Quantcast
Επιτάχυνση του χρονοδιαγράμματος πώλησης του ΟΛΘ ζητούν παραγωγικοί φορείς - enikonomia.gr
share

Επιτάχυνση του χρονοδιαγράμματος πώλησης του ΟΛΘ ζητούν παραγωγικοί φορείς

δημοσιεύτηκε:

Την ανάγκη για τήρηση ή και επιτάχυνση του χρονοδιαγράμματος
πώλησης του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ) εξέφρασαν οι παραγωγικοί φορείς της Βόρειας Ελλάδας, με
αφορμή την ομιλία του πρωθυπουργού, Αλέξη Τσίπρα, στην 81η ΔΕΘ.


Παράλληλα, οι παραγωγικοί φορείς συμπλήρωσαν ότι: επιβάλλεται να δοθεί ιδιαίτερη έμφαση
στις απαιτούμενες επενδύσεις για την αναβάθμιση της λειτουργίας -και άρα και
του ρόλου- του λιμανιού στην ευρύτερη περιοχή. Η επέκταση της 6ης προβλήτας και
η βελτίωση των σιδηροδρομικών συνδέσεων του λιμένος αποτελούν δύο από τα έργα
υποδομών, που οι διοικήσεις των φορέων θεωρούν απολύτως απαραίτητα.


Ο πρόεδρος
του Συνδέσμου Εξαγωγέων Βορείου Ελλάδος (ΣΕΒΕ), Κυριάκος Λουφάκης ανέφερε στο Αθηναϊκό Πρακτορείο:
«Αν φέρουμε 1 εκατ. TEUs στο λιμάνι, θα έχουμε όφελος ίσο με το 6%-10% του ΑΕΠ
της Κ. Μακεδονίας».

«Έχουν ανακοινωθεί πολλές διαφορετικές προθεσμίες που δεν
τηρήθηκαν έως σήμερα και θέλω να πιστέψω ότι οι εξαγγελίες του πρωθυπουργού,
αυτή τη φορά θα γίνουν πραγματικότητα. Το όραμα του ΣΕΒΕ είναι η δημιουργία
ενός μεγάλου λιμανιού, το οποίο θα λειτουργεί ως διαμετακομιστικό κέντρο και
μέσω του οποίου θα διακινούνται πάνω από 1 εκατ. TEUs (σε μονάδα μέτρησης
εμπορευματοκιβωτίων). Η απορρόφηση φορτίου 1 εκατ. TEUs μπορεί μεσοπρόθεσμα να
αποφέρει συνολικό οικονομικό όφελος της τάξης του 1,5- 2,5 δισ. ευρώ, που ισοδυναμεί
με το 6%-10% του ΑΕΠ της Κεντρικής Μακεδονίας», τόνισε με έφαση ο
κ. Λουφάκης.


Μεταξύ άλλων ο ίδιος ανέφερε ότι: «Η Θεσσαλονίκη, λόγω
γεωγραφικής θέσης, έχει σημαντικές προοπτικές να καταστεί διαμετακομιστικός
σταθμός (transit) για τις αγορές της νοτιοανατολικής αλλά και της Κεντρικής
Ευρώπης. Χάρη στη γεωγραφική της θέση
και επειδή είναι λιμένας “transit”, η Θεσσαλονίκη, αν κατορθώσει να
προσελκύσει μεγάλες ποσότητες πρώτων υλών, θα μπορέσει ν’ αναπτύξει γύρω από το
λιμάνι της, δραστηριότητες υψηλής προστιθέμενης αξίας για τη μεταποίησή τους
(πχ συναρμολόγηση, αραίωση χημικών κτλ), όπως ελαφρά βιομηχανία και βιοτεχνία».


«Για να γίνουν όλα αυτά πράξη, οι αποφάσεις πρέπει να
προχωρήσουν γρήγορα και να πάψουν να υφίστανται σε όλα τα επίπεδα -και μεταξύ
των εργαζομένων στο λιμάνι- τα κατάλοιπα της νοοτροπίας που είχε επικρατήσει
στην Ελλάδα, η οποία ουδεμία έμφαση έδινε στην παραγωγή», σημείωσε
χαρακτηριστικά ο κ. Λουφάκης.

share
Σχόλια Αναγνωστών
Ροή
Οικονομία
Επιχειρήσεις
Επικαιρότητα

Ενημερωθείτε πρώτοι με τον τρόπο που θέλετε.