Quantcast
Απόλυτη αποτυχία των μοντέλων ΣΔΙΤ διαπιστώνει η Λαϊκή Ενότητα - enikonomia.gr
share

Απόλυτη αποτυχία των μοντέλων ΣΔΙΤ διαπιστώνει η Λαϊκή Ενότητα

δημοσιεύτηκε:

«Απόλυτη αποτυχία των μοντέλων Σύμπραξης Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ)», διαπιστώνει η Λαϊκή Ενότητα, με αφορμή απάντηση της Κομισιόν, σε ερώτηση του ευρωβουλευτή Νίκου Χουντή, σχετικά με το κόστος του αυτοκινητοδρόμου Κόρινθος-Τρίπολη-Καλαμάτα (ΜΟΡΕΑΣ), από την οποία προκύπτει ότι μέχρι τώρα «το συνολικό κόστος για όλο το έργο ανήλθε σε 1,406 δισ. ευρώ», όταν ο αρχικός προϋπολογισμός του έργου ήταν, κατ’ αποκοπή, 847 εκατ. ευρώ.

Όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση, αφορμή για την ερώτηση του ευρωβουλευτή της ΛΑΕ Νίκου Χουντή ήταν η «”αναθεώρηση” της ”ήδη αναθεωρημένης” σύμβασης για τον οδικό άξονα του ΜΟΡΕΑ, η οποία ψηφίστηκε με fast track διαδικασίες στις 15 Δεκεμβρίου 2015 στο Ελληνικό Κοινοβούλιο και προέβλεπε νέες χαριστικές ρυθμίσεις υπέρ του παραχωρησιούχου (κοινοπραξία με επικεφαλής την ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ Α.Ε.), και εις βάρος του ελληνικού Δημοσίου».

Συγκεκριμένα, όπως επισήμαινε στην ερώτησή του ο Νίκος Χουντής, προβλέπεται «επιπρόσθετη επιδότηση 330 εκατ., που θα αφορά και σε λειτουργικά έξοδα (χωρίς αυτά να έχουν εγκριθεί από το Δημόσιο), περί ΦΠΑ που θα βαρύνει το Δημόσιο και περί καταβολής του υπόλοιπου της χρηματοδοτικής συμβολής του Δημοσίου (ύψους 51 εκατ. ευρώ), πριν ολοκληρωθεί το έργο».

Στην απάντησή της η Επίτροπος Περιφερειακής Πολιτικής, Κορίνα Κρέτσου, αναφέρει ότι από τα 1,406 δισ., «η ιδιωτική χρηματοδότηση ήταν σχεδόν 600 εκατ. ευρώ για τις δύο περιόδους προγραμματισμού μαζί (2000-2006 & 2007-2013)» και πως «η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων συμμετέχει στο έργο με άμεσα δάνεια προς τον παραχωρησιούχο», σημειώνει η ΛΑΕ και υπογραμμίζει: «Η ιδιωτική αυτή χρηματοδότηση συνίσταται κυρίως σε αυτά τα δάνεια, τα οποία δόθηκαν με εγγύηση του ελληνικού Δημοσίου, αλλά και από την υποχρεωτική συνεισφορά των Ελλήνων πολιτών μέσω των υπέρογκων και προκλητικών διοδίων που εισπράττονται προκαταβολικά για δρόμους καρμανιόλες από τους παραχωρησιούχους».

Επιπλέον, στην ίδια ανακοίνωση επισημαίνεται ότι στο ερώτημα του Νίκου Χουντή, αν έχει υποβληθεί η αναθεώρηση της σύμβασης στη Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού, η Ευρωπαία επίτροπος απαντά ότι «Σε συνέχεια κοινοποίησης από την Ελλάδα των μέτρων στήριξης που αφορούν την επανέναρξη του έργου παραχώρησης για τον αυτοκινητόδρομο του Μορέα, η Επιτροπή εξέδωσε στις 27.10.2014 θετική απόφαση για την υπόθεση SA. 39224 (2014/N)), εγκρίνοντας επιχορήγηση λειτουργίας ύψους 330 εκατ. ευρώ και άλλα μέτρα στήριξης. Η Επιτροπή είχε ήδη εγκρίνει το 2008 τα αρχικά κρατικά μέτρα ενίσχυσης του έργου με τον αριθ. N 566/2007 (συμπεριλαμβανομένων κρατικής χρηματοδοτικής συμμετοχής της τάξης των 330 εκατ. ευρώ και επιχορήγησης λειτουργίας)». Στο ερώτημα δε του ευρωβουλευτή της ΛΑΕ ότι, σύμφωνα με τη σύμβαση που εγκρίθηκε από την Ελληνική Βουλή, «ο ΦΠΑ θα βαρύνει το Ελληνικό Δημόσιο», η κ. Κρέτσου απάντησε ότι «η Επιτροπή δεν γνωρίζει για μέτρα σχετικά με τον ΦΠΑ».

share
Σχόλια Αναγνωστών
Ροή
Οικονομία
Επιχειρήσεις
Επικαιρότητα

Ενημερωθείτε πρώτοι με τον τρόπο που θέλετε.