Quantcast
Απόφαση-σταθμός: Για πρώτη φορά τράπεζα αποζημιώνει πελάτη που του είχαν κλέψει την κάρτα - enikonomia.gr
share

Απόφαση-σταθμός: Για πρώτη φορά τράπεζα αποζημιώνει πελάτη που του είχαν κλέψει την κάρτα

δημοσιεύτηκε:

Της Άννα Κανδύλη

Για πρώτη φορά με δικαστική απόφαση υποχρεώνεταιτράπεζα να πιστώσει στον λογαριασμό πελάτη της το ποσό που σήκωσαν παράνομα άγνωστοι από Μηχάνημα Αυτόματης Ανάληψης (Α.Τ.Μ.), καθώς και το ποσό των 200 ευρώ για ηθική βλάβη που προκλήθηκε από ενέργειες των υπαλλήλων της.

Ειδικότερα, μία 76χρονη συνταξιούχος ζήτησε από τράπεζα την έκδοση νέας κάρτας αναλήψεων και νέου κωδικού, λόγω απώλειας. Η κάρτα ήταν συνδεδεμένη με λογαριασμό που κατατίθεται η μηνιαία σύνταξή της.

Καθώς οι μέρες περνούσαν χωρίς απάντηση, επικοινώνησε με την κεντρική υπηρεσία της τράπεζας, οπότε και την διαβεβαίωσαν ότι η κάρτατης έχει αποσταλεί με συστημένη επιστολή των ΕΛΤΑ και σε λίγες ημέρες θα την παρελάμβανε.

Ωστόσο και πάλι πέρασαν αρκετές μέρες χωρίς να λάβει κάτι, οπότε επισκέφθηκε και πάλι την τράπεζα, όπου την ενημέρωσαν ότι τόσο η νέα κάρτα όσο και το νέο PIN είχαν αποσταλεί ταχυδρομικά, μέσω των ΕΛΤΑ, με απλή αλληλογραφία, αντί συστημένης επιστολής. Την ενημέρωσαν δε ότι ήδη είχαν γίνει και αναλήψεις ύψους περίπου 2.000 ευρώ.

Η 76χρονη διαμαρτυρήθηκε, υποβάλλοντας παράλληλα αίτηση αμφισβήτησης των συναλλαγών και ζήτησε να επαναπιστωθούν τα παράνομα αναληφθέντα ποσά, κάτι που η Τράπεζα αρνήθηκε, αποποιούμενη κάθε ευθύνη της.

Μόνο με συστημένη επιστολή κάρτες και ΡΙΝ

Η παθούσα μέσω του δικηγόρου της Αριστείδη Καραμπασιάδη απέστειλε 3 εξώδικες επιστολές διαμαρτυρίας, ζητώντας μεταξύ άλλων να ερευνηθεί από τις κάμερες των υποκαταστημάτων που έγιναν οι αναλήψεις μέσω Α.Τ.Μ. το πρόσωπο του δράστη ή των δραστών που έκαναν τις αναλήψεις. Όμως και σε αυτό η Τράπεζα απάντησε αρνητικά.

Έτσι, προσέφυγε στην Δικαιοσύνη υποστηρίζοντας ότι η συμπεριφορά του τραπεζικού ιδρύματος ήταν καταφανώς παράνομη και αντισυμβατική, αντίθετη στην ευρωπαϊκή και ελληνική νομοθεσία, τη συναλλακτική πίστη και τη διατραπεζική πρακτική. Με αγωγή της ζητούσε να της καταβάλλει η Τράπεζα το ποσό των 1.998 ευρώ και το ποσό των 3.000 ευρώ ως χρηματική ικανοποίηση λόγω της ηθικής βλάβης που υπέστη.

Η συνταξιούχος δικαιώθηκε τελικώς από το ΕιρηνοδικείοΑθηνών με την υπ΄ αριθμ. 3446/2019 απόφαση, βάση της οποίας οι Τράπεζες οφείλουν να αποστέλλουν τις πιστωτικές κάρτες και το PIN μόνο με συστημένη επιστολή και όχι με απλό ταχυδρομείο.

Και παρόλο που δεν προβλέπεται στο τραπεζικό δίκαιο και δεν υπάρχει προγενέστερη σχετική νομολογία, κρίθηκε για πρώτη φορά ότι τα τραπεζικά ιδρύματα οφείλουν να λαμβάνουν κάθε αναγκαίο μέτρο για την προστασία και ασφάλεια των συναλλαγών τους με τους καταθέτες, μεταξύ των οποίων είναι και η υποχρέωσή τους για αποστολή των επίμαχων στοιχείων μόνο με συστημένη επιστολή.

Οι υπάλληλοι της τράπεζας, σύμφωνα με την απόφαση του Ειρηνοδικείου, δεν τήρησαν την υποχρέωση της τράπεζας για προστασία και ασφάλεια των συναλλαγών και δεν ανταποκρίθηκαν στην ευλόγως προσδοκώμενη ασφάλεια που επιβάλουν οι κανόνες που απορρέουν από τη συμβατική της σχέση με την συνταξιούχο και την νομοθεσία (νόμος 2251/1994, κ.λπ.).

Παράλληλα, η Τράπεζα υποχρεώθηκε να καταβάλλει στην συνταξιούχο το ποσό που παράνομα αναλήφθηκε από τον τραπεζικό της λογαριασμό, δηλαδή 1.998 ευρώ και το ποσό των 200 ευρώ για την αποκατάσταση της ηθικής βλάβης που υπέστη (σύνολο 2.198 ευρώ).


share
Σχόλια Αναγνωστών
Ροή
Οικονομία
Επιχειρήσεις
Επικαιρότητα

Ενημερωθείτε πρώτοι με τον τρόπο που θέλετε.