Quantcast
Ποδήλατα, πατίνια, skateboards: Υποχρεωτικό το κράνος - Αλλαγές στην εξίσωση διπλωμάτων οδήγησης - enikonomia.gr
share

Ποδήλατα, πατίνια, skateboards: Υποχρεωτικό το κράνος – Αλλαγές στην εξίσωση διπλωμάτων οδήγησης

δημοσιεύτηκε:

Την υποχρεωτική χρήση κράνους από αναβάτες οχημάτων μικροκινητικότητας (ηλεκτρικά πατίνια, τροχοπέδιλα-rollers, τροχοσανίδες -skateboards, αυτοεξισορροπούμενα οχήματα), καθώς και την αύξηση σε πέντε, των μαθημάτων πρακτικής εκπαίδευσης για την ισοδυναμία διπλώματος αυτοκινήτου με δίπλωμα δικύκλου έως 125 κε, προβλέπουν οι νομοτεχνικές βελτιώσεις που επέφερε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής στο νομοσχέδιο για την Αστική Κινητικότητα και Μικροκινητικότητα που ψηφίζεται σήμερα στη Βουλή. “Οι αλλαγές αυτές έγιναν μετά από τη συζήτηση που προηγήθηκε στη Βουλή” είπε ο υφυπουργός Μεταφορών Γιάννης Κεφαλογιάννης.

Υποχρεωτικό το κράνος από αναβάτες οχημάτων μικροκινητικότητας
Η πρώτη εισαχθείσα ρύθμιση προέβλεπε σύσταση για τη χρήση κράνους για τα ελαφρά προσωπικά ηλεκτρικά οχήματα, ενώ τώρα προβλέπει την υποχρέωση χρήσης του κράνους, εξαιρουμένων των ηλεκτρικών αμαξιδίων των ΑμεΑ.
Πέντε τα μαθήματα για την εξίσωση διπλωμάτων Β και Α1
Η δεύτερη εισαχθείσα ρύθμιση προέβλεπε (πλέον της κατοχής διπλώματος Β επί έξι έτη και ηλικία άνω των 27 ετών) την υποχρεωτική πρακτική εκπαίδευση τριών μαθημάτων, ενώ τώρα προβλέπει πέντε μαθήματα.
Νομοτεχνικές βελτιώσεις στο νομοσχέδιο για την Αστική Κινητικότητα
Παράλληλα, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής ανακοίνωσε στη Βουλή τροπολογία του, που δίδει τη δυνατότητα στις αστικές συγκοινωνίες Αθήνας και Θεσσαλονίκης, να προμηθευτούν συσκευές διασφάλισης της συνεχούς απολύμανσης του εσωτερικού ατμοσφαιρικού αέρα των οχημάτων τους, για την αντιμετώπιση του κινδύνου διάδοσης του κορονοϊού “με ταχύτατες και απόλυτα διαφανείς διαδικασίες διαπραγμάτευσης”.
Σε παρέμβασή του, ο εισηγητής του ΣΥΡΙΖΑ Χρ. Γιαννούλης ρώτησε γιατί κατατέθηκε εκπρόθεσμα η συγκεκριμένη τροπολογία για το ζήτημα του επαρκούς αερισμού των λεωφορείων, θέμα που όπως είπε, επισημαίνεται εδώ και μήνες. Επίσης αναρωτήθηκε “ποια νέα απευθείας ανάθεση-μαμούθ” ετοιμάζει η κυβέρνηση. Από την πλευρά του, ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του Κινήματος Αλλαγής Μ. Κατρίνης είπε ότι είναι οξύμωρο, λίγες μέρες μετά την αλλαγή του πλαισίου που, σύμφωνα με την κυβέρνηση είναι υπέρ της μεγαλύτερης διαφάνειας, να ερχόμαστε με διαδικασίες της πρότερης νομοθεσίας.

Ανταπαντώντας, ο κ. Καραμανλής ενημέρωσε το σώμα ότι αυτή τη στιγμή στην ΕΕ, δεν υπάρχουν μηχανήματα καθαρισμού αέρα. Ήρθαμε σε επαφή με τον ΕΟΔΥ και είπαμε, ότι πρέπει να είμαστε έτοιμοι, όταν και εφόσον υπάρξει δυνατότητα προμήθειας, να κινηθούμε με αποτελεσματικότητα και διαφάνεια. Δεν μιλάμε για απευθείας ανάθεση αλλά για διαπραγμάτευση με τη διαδικασία του ν.4412/2016 που ψηφίστηκε επί ΣΥΡΙΖΑ. Πρέπει να είμαστε έτοιμοι, διότι η πανδημία μας έφερε προ τετελεσμένων γεγονότων, έτσι ώστε, όταν αυτά τα μηχανήματα πιστοποιηθούν και βγουν στην αγορά, να είμαστε έτοιμοι, με ταχύτητα και διαφάνεια να τα πάρουμε. Όπως σημείωσε ο υπουργός, τέτοια μηχανήματα υπάρχουν σε ορισμένες πολιτείες των ΗΠΑ, ενώ η πιστοποίησή τους στην Ευρώπη είναι θέμα εβδομάδων ή μηνών.

share
Σχόλια Αναγνωστών
Ροή
Οικονομία
Επιχειρήσεις
Επικαιρότητα

Ενημερωθείτε πρώτοι με τον τρόπο που θέλετε.