Quantcast
Έρχεται η υπηρεσία Know Your Customer - Τι είναι και πώς θα λειτουργεί -Τι είπε ο Πιερρακάκης - enikonomia.gr
share

Έρχεται η υπηρεσία Know Your Customer – Τι είναι και πώς θα λειτουργεί -Τι είπε ο Πιερρακάκης

δημοσιεύτηκε:

Σε λίγες ημέρες το gov.gr εμπλουτίζεται με μια νέα πλατφόρμα, το Know Your Customer, όπως ανακοίνωσε ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Κυριάκος Πιερρακάκης μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ.
Όπως είπε ο υπουργός ” Η επόμενη υπηρεσία που θα προσθέσουμε στο gov.gr είναι το Know Your Customer. Πρόκειται για μια πλατφόρμα η οποία αρχικά θα διευκολύνει τους πολίτες στις συναλλαγές τους με τις τράπεζες, αλλά κυρίως θα διασφαλίσει τα προσωπικά τους δεδομένα. Τι σημαίνει αυτό στην πράξη: ότι πλέον όποιος πολίτης το επιθυμεί δεν θα χρειάζεται να προσκομίζει στην τράπεζα που τηρεί λογαριασμό πιστοποιητικά όπως το εκκαθαριστικό του, αλλά θα αποστέλλει μέσω της πλατφόρμας μόνο εκείνα τα στοιχεία που είναι αναγκαία για την τράπεζα.
Αυτή η διαδικασία, δηλαδή η αποστολή πληροφορίας αντί για την διακίνηση εγγράφων -ακόμα και ηλεκτρονικά- είναι η τελική φιλοσοφία απλοποίησης που θέλουμε να εισάγουμε στη λειτουργία του Δημοσίου. Μέχρι, όμως, να ψηφιοποιήσουμε το σύνολο των μητρώων και να υλοποιήσουμε τις απαραίτητες διασυνδέσεις μεταξύ τους, ασφαλώς θα συνεχίσουμε να συγχωνεύουμε ομοειδείς διαδικασίες και να καταργούμε εκείνες που είναι περιττές.
Για παράδειγμα, πριν από λίγες μέρες ολοκληρώσαμε μια πολύ σημαντική απλούστευση στα πιστοποιητικά φερεγγυότητας που εκδίδουν τα δικαστήρια. Ενοποιήσαμε τα 25 υφιστάμενα σχετικά πιστοποιητικά -μη πτώχευσης, μη διορισμού εκκαθαριστή, μη λύσης κλπ- σε ένα ενιαίο, τόσο για τους πολίτες, όσο και για τα νομικά πρόσωπα. Εξοικονομήσαμε έτσι χρόνο και πόρους όχι μόνο για τους ενδιαφερόμενους, αλλά και για τη Διοίκηση”.
Για τα sms και το 13032
Σε ερώτηση πόσα περίπου μηνύματα έχουν σταλεί από τις αρχές Απριλίου έως σήμερα στο 13032 και εάν στα μέσα Μαΐου θα σταματήσουν οι πολίτες να στέλνουν μηνύματα για τις μετακινήσεις τους είπε τα εξής ” Όπως και στο 13033, έχουμε επιλέξει να μη δίνουμε αριθμούς μηνυμάτων. Ο λόγος είναι ότι ο όγκος των SMS δεν οδηγεί στην εξαγωγή ασφαλών συμπερασμάτων. Αυτό που μπορούμε να αξιολογήσουμε είναι ότι το άνοιγμα του λιανεμπορίου έγινε συντεταγμένα και με τήρηση των μέτρων. Αυτό αποδεικνύεται πέρα από κάθε αμφιβολία από την πτώση της θετικότητας των τεστ τις τελευταίες εβδομάδες, δηλαδή την αναλογία θετικών τεστ προς τον συνολικό τους αριθμό. Και πρέπει να αναγνωρίσουμε ότι όλοι οι εμπλεκόμενοι, έμποροι, υπάλληλοι και πολίτες, συνέβαλαν καθοριστικά σε αυτό. Τα μηνύματα είχαν εξαρχής ως σκοπό να αποτελέσουν διευκόλυνση, ώστε να μην συμπληρώνουμε κάθε φορά την αντίστοιχη φόρμα. Ο χρόνος που θα σταματήσουμε να τα χρησιμοποιούμε για τις μετακινήσεις μας θα εξαρτηθεί από την πορεία των κρουσμάτων και τη φύση των μέτρων που θα ισχύουν. Έχουμε και την εμπειρία από πέρυσι ότι όσο περισσότερες δραστηριότητες ανοίγουν, τόσο πλησιάζουμε στο τέλος της διαδικασίας αποστολής μηνυμάτων.
Αυτό όμως που προέχει είναι ο στόχος που έχουμε μπροστά μας: σε λιγότερες από δέκα ημέρες η χώρα κάνει ένα μεγάλο βήμα προς την άρση των περιορισμών. Και το κάνουμε συντεταγμένα, με σχέδιο και με δικλείδες ασφαλείας”.
Για το Κτηματολόγιο
Σε ερώτηση :Την προηγούμενη εβδομάδα παρουσιάστηκαν οι νέες ψηφιακές υπηρεσίες του Κτηματολογίου. Θα διευρυνθούν αυτές οι υπηρεσίες και σε άλλους τομείς; απάντησε τα εξής ” Ανοίγοντας τη βάση δεδομένων του Κτηματολογίου σε επαγγελματίες ικανοποιήσαμε ένα απόλυτα εύλογο αίτημα που διατύπωναν εδώ και χρόνια όλοι οι κλάδοι που σχετίζονται με τα ακίνητα. Δεν ήταν λογικό δικηγόροι, συμβολαιογράφοι, μηχανικοί, δικαστικοί επιμελητές να πρέπει να μεταβαίνουν στα κτηματολογικά γραφεία για να κάνουν επιτόπου έλεγχο μέσω υπολογιστή. Παράλληλα, διαβαθμίσαμε τα δεδομένα του Κτηματολογίου ώστε κάθε επαγγελματική ομάδα να έχει μόνο την αναγκαία για την εργασία της πρόσβαση στην κτηματολογική πληροφορία. Και αυτό διότι δεν ήταν επίσης σωστό να μην υπάρχουν συγκεκριμένοι κανόνες στο ποιος βλέπει τι.
Αυτό είναι μόνο το πρώτο μας βήμα αναφορικά με το Κτηματολόγιο. Ασφαλώς επιθυμούμε να επεκτείνουμε και να ενδυναμώσουμε τις ψηφιακές υπηρεσίες που παρέχει, ώστε να εξελιχθεί από μια εκκρεμότητα δεκαετιών σε έναν φορέα διευκόλυνσης των πολιτών και σε παράγοντα επιτάχυνσης των συναλλαγών γύρω από τα ακίνητα και τη γη.
Η πρώτη μας όμως μέριμνα είναι να διευρύνουμε όσο το δυνατόν ταχύτερα την κάλυψη όλων των περιοχών από το Κτηματολόγιο. Αυτή τη στιγμή ηλεκτρονικά μπορεί να αναζητηθεί ένα στα τρία δικαιώματα επί ακινήτων, καθώς για τα υπόλοιπα η κτηματογράφηση είναι ακόμα σε εξέλιξη”.



share
Σχόλια Αναγνωστών
Ροή
Οικονομία
Επιχειρήσεις
Επικαιρότητα

Ενημερωθείτε πρώτοι με τον τρόπο που θέλετε.