Γραμμή 4 του μετρό: Γαλάτσι – Πανεπιστημιούπολη σε 14 λεπτά – Οι 15 σταθμοί και ο χρόνος ολοκλήρωσης

μετρό

«Ανάσα» στο οξύ κυκλοφοριακό πρόβλημα θα δώσει η κατασκευή της Γραμμής 4 του Μετρό, ένα έργο κομβικής σημασίας, καθώς θα εξυπηρετεί καθημερινά περίπου 350.000 πολίτες, 53.000 αυτοκίνητα θα βγουν από τους δρόμους και η απόσταση Γαλάτσι – Γουδή θα καλύπτεται σε 17 λεπτά.

Τις επόμενες ημέρες, η «Αθηνά» – ΤΒΜ  ξεκινά το υπόγειο ταξίδι της στα έγκατα της πόλης από την συμβολή των οδών Μεσογείων και Κατεχάκη, ανοίγοντας το δρόμο για να φθάσει στο κέντρο της πρωτεύουσας (πάρκο Ριζάρη). Το δρομολόγιο της θα ξεκινήσει, αρχικά, από τα ανατολικά προάστια, Γουδή, Ζωγράφου, Καισαριανή και στη συνέχεια θα δώσει ραντεβού στην περιοχή του Ευαγγελισμού με τη «Νίκη» -ΤΒΜ.

Το υπόγειο ταξίδι της «Νίκης», που αναμένεται να ξεκινήσει σε διάστημα μερικών μηνών, θα αρχίσει από το εργοτάξιο ‘Αλσος Βείκου προς Γαλάτσι και στη συνέχεια θα ακολουθήσει τη διαδρομή προς Κυψέλη, Γκύζη, Αλεξάνδρας, Εξάρχεια, και θα οδεύσει στο κέντρο. Και οι δυο μετροπόντικες «Αθηνά» και «Νίκη» έχει προγραμματιστεί να εξέλθουν από την περιοχή του Ευαγγελισμού όταν ολοκληρώσουν έκαστες την διάνοιξη της σήραγγας 12,8 χιλιομέτρων. Το έργο κατασκευής έχει αναλάβει το σχήμα ΑΒΑΞ- GHELLA-ALSTOM με προγραμματισμό να ολοκληρωθεί το 2029.

Γραμμή 4: Το έργο – Οι 15 σταθμοί

Η νέα Γραμμή, στην πρώτη φάση της ανάπτυξής της, που θα συνδέει το ‘Αλσος Βεΐκου με το Γουδή, και αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2029, θα αποτελείται από 15 σύγχρονους σταθμούς και σιδηρόδρομο διπλής τροχιάς, μήκους 12,8 χιλιομέτρων. Θα εξυπηρετεί οικιστικές ζώνες στο πυκνοκατοικημένο κεντρικό τμήμα του αστικού ιστού, αλλά και σημαντικές υπηρεσίες, επιτρέποντας τη σύνδεση του ‘Αλσους Βεΐκου με τα Δικαστήρια σε διάστημα 5 λεπτών και με την Πανεπιστημιούπολη σε 14 λεπτά.

Το έργο της Γραμμής 4 εκτείνεται από την περιοχή του ‘Αλσους Βεΐκου στο Γαλάτσι έως το Γουδή στο Φρέαρ TBM Κατεχάκη, ενώ υπάγεται στα διοικητικά όρια των Δήμων Αθήνας, Γαλατσίου, Καισαριανής και Ζωγράφου.

Περιλαμβάνει:

 Τα οφέλη της νέας γραμμής

Με την ολοκλήρωση αυτού του εμβληματικού έργου, οι πολίτες και οι επισκέπτες της πόλης θα έχουν τη δυνατότητα να μετακινούνται καθημερινά μέσω ενός σύγχρονου και φιλικού προς το περιβάλλον, συστήματος μετρό, με ασφάλεια και ταχύτητα.

Ενδεικτικά αναφέρονται :

Σημειώνεται επίσης ότι οι αστικές αναπλάσεις στους 15 σταθμούς της Γραμμής 4 θα είναι συνολικής επιφάνειας 85.000τμ και θα περιλαμβάνουν 3.000 δενδροφυτεύσεις.

Οι καινοτομίες της Γραμμής 4

 Η νέα Γραμμή ενσωματώνει σημαντικές καινοτομίες όπως:

Συνολικός σχεδιασμός Γραμμής 4

Σύμφωνα με το συνολικό σχεδιασμό της Γραμμής 4, μετά την ολοκλήρωση του πρώτου τμήματος, θα ξεκινά το δεύτερο τμήμα της Γραμμής 4 προς Μαρούσι. Η περιοχή επομένως θα αναβαθμιστεί σε συγκοινωνιακό κόμβο με τις Γραμμές 3 και 4 του Μετρό να ενώνουν τα βόρεια και ανατολικά προάστια της Αθήνας και το κέντρο.

Τα επόμενα τμήματα που θα τεθούν υπό κατασκευή είναι τα εξής:

Καραγιάννης: Μία νέα γραμμή Μετρό κατασκευάζεται στην Αθήνα έπειτα από 29 χρόνια

«Μία νέα γραμμή Μετρό κατασκευάζεται στην Αθήνα έπειτα από 29 χρόνια. Η Γραμμή 4 είναι ένα έργο μεγάλης σημασίας σε μία πόλη που παλεύει καθημερινά με τον κυκλοφοριακό φόρτο και χρειάστηκε πολλή επιμονή και δουλειά για να το φέρουμε στη σφαίρα της υλοποίησης. Περίπου 340.000 επιβάτες θα χρησιμοποιούν καθημερινά την Γραμμή 4, εκ των οποίων οι 125.000 για λόγους εργασίας. 53.000 οχήματα θα φύγουν από τους δρόμους, επιπλέον 2.000 δέντρα θα φυτευτούν «πρασινίζοντας» τις περιοχές από όπου θα διέλθει η Γραμμή 4 στον Δήμο Αθηναίων, ενώ για την κατασκευή της θα ανοίξουν περισσότερες από 5.000 νέες θέσεις εργασίας» δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών Γιώργος Καραγιάννης.

Και προσέθεσε, «πρόκειται, επίσης, για ένα έργο που χρησιμοποιεί τεχνολογίες αιχμής, αρκεί να αναφέρω ότι το πρώτο TBM που ονοματοδοτήσαμε με τον Πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη, η “Αθηνά” αποτελεί πραγματικό εργοστάσιο που με χειρουργική ακρίβεια και ασφάλεια προχωρά στην διάνοιξη σηράγγων. Πλέον, μπορούμε όλοι να κατανοήσουμε τη σπουδαιότητα του έργου που στο πρώτο τμήμα του έχει μήκος περίπου 13 χλμ και περιλαμβάνει 15 νέους σταθμούς σε 4 δήμους και προϋπολογισμό 1,5 δισ. ευρώ.

Μια νέα Γραμμή Μετρό, λοιπόν, δημιουργείται στην πόλη και το 2029, οπότε και θα δοθεί στους πολίτες αναμένεται να αλλάξει την εικόνα των μετακινήσεων και της καθημερινότητας των κατοίκων σε όλο το Λεκανοπέδιο».

Exit mobile version