πρέπει να τους κλείσουν .

6. Να μην δίνουν ευαίσθητα δεδομένα

Μερικές φορές η ανταλλαγή πληροφοριών είναι αναπόφευκτη για να αποκτήσουν οι πολίτες  τα αγαθά ή τις υπηρεσίες που θέλουν. Αλλά θα πρέπει να προσέξουν τι αποκαλύπτουν . Εκτός αν είναι απολύτως απαραίτητο,μην μοιράζονται  αριθμούς τηλεφώνου, διευθύνσεις ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και κατοικίας, οικονομικά στοιχεία και αριθμούς κοινωνικής ασφάλισης, τα οποία έχουν μεγάλη ζήτηση στον σκοτεινό κόσμο του ηλεκτρονικού εγκλήματος. Τα ηλεκτρονικά μηνύματα και οι αριθμοί τηλεφώνου μπορούν να χρησιμοποιηθούν για παράδειγμα για την αποστολή μηνυμάτων ηλεκτρονικού ψαρέματος (phishing).Οι πολίτες θα πρέπει να χρησιμοποιήσουν λογαριασμούς επισκεπτών όταν κάνουν αγορές μέσω διαδικτύου για να μειώσουν περαιτέρω τον κίνδυνο.

7.  Θα πρέπει να σκεφτούν διπλά πριν μοιραστούν κάτι στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης

Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι σαν ένα ψηφιακό μεγάφωνο. Για πολλούς χρήστες το περιεχόμενο που μοιράζονται θα γίνει «like», θα ξαναμοιραστεί και θα είναι πρακτικά αδύνατο να αφαιρεθεί ή να αποσυρθεί μόλις κυκλοφορήσει στον κυβερνοχώρο. Επομένως, είναι σημαντικό να εξετάσει κανείς πρώτα πώς μπορεί να γίνει δεκτό αυτό το περιεχόμενο από τους άλλους και τους υποψήφιους εργοδότες. Και αν περιέχει ευαίσθητες πληροφορίες σχετικά με την εργασία και την προσωπική ζωή. Επίσης, οι πολίτες θα πρέπει να  σκεφτούν να περιορίσουν  το προφίλ τους στους διαδικτυακούς σας φίλους/επαφές και να μην προσθέσουν κανέναν που δεν γνωρίζουν στην πραγματική ζωή. Θα πρέπει να επανεξετάσουν  τις προτιμήσεις απορρήτου.

8.  Θα πρέπει να εξασκούν το δικαίωμα διαγραφής («δικαίωμα στη λήθη»)

Σε ορισμένα μέρη του κόσμου, μεταξύ αυτών και στην Ευρωπαϊκή Ένωση, το υποκείμενο των δεδομένων μπορεί να ζητήσει τη διαγραφή των δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα που το αφορούν. Το λεγόμενο «δικαίωμα στη λήθη» καθορίζεται στο πλαίσιο του ΓΚΠΔ (Γενικού Κανονισμού για την Προστασία των Δεδομένων – GDPR) της ΕΕ.

Οι πολίτες  θα πρέπει να αναζητήσουν στο διαδίκτυο το όνομά  τους για να δουν τι υπάρχει εκεί έξω και  να επικοινωνήσουν απευθείας με τους ιδιοκτήτες ιστοσελίδων για να ζητήσουν τη διαγραφή. Στη συνέχεια θα πρέπει να επικοινωνήσουν με μηχανές αναζήτησης όπως η Google για να κάνουν το ίδιο.

9.  Θα πρέπει να απενεργοποιήσουν τα cookies

Τα cookies είναι μικροσκοπικά αρχεία που μεταφορτώνονται στον υπολογιστή ή στη συσκευή  του πολίτη, όταν επισκέπτεται μια ιστοσελίδα. Χρησιμοποιούνται από τους ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας για να σκιαγραφούν το προφίλ των επισκεπτών της και να αποθηκεύουν τις προτιμήσεις τους για μελλοντικές επισκέψεις. Ενώ αυτό μπορεί να κάνει την εμπειρία πλοήγησης καλύτερη, πολλοί χρήστες θα προτιμούσαν να μη μοιράζονται αυτού του είδους τις πληροφορίες, οι οποίες μπορεί να περιλαμβάνουν ονόματα χρηστών και κωδικούς πρόσβασης. Εάν στον πολίτη δοθεί η δυνατότητα επιλογής κατά την επίσκεψη σε μια ιστοσελίδα, απλά αρνηθείτε να αποδεχτείτε τα cookies. Μπορείτε επίσης να απενεργοποιήσετε την παρακολούθηση από τρίτους πηγαίνοντας στις ρυθμίσεις απορρήτου του προγράμματος περιήγησής σας.

10.  Θα πρέπει να μειώσουν τον αριθμό των συσκευών που χρησιμοποιούν 

Τέλος, οι πολίτες θα πρέπει να αναλογιστούν πόσες συσκευές και υπολογιστές χρησιμοποιούν.  Κάθε μία από αυτές τις συσκευές είναι ένας πιθανός θησαυρός δεδομένων, ο οποίος θα μπορούσε να εκτεθεί σε περίπτωση απώλειας ή κλοπής της συσκευής.

Οι ιστοσελίδες

«Όσες περισσότερες ιστοσελίδες και εφαρμογές χρησιμοποιείτε για να μοιραστείτε προσωπικές πληροφορίες και πληροφορίες λογαριασμού, τόσο αυξάνετε την πιθανότητα να παραβιαστούν τα στοιχεία σας, εάν μία από αυτές τις εταιρείες παραβιαστεί ή εάν εσείς γίνετε στόχος επίθεσης» σύμφωνα με τον Phil Muncaster της εταιρίας ψηφιακής ασφάλειας ESET.

share
Σχόλια Αναγνωστών
Ροή
Οικονομία
Επιχειρήσεις
Επικαιρότητα

Ενημερωθείτε πρώτοι με τον τρόπο που θέλετε.