Quantcast
Οι Έλληνες καταναλωτές αγνοούν την αγορά ψηφιακών προϊόντων - enikonomia.gr
share

Οι Έλληνες καταναλωτές αγνοούν την αγορά ψηφιακών προϊόντων

δημοσιεύτηκε:

Δεν ενημερώνονται οι καταναλωτές για την αγορά ψηφιακών αγαθών και υπηρεσιών, ανέφερε η διευθύντρια του Ευρωπαϊκού Κέντρου Καταναλωτή Ελλάδας και αναπληρώτρια Συνήγορος Καταναλωτή, Αθηνά Κοντογιάννη, στην πρόσφατη συνεδρίαση του «Δικτύου των Ευρωπαϊκών Κέντρων Καταναλωτή» των Βρυξελλών. Αυτό συμβαίνει, διότι οι νέοι καταναλωτές, προτιμούν τη δωρεάν «φόρτωση» των προγραμμάτων και όχι την αγορά τους.

Ειδικότερα, η κ.Κοντογιάννη, παρουσίασε τις σχετικές υποθέσεις που διαχειρίστηκε το Κέντρο τα δύο τελευταία χρόνια για ψηφιακά αγαθά και υπηρεσίες: Περιπτώσεις γεωγραφικής ασυμβατότητας υπηρεσίας παιχνιδιών και περιπτώσεις αυτόματης ανανέωσης συνδρομής σε ιστοσελίδες που παρείχαν υπηρεσίες γνωριμιών (dating service) μετά τη λήξη των σχετικών συμβάσεων.

Στο πλαίσιο της χάραξης Στρατηγικής της Ε.Ε, η Διευθύντρια της Διεύθυνσης Καταναλωτών της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, Δέσποινα Σπανού, έθεσε τον στόχο αυτό για το 2015. Οι κύριοι στόχοι είναι οι ακόλουθοι:

Να αποτραπεί η δημιουργία καταναλωτών «δύο ταχυτήτων», οι οποίοι θα έχουν διαφορετικό βαθμό προστασίας, με κριτήριο την προσβασιμότητα τους στην ψηφιακή αγορά αγαθών και υπηρεσιών (καταναλωτές on και καταναλωτές off line),

Να μην δημιουργηθούν διαφορετικοί κανόνες για τα ψηφιακά αγαθά και τις υπηρεσίες και διαφορετικοί για τα μη ψηφιακά, έτσι ώστε οι καταναλωτές να έχουν ενιαία προστασία από όπου και αν αγοράζουν, όποια μορφή και να έχει το προϊόν που αγοράζουν.

Να ληφθεί μέριμνα για την πρόσθετη προστασία των δικαιωμάτων των παιδιών που προμηθεύονται έναντι ανταλλάγματος ή απλώς «κατεβάζουν» ψηφιακά αγαθά ή υπηρεσίες μέσω διαδικτύου.

Τέλος στο συνέδριο τονίστηκε, ότι οι καταναλωτές θα πρέπει να ενημερώνονται για τα δικαιώματα που έχουν όταν «κατεβάζουν δωρεάν κάποια ψηφιακά δεδομένα, διότι  στην πραγματικότητα παρέχουν ως αντάλλαγμα τα προσωπικά τους δεδομένα που χρησιμοποιούνται για στατιστικούς σκοπούς και σκοπούς μάρκετινγκ”.

 

share
Σχόλια Αναγνωστών
Ροή
Οικονομία
Επιχειρήσεις
Επικαιρότητα

Ενημερωθείτε πρώτοι με τον τρόπο που θέλετε.