Quantcast
Κορονοϊός-ΙΕΛΚΑ: Τι λένε οι καταναλωτές για τα σούπερ μάρκετ και τα βασικά είδη - enikonomia.gr
share

Κορονοϊός-ΙΕΛΚΑ: Τι λένε οι καταναλωτές για τα σούπερ μάρκετ και τα βασικά είδη

δημοσιεύτηκε:

Επτά στους δέκα καταναλωτές έχουν αποθηκεύσει τρόφιμα και λοιπά βασικά είδη για το επόμενο χρονικό διάστημα λόγω της εμφάνισης του ιού VODID-19 στη χώρα μας, ωστόσο θεωρούν ότι δεν χρειάζεται η λειτουργία των σούπερ μάρκετ τις Κυριακές και η επέκταση του ωραρίου.

Τα παραπάνω προκύπτουν από σχετική έρευνα που πραγματοποίησε από τις 18 έως τις 19 Μαρτίου 2020 το Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών, ( ΙΕΛΚΑ) ,της οποίας τα αποτελέσματα βασίστηκαν στις απαντήσεις 1.050 καταναλωτών.

Αναλυτικά:

Τα αποτελέσματα δείχνουν σαφή μείωση της ανησυχίας του καταναλωτικού κοινού, εμπιστοσύνη ότι υπάρχουν επαρκή αποθέματα και θετική αξιολόγηση της πολιτείας, των εταιρειών και του προσωπικού των σουπερμάρκετ.

Όπως καταγράφεται στο σχήμα 1, κατά μέσο όρο ανά κατηγορία το 70% των καταναλωτών έχουν αποθηκεύσει βασικά είδη για τουλάχιστον 1 εβδομάδα και σε αρκετά βασικά τρόφιμα όπως ζυμαρικά και ρύζι τουλάχιστον το 50% έχουν αποθηκεύσει βασικά τρόφιμα για πάνω από 2-3 εβδομάδες.

Σχήμα 1: Αποθήκευση ειδών από τους καταναλωτές


Η αποθήκευση των τροφίμων σε συνδυασμό με τις διαβεβαιώσεις της αγοράς για την επάρκεια των ειδών έχουν οδηγήσει σε σαφή μείωση της ανησυχίας του κοινού. Όπως αποτυπώνεται στο σχήμα 2 μόνο το 9% του κοινού δηλώνει ότι δεν εμπιστεύεται ότι τα σουπερμάρκετ έχουν επαρκή αποθέματα τροφίμων. Το ποσοστό αυτό είναι αμετάβλητο ανάμεσα στις δύο μετρήσεις 9-12 Μαρτίου και 18-19 Μαρτίου.

Σχήμα 2: Δεν υπάρχει ανησυχία για ελλείψεις τροφίμων


Οι καταναλωτές πλέον δηλώνουν ότι κάνουν μικρότερες χρονικά επισκέψεις στο σουπερμάρκετ (ποσοστό 68%), αλλά και λιγότερες επισκέψεις στο σουπερμάρκετ, καθώς έχουν μειωθεί σαφώς οι ανάγκες τους σε τρόφιμα, αλλά και υπό τον φόβο της μετάδοσης του ιού COVID-19. Παράλληλα ένα ποσοστό της τάξης του 10% δηλώνει ότι έχει αυξήσει τις αγορές τροφίμων μέσω διαδικτύου, πολύ αυξημένο σε σχέση με το 1-2% που αγόραζε online πριν την κρίση, αλλά και το 6% της προηγούμενης μέτρησης στις 9-12 Μαρτίου. Αυτοί είναι και οι κύριοι λόγοι που μόνο 8% των καταναλωτών θεωρούν αναγκαίο το άνοιγμα των καταστημάτων τις Κυριακές και μόνο 11% την επέκταση του ωραρίου λειτουργίας.

Σχήμα 3: Απόψεις για την επέκταση του ωραρίου των σουπερμάρκετ


Αναμφίβολα σημαντικό ρόλο στη διαφωνία του κοινού με την επέκταση του ωραρίου παίζει ο ιδιαίτερα θετικός ρόλος που έχουν παίξει όλοι οι παράγοντες της αγοράς και ιδιαίτερα το προσωπικό των σουπερμάρκετ, το οποίο κλήθηκε να αντιμετωπίσει πρωτοφανείς συνθήκες το προηγούμενο διάστημα. Όπως φαίνεται στο σχήμα 4 θετικά αξιολογείται ο ρόλος του προσωπικού των σουπερμάρκετ από το 75% του κοινού και του σουπερμάρκετ γενικά από το 68%. Θετικά αποτιμάται ο ρόλος και των προμηθευτών και της βιομηχανίας τροφίμων σε ποσοστό 58%, αλλά και της πολιτείας σε ποσοστό 65%.

share
Σχόλια Αναγνωστών
Ροή
Οικονομία
Επιχειρήσεις
Επικαιρότητα

Ενημερωθείτε πρώτοι με τον τρόπο που θέλετε.