Quantcast
ΟΑΣΑ: Χιλιάδες online κρατήσεις σε λεωφορεία on-demand - Τι είναι η εφαρμογή "SmartBUS" - enikonomia.gr
share

ΟΑΣΑ: Χιλιάδες online κρατήσεις σε λεωφορεία on-demand – Τι είναι η εφαρμογή “SmartBUS”

δημοσιεύτηκε:

Τρεις στόχους έχει θέσει ο ΟΑΣΑ για τα δρομολόγια των λεωφορείων μετά την επιτυχή λειτουργία της «On-Demand» λεωφορειακής γραμμής.
Αναλυτικά, σύμφωνα με τη διοίκηση του ΟΑΣΑ, ο Οργανισμός στοχεύει:
– Στην επέκταση του συγκεκριμένου εγχειρήματος και σε επιπλέον ενδοδημοτικές γραμμές και γραμμές τοπικού χαρακτήρα.
– Στην ενσωμάτωση νέων καινοτόμων λειτουργιών στο σύστημα, όπως πχ. η βελτιστοποίηση δρομολογίων βάσει των κρατήσεων στο σύστημα, με στόχο την κάλυψη της ζήτησης με βελτιωμένες χρονοαποστάσεις, μικρότερο κόστος (λιγότερα χιλιόμετρα) και φυσικά μικρότερο περιβαλλοντικό αποτύπωμα λόγω χαμηλότερων εκπομπών CΟ2.
– την περαιτέρω συνεργασία με τους δήμους στο πρότυπο της συνεργασίας με τον Δήμο Χαϊδαρίου για την αξιοποίηση του SmartBUS και τη βελτίωση του επιπέδου συγκοινωνιακής εξυπηρέτησης σε τοπικό επίπεδο.

Οι κρατήσεις που έγιναν μέσω του προγράμματος «SmartBUS» – «On-Demand»
Μέσω του προγράμματος του ευφυούς συστήματος «SmartBUS» έγιναν συνολικά 2.500 online κρατήσεις μέσα σε διάστημα 2 μηνών από επιβάτες στην πιλοτική λεωφορειακή δημοτική γραμμή «Δάσος-Κέντρο Χαϊδαρίου».
Η online επιλογή δρομολογίου και δέσμευσης θέσης που ξεκίνησε πιλοτικά τον περασμένο Ιούνιο από τον ΟΑΣΑ σε συνεργασία με τον Δήμο Χαϊδαρίου όχι μόνο βρήκε απήχηση στο επιβατικό κοινό αλλά αποφασίστηκε και η εξάμηνη παράτασή του. Ταυτόχρονα ο Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνιών Αθήνας βάζει τις βάσεις για επέκταση του προγράμματος και σε άλλους δήμους.
Συγκεκριμένα, τους δύο μήνες πιλοτικής λειτουργίας δημιουργήθηκαν 400 λογαριασμοί ενεργών χρηστών, πραγματοποιήθηκαν 2.500 κρατήσεις θέσεων, εκτελέστηκαν 730 δρομολόγια ενώ εξασφαλίστηκε έλεγχος τήρησης μέγιστης επιτρεπτής πληρότητας οχήματος στο 100% των δρομολογίων του SmartBUS.
Πρόκειται για το πιλοτικό πρόγραμμα εφαρμογής του ευφυούς συστήματος «SmartBUS» για την λειτουργία μιας «On-Demand» λεωφορειακής γραμμής σε δημοτική συγκοινωνία, με δυνατότητα επιλογής δρομολογίου και δέσμευσης θέσης βάσει διαθεσιμότητας του οχήματος. Η δράση εντάσσεται στο ευρύτερο πλάνο ψηφιακού μετασχηματισμού των Συγκοινωνιών Αθηνών και υιοθέτησης σύγχρονων τάσεων αστικής κινητικότητας.
Η εφαρμογή «SmartBUS» η οποία αναπτύχθηκε σε περιβάλλον Android και iOS, ειδικά για το πιλοτικό πρόγραμμα, εισήγαγε μια σειρά καινοτομιών σε σχέση με το παραδοσιακό μοντέλο συγκοινωνιακής εξυπηρέτησης καθώς μέσα από την εφαρμογή ο χρήστης έχει τη δυνατότητα:
– κράτησης θέσης με δυνατότητα επιλογής αφετηρίας, προορισμού και ώρας αναχώρησης και αυτόματο έλεγχο διαθεσιμότητας θέσης και δέσμευσης του δρομολογίου ή και πρότασης εναλλακτικού δρομολογίου σε περίπτωση μη διαθεσιμότητας.
– ενημέρωσης σε πραγματικό χρόνο για τη θέση του λεωφορείου που έχει πραγματοποιηθεί η κράτηση και την ακριβή ώρα που θα βρίσκεται στη στάση και
– προβολής ιστορικού δρομολογίων/κρατήσεων και επαναδέσμευσης δρομολογίου.
Παράλληλα, το σύστημα παρείχε τη δυνατότητα διαχείρισης τηλεφωνικών αιτήσεων κράτησης θέσης για τα άτομα χωρίς πρόσβαση στην «έξυπνη» εφαρμογή.

Ο ρόλος του«SmartBUS»


To «SmartBUS» μεταξύ άλλων αποτελεί και μία καινοτόμα λύση για τον περιορισμό της διασποράς του Covid-19 στα ΜΜΜ καθώς παρέχει τη δυνατότητα:
– Παρακολούθησης επιβιβάσεων, αποβιβάσεων και αριθμού επιβαινόντων στο όχημα σε πραγματικό χρόνο.
– Εφαρμογής και ελέγχου τήρησης των μέτρων περιορισμού του μέγιστου αριθμού επιβατών ανά όχημα στο πλαίσιο του Covid-19, μέσω του αυτόματου συστήματος κράτησης θέσης, βάσει του ανώτατου κάθε φορά επιτρεπτού αριθμού επιβατών ανά όχημα.

Ξιφαράς: Οι αστικές συγκοινωνίες μπορούν και πρέπει να πρωταγωνιστήσουν στην ψηφιοποίηση της αστικής κινητικότητας
Ο γενικός γραμματέας Μεταφορών Γιάννης Ξιφαράς, σε δήλωσή του στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, τόνισε πως ένας από τους βασικούς στόχους του υπουργείου είναι οι ολοκληρωμένες και απρόσκοπτες μετακινήσεις των πολιτών με τα μέσα μαζικής μεταφοράς, σημειώνοντας πως εστιάζοντας στις δυνατότητες που δίνουν η τεχνολογία και τα ευφυή συστήματα μεταφορών, οι αστικές συγκοινωνίες μπορούν και πρέπει να πρωταγωνιστήσουν στην ψηφιοποίηση της αστικής κινητικότητας.
«Ο σχεδιασμός μας για τον μετασχηματισμό των αστικών συγκοινωνιών, προσέθεσε ο κ.Ξιφαράς, «προσβλέπει στη δημιουργία εξυπνότερων, φιλικότερων και με μηδενικό αποτύπωμα μεταφορών. Η εφαρμογή και υποστήριξη από τον ΟΑΣΑ ενός τέτοιου ευφυούς συστήματος για τη λειτουργία ”On-Demand” λεωφορειακής γραμμής στη δημοτική συγκοινωνία, μπορεί να συνεισφέρει σημαντικά στην αποτελεσματικότερη εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού και την ορθολογική διαχείριση των μέσων μεταφοράς».

Αθανασόπουλος: Ο ΟΑΣΑ θέτει τις βάσεις για εξυπνότερες και φιλικότερες μεταφορές
Από την πλευρά του, ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΑΣΑ Νικόλαος Αθανασόπουλος τόνισε ότι «ο ρόλος των αστικών συγκοινωνιών της Αθήνας στη βιώσιμη κινητικότητα είναι καθοριστικός και με την εισαγωγή καινοτόμων εφαρμογών στις μετακινήσεις των επιβατών, ο ΟΑΣΑ θέτει τις βάσεις για εξυπνότερες και φιλικότερες μεταφορές» και προσέθεσε:
«Αναμφίβολα, η εφαρμογή ενός τέτοιου ”ευφυούς” συστήματος μεταφορών μπορεί να συνεισφέρει σημαντικά στη βελτίωση του επιπέδου συγκοινωνιακής εξυπηρέτησης σε τοπικό επίπεδο και για τον λόγο αυτό ο Οργανισμός στοχεύει στη συνεργασία και με άλλους δήμους για την επέκταση του εγχειρήματος και σε άλλες ενδοδημοτικές γραμμές».

share
Σχόλια Αναγνωστών
Ροή
Οικονομία
Επιχειρήσεις
Επικαιρότητα

Ενημερωθείτε πρώτοι με τον τρόπο που θέλετε.