Quantcast
Εντατικοποίηση ελέγχων στην ελληνική εμπορική αγορά - enikonomia.gr
share

Εντατικοποίηση ελέγχων στην ελληνική εμπορική αγορά

δημοσιεύτηκε:

Για συντονισμένο σχέδιο δράσης περί εντατικοποίησης ελέγχων στην εμπορική αγορά της Ελλάδας, προκειμένου να εντοπιστούν οι μη υγιείς επιχειρηματικές συμπεριφορές για την προστασία του καταναλωτή, έκανε λόγο ο γενικός γραμματέας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή, Αντώνης Παπαδεράκης, στη συνεδρίαση του «Εθνικού Συμβουλίου Καταναλωτή».

Μάλιστα ο γενικός γραμματέας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή ανέφερε ότι: «Τα τελευταία χρόνια διαπιστώνεται σημαντική αποδυνάμωση των ελέγχων στην αγορά, ενώ οι έλεγχοι που διεξάγονται έχουν συχνά χαρακτήρα αποσπασματικό. Έχει παρατηρηθεί επίσης, ότι οι έλεγχοι σε περιφερειακό και τοπικό επίπεδο είναι σημαντικά λιγότεροι σε σχέση με τα μεγάλα αστικά κέντρα».

«Η Γενική Γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή, ως κυρωτικός μηχανισμός με βάση, κυρίως, το νόμο 2251/1994, αλλά και ειδικότερους, έχει επιβάλει από την αρχή του χρόνου 39 πρόστιμα συνολικού ύψους 1.381.600 ευρώ, πολλά από τα οποία εκκρεμούσαν στις υπογραφές από τις προγενέστερες πολιτικές ηγεσίες. Από τα παραπάνω πρόστιμα, 171.000 ευρώ αφορούν πρόστιμα σε πιστωτικά ιδρύματα και 526.000 ευρώ σε αεροπορικές εταιρείες», συμπλήρωσε.

«Με βάση τους Κανόνες Διακίνησης Εμπορίας και Παροχής Υπηρεσιών, οι ελεγκτικές υπηρεσίες του υπουργείου έχουν επιβάλει συνολικά από την αρχή του χρόνου πρόστιμα σε 864 περιπτώσεις συνολικού ύψους 749.500 ευρώ», σημείωσε χαρακτηριστικά ο κ.Παπαδεράκης.

 Επιπλέον, ο κ. Παπαδεράκης αναφερόμενος στο σχετικό πρόσφατο παράδειγμα του ομίλου της Volkswagen είπε ότι: «Πρακτικές εταιρειών που αποβαίνουν εις βάρος των καταναλωτών και του περιβάλλοντος θα πρέπει να καταδικάζονται.” Πάντως ο ίδιος γνωστοποίησε ότι βρίσκεται σε επαφή με τα συναρμόδια υπουργεία και το θέμα θα αντιμετωπιστεί με τη συνέργεια όλων των συναρμόδιων υπηρεσιών.

Μεταξύ άλλων ο ίδιος ανέφερε ότι: «Πέραν από το θεσμικό πλαίσιο σε ευρωπαϊκό επίπεδο, υπάρχουν και εθνικές δράσεις οι οποίες θα μπορούσαν να συμβάλουν στην ενίσχυση της εμπιστοσύνης. Ενώ υπάρχει η πρόθεση της γενικής γραμματείας να καταρτίσει κώδικα δεοντολογίας για το ηλεκτρονικό εμπόριο, καθώς και εξειδικευμένο Μητρώο Ηλεκτρονικών Καταστημάτων».

«Στόχος είναι η συστηματική καταγραφή όλων των απαιτούμενων στοιχείων των ηλεκτρονικών καταστημάτων (e-shops) που λειτουργούν στη χώρα και η εξαγωγή ποσοτικών στοιχείων», επισήμανε.

share
Σχόλια Αναγνωστών
Ροή
Οικονομία
Επιχειρήσεις
Επικαιρότητα

Ενημερωθείτε πρώτοι με τον τρόπο που θέλετε.