Quantcast
Kερδίζει έδαφος το ηλεκτρονικό εμπόριο - enikonomia.gr
share

Kερδίζει έδαφος το ηλεκτρονικό εμπόριο

δημοσιεύτηκε:

Το ποσοστό των χρηστών του διαδικτύου που πραγµατοποίησαν ηλεκτρονικές αγορές το Α΄ τρίµηνο του 2014 φτάνει  στο 29,5%, και είναι αυξημένο κατά 9,3% σε σχέση µε το Α΄ τρίµηνο του 2013,σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ.

Την τελευταία τετραετία, το ποσοστό των χρηστών του διαδικτύου που δηλώνουν ότι µέχρι και τον Μάρτιο, κάθε έτους, δεν έχουν πραγµατοποιήσει ποτέ αγορές ή παραγγελίες αγαθών µέσω του διαδικτύου, από 70,9% το 2010, µειώθηκε σε 53,7% το 2014 (µείωση 32,0%).

Αναλύοντας το προφίλ όσων πραγµατοποιούν ηλεκτρονικές αγορές / παραγγελίες προκύπτει ότι, για το Α΄ τρίµηνο του 2014, το 53,3% είναι άνδρες και το 46,7% γυναίκες. Τα ποσοστά των γυναικών που πραγµατοποιούν αγορές παρουσιάζουν σταδιακή αύξηση µεταξύ των ετών 2012 – 2014, και οι µεταξύ ανδρών και γυναικών αποκλίσεις σε ποσοστιαίες µονάδες µειώνονται από 13,8% σε 11,6% και 6,6%, αντίστοιχα.

Το 29,4% όσων πραγµατοποιούν ηλεκτρονικές αγορές ανήκει στην ηλικιακή οµάδα 25 – 34 ετών.

Όσον αφορά στο µορφωτικό επίπεδο, οι χρήστες µε υψηλό µορφωτικό επίπεδο (απόφοιτοι ΑΤΕΙ, ΑΕΙ ή µε µεταπτυχιακές σπουδές) ανέρχονται στο 51,8% και οι µέσου µορφωτικού επιπέδου (απόφοιτοι δευτεροβάθµιας εκπαίδευσης και ινστιτούτων επαγγελµατικής κατάρτισης) στο 38,7%.

ΤΑ ΠΡΟΙΟΝΤΑ ΠΟΥ ΑΓΟΡΑΖΟΥΝ

Τα προϊόντα ή οι υπηρεσίες που αγοράστηκαν ή παραγγέλθηκαν περισσότερο από το διαδίκτυο για προσωπική χρήση και παρουσίασαν σηµαντική αύξηση κατά τη χρονική περίοδο Απριλίου 2013– Μαρτίου 2014, σε σχέση µε την αντίστοιχη χρονική περίοδο του προηγούµενου έτους, είναι:

• φάρµακα, κατά 101,9%,

• είδη ένδυσης και υπόδησης – αθλητικά είδη, κατά 41,0%,

• εξαρτήµατα και περιφερειακός εξοπλισµός (hardware) ηλεκτρονικού υπολογιστή, κατά 36,1%,

• ηλεκτρονικές συσκευές (βιντεοκάµερες, φωτογραφικές µηχανές, κινητά τηλέφωνα, τηλεοράσεις, DVDs κλπ.), κατά 24,9%.

Τα είδη που οι αγορές / παραγγελίες τους κατέγραψαν µείωση, κατά την ίδια χρονική περίοδο, είναι:

• υλικό ηλεκτρονικής εκµάθησης, κατά 42,9%,

• ταινίες, µουσική, κατά 34,5%,

• εισιτήρια για εκδηλώσεις (συναυλίες, θεατρικές παραστάσεις, κινηµατογράφο κλπ.), κατά 20,4%,

• βιβλία (σε ηλεκτρονική ή µη µορφή), περιοδικά, εφηµερίδες, κατά 17,6%,

• ταξιδιωτικές υπηρεσίες (εισιτήρια, ενοικίαση αυτοκινήτου κλπ.), κατά 14,7%,

• οικιακά είδη (έπιπλα, παιχνίδια, είδη τέχνης, ηλεκτρικές οικιακές συσκευές κλπ.), κατά14,1%,

• διαµονή σε καταλύµατα (ξενοδοχεία, δωµάτια, διαµερίσµατα κλπ.), κατά 3,9%.

Ειδικότερα, για τις ηλεκτρονικές αγορές καταλυµάτων, ταξιδιωτικών υπηρεσιών και εισιτηρίων για
εκδηλώσεις καταγράφεται συνεχής µείωση την τελευταία τριετία.

Το 51,8% όσων πραγµατοποίησαν ηλεκτρονικές αγορές για προσωπική χρήση, κατά το χρονικό διάστηµα Απριλίου 2013 – Μαρτίου 2014, έκανε την πληρωµή τους µετρητοίς ή µε κατάθεση χρηµάτων σε τραπεζικό λογαριασµό, το 37,3% µέσω χρεωστικής ή πιστωτικής κάρτας, το 22,3% µέσω προπληρωµένης κάρτας (pre-paid) ή προπληρωµένο λογαριασµό και το 4,8% µε µεταβίβαση χρηµάτων µέσω ηλεκτρονικής τραπεζικής συναλλαγής.

Το 73,3% των καταναλωτών επιλέγει να κάνει τις ηλεκτρονικές αγορές του από εγχώριες επιχειρήσεις, το 40,0% από άλλες χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης και το 21,0% από χώρες εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης. Το ποσοστό όσων δήλωσαν ότι δεν γνωρίζουν τη χώρα προέλευσης των πωλητών ανέρχεται στο 3,9%.

 

share
Σχόλια Αναγνωστών
Ροή
Οικονομία
Επιχειρήσεις
Επικαιρότητα

Ενημερωθείτε πρώτοι με τον τρόπο που θέλετε.