Quantcast
Λιμάνι Θεσσαλονίκης: Στις αρχές του 2024 η οδική σύνδεση του 6ου προβλήτα με ΠΑΘΕ – Εγνατία - enikonomia.gr
share

Λιμάνι Θεσσαλονίκης: Στις αρχές του 2024 η οδική σύνδεση του 6ου προβλήτα με ΠΑΘΕ – Εγνατία

δημοσιεύτηκε:

Τους πρώτους μήνες του 2024 θα γίνει η παράδοση του έργου οδικής σύνδεσης του 6ου προβλήτα του λιμανιού Θεσσαλονίκης με ΠΑΘΕ και Εγνατία Οδό.

« Οι εργασίες προχωρούν με γοργούς ρυθμούς και ήρθα εδώ για να ζητήσω να επιταχύνουμε ακόμα περισσότερο, καθώς πρόκειται για ένα έργο που θα αλλάξει ουσιαστικά τις μετακινήσεις σε ό,τι αφορά τη σύνδεση με το λιμάνι και τις εμπορευματικές μεταφορές, ενώ θα δώσει πολύ μεγάλη ώθηση στην ανάπτυξη του μεγαλύτερου λιμανιού της Βόρειας Ελλάδας » δήλωσε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις υποδομές, Γιώργος Καραγιάννης, στο πλαίσιο της επίσκεψής  που πραγματοποίησε  σε εργοτάξια της Εγνατίας Οδού στη Βόρεια Ελλάδα.

«Τους πρώτους μήνες του 2024 θα έχει ολοκληρωθεί και αυτό το έργο. Στη Θεσσαλονίκη, άλλωστε, είπε, έχουμε προγραμματίσει πολλά έργα, τα οποία αυτή τη στιγμή βρίσκονται σε εξέλιξη. Το Μετρό τελειώνει. Το Flyover ξεκινά. Ήδη έχουν ξεκινήσει οι πρώτες γεωτεχνικές εργασίες και θα ήθελα να σας ενημερώσω ότι οι επόμενες γεωτεχνικές εργασίες θα πραγματοποιούνται κατά τις βραδινές ώρες. Επίσης το επόμενο διάστημα θα συγκροτηθεί μία ομάδα, μία task force, με τη συμμετοχή της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών ώστε να αντιμετωπίσουμε όλα τα κυκλοφοριακά ζητήματα που θα προκύψουν στην πόλη, ώστε να συνδράμουμε με την τεχνογνωσία μας. Ο προγραμματισμός μας και για τα αντιπλημμυρικά έργα, τις 17 νέες σχολικές μονάδες καθώς και όλα τα υπόλοιπα οδικά έργα που γίνονται στη Θεσσαλονίκη, προχωρά με συνέπεια, συνέχεια και σταθερότητα» συμπλήρωσε.

Τεχνικά χαρακτηριστικά

Το έργο περιλαμβάνει την ολοκλήρωση της οδικής σύνδεσης του ΠΑΘΕ και της Εγνατίας Οδού με τον 6ο προβλήτα του Λιμένα Θεσσαλονίκης και το οδικό δίκτυο περιοχής Καλοχωρίου, μήκους περίπου 3,5 χλμ. Παράλληλα αναβαθμίζεται μέρος του τοπικού οδικού δικτύου στην βιομηχανική περιοχή του Καλοχωρίου αποκαθιστώντας την σύνδεσή του με τον 6ο Προβλήτα και τον ΠΑΘΕ. Μεταξύ άλλων, προβλέπεται η κατασκευή 6 μεγάλων τεχνικών (γεφυρών) συνολικού μήκους 1.374μ. καθώς και έργα οδοποιίας για την υλοποίηση των προσβάσεων στην οδογέφυρα και την βελτίωση του επιπέδου οδικής ασφάλειας και λειτουργικότητας του τοπικού οδικού δικτύου της βιομηχανικής περιοχής Καλοχωρίου.

Τι λέει ο διευθύνων σύμβουλος της Εγνατίας Οδού ΑΕ

Την ικανοποίησή του για την πορεία του έργου σύνδεσης της 6ης προβλήτας, το οποίο «ήταν για 10  χρόνια πραγματικά σταματημένο και πλέον έχει φτάσει στη φάση της ολοκλήρωσης», εξέφρασε ο διευθύνων σύμβουλος της Εγνατίας Οδού ΑΕ, Κωνσταντίνος Κουτσούκος, περιγράφοντας τις σημαντικές τεχνικές δυσκολίες του project , που εξαιτίας του «άσχημου» υπεδάφους χρειάστηκε να υποστηριχθεί με πολλές εργασίες υπογείως. Συνολικά, χρειάστηκε να τοποθετηθούν 12-15 χιλιόμετρα φρεατοπασάλων και 75 χλμ χαλικοπασάλων και να κατασκευαστούν 20 βάθρα, πάνω στα οποία θα «καθίσει» η προβλεπόμενη γέφυρα. Η κατασκευή της υποδομής, όπως διευκρίνισε, έχει προχωρήσει σε μήκος 1,5 χλμ, στο τμήμα από το λιμάνι ως την οδό Αγίας Βαρβάρας, ήτοι το έργο έχει φτάσει στα μισά της γέφυρας. «Οι εργασίες που έχουν γίνει υπογείως είναι τρεις φορές το έργο που φαίνεται σε ανάπτυξη» είπε χαρακτηριστικά. Το έργο χρηματοδοτείται από το ΠΕΠ Κεντρικής Μακεδονίας και είναι  project – «γέφυρα» με το επόμενο ΕΣΠΑ, με συμβατικό προϋπολογισμό 26 εκατ. ευρώ προ ΦΠΑ.

Υπενθυμίζεται ότι στο παρελθόν είχε κατασκευαστεί μόνο ο ένας κλάδος της γέφυρας, ο δεξιός, ενώ η ολοκλήρωση του δεύτερου, (κατεύθυνση από τον ΠΑΘΕ προς το λιμάνι), μήκους περίπου 3,5 χλμ., είχε «παγώσει» λόγω προβλημάτων στους σχετικούς διαγωνισμούς. Την κατασκευή του ανέλαβε το 2021 η ΑΚΤΩΡ. Με βάση στοιχεία, που είχαν ανακοινωθεί παλαιότερα, με αφορμή την υπογραφή της σύμβασης έργου, με τη νέα σύνδεση, η κυκλοφορία από ΠΑΘΕ/Εγνατία Οδό προς την 6η προβλήτα του λιμένος της Θεσσαλονίκης και αντιστρόφως, θα διεξάγεται μέσω της οδογέφυρας απρόσκοπτα, χωρίς ισόπεδους κόμβους και σηματοδότες, με ταχύτητα μελέτης 80 χλμ/ώρα.

Χάρη στο έργο, θα αποσυμφορηθεί η δυτική είσοδος της Θεσσαλονίκης, καθώς τα οχήματα μεταφορών με κατεύθυνση το λιμάνι θα εκτρέπονται πριν από τη συμβολή της εσωτερικής περιφερειακής οδού Θεσσαλονίκης με την ΠΑΘΕ, με αποτέλεσμα την ομαλότερη και ασφαλέστερη ροή τους, ενώ θα αποφορτιστεί και το τοπικό οδικό δίκτυο από την κίνηση βαρέων φορτηγών.

Στη σημασία του έργου αναφέρθηκε σήμερα και ο πρόεδρος της Εγνατίας Οδού ΑΕ, Γεώργιος Κωνσταντόπουλος.  «Το έργο θα διευκολύνει αφάνταστα τον επιχειρηματικό κόσμο στη Θεσσαλονίκη. Η σύνδεση αυτή ήταν ένα όνειρο για πολλούς και γίνεται πραγματικότητα. Οι μεταφορές θα είναι πολύ εύκολες πλέον» δήλωσε.

Το συνολικό έργο περιλαμβάνει την ολοκλήρωση της οδικής σύνδεσης του ΠΑΘΕ και της Εγνατίας Οδού με την 6η προβλήτα και το οδικό δίκτυο της περιοχής Καλοχωρίου. Παράλληλα αναβαθμίζεται μέρος του τοπικού οδικού δικτύου στην άτυπη βιομηχανική περιοχή του Καλοχωρίου αποκαθιστώντας την σύνδεσή του με την 6η προβλήτα και τον ΠΑΘΕ. Μεταξύ άλλων, προβλέπεται η κατασκευή έξι μεγάλων τεχνικών (γεφυρών), συνολικού μήκους 1,37 χλμ, καθώς και έργα οδοποιίας για την υλοποίηση των προσβάσεων στην οδογέφυρα και την βελτίωση του επιπέδου οδικής ασφάλειας και λειτουργικότητας του τοπικού οδικού δικτύου της βιομηχανικής περιοχής Καλοχωρίου.

 

 

 

 

 

share
Σχόλια Αναγνωστών
Ροή
Οικονομία
Επιχειρήσεις
Επικαιρότητα

Ενημερωθείτε πρώτοι με τον τρόπο που θέλετε.