Quantcast
ΟΑΣΑ: Μειωμένο κατά 23 εκατ. ευρώ το έλλειμμα για το 2016 - enikonomia.gr
share

ΟΑΣΑ: Μειωμένο κατά 23 εκατ. ευρώ το έλλειμμα για το 2016

δημοσιεύτηκε:

Μειωμένο κατά 23 εκατ. ευρώ αναμένεται να είναι το
προβλεπόμενο έλλειμμα του ομίλου ΟΑΣΑ για το 2016, σύμφωνα με ανακοίνωση του οργανισμού.


Ο αρχικός προϋπολογισμός του ομίλου προβλεπόταν στα 100 εκατ. ευρώ για το 2016 αλλά τελικά το έλλειμμα ανήλθε στα 77 εκατ. ευρώ.


Για τη διαμόρφωση του προϋπολογισμού του 2016 ελήφθησαν
υπόψη νέα δεδομένα, τα οποία δεν ίσχυαν για τον προϋπολογισμό του 2015 και
επομένως δεν μπορούν να γίνουν άμεσες συγκρίσεις μεταξύ δύο προϋπολογισμών που
αφορούν ανόμοιες καταστάσεις και έχουν διαφορετικά χαρακτηριστικά.


Ειδικότερα:


Α. Αύξηση του ΦΠΑ που
επιβαρύνει τον Όμιλο καθ’ όλο το έτος 2016


Ο όμιλος ΟΑΣΑ απορρόφησε για ολόκληρο το 2016 την αύξηση του
ΦΠΑ κατά δέκα μονάδες αρχικά και κατά 11 μονάδες στη συνέχεια (από 13% στο
24%), ενώ αυτό ίσχυσε το 2015 μόνο για τέσσερις μήνες. Η απορρόφηση αυτή
αποτελεί σημαντικό μέγεθος για την κατάρτιση του προϋπολογισμού, καθώς αυτό το
ποσό αφαιρείται από τα έσοδα του Ομίλου.


Β. Διεύρυνση
κοινωνικής πολιτικής


Ο όμιλος ΟΑΣΑ επωμίστηκε για ολόκληρο το 2016 τη διευρυμένη
κοινωνική πολιτική για ελεύθερη μετακίνηση ευπαθών ομάδων του πληθυσμού, όπως
για παράδειγμα αυτή των ανέργων, που για το 2015 ίσχυσε μόνο από το δεύτερο
εξάμηνο.


Γ. Επανένταξη 204
εργαζομένων στη ΣΤΑΣΥ


Aπό τον Σεπτέμβριο του 2015 στη ΣΤΑΣΥ επανεντάχθηκαν 204
άτομα, κατόπιν δικαστικών αποφάσεων, που επιβάρυναν τα λειτουργικά της έξοδα
για ολόκληρο το 2016. Συσσωρευμένες απλήρωτες υποχρεώσεις προς τρίτους της ΟΣΥ
και ΣΤΑΣΥ στο τέλος του 2015 190 εκατ. ευρώ. Σχετικά με το ζήτημα της
οικονομικής κατάστασης των εταιρειών του Ομίλου, ΟΣΥ Α.Ε. και ΣΤΑΣΥ Α.Ε.,
σημειώνεται ότι κληρονομήθηκαν από τη διαχείριση των προηγούμενων περιόδων
συσσωρευμένες απλήρωτες υποχρεώσεις ετών προς τρίτους οι οποίες στις 31–12–2015
ανέρχονταν για την ΟΣΥ Α.Ε. στο ύψος των 112.329.617 ευρώ και για την ΣΤΑΣΥ
Α.Ε. στο ύψος των 78.771.576 ευρώ, δηλαδή αθροιστικά σε ένα ποσόν που ξεπερνά
τα 190 εκατ. ευρώ. Ενδεικτικά το χρέος της ΟΣΥ προς τη ΔΕΠΑ, αλλά και για
προμήθειες πετρελαίου και ανταλλακτικών ανερχόταν σε 58 εκατ. ευρώ, προς τα
Ασφαλιστικά Ταμεία 9 εκατ. ευρώ, ενώ της ΣΤΑΣΥ μόνο προς τη ΔΕΗ σε 18,3 εκατ.
ευρώ.


Δηλαδή κατά τα προηγούμενα χρόνια δημιουργήθηκαν
συσσωρευμένα ελλείμματα και απαιτήσεις που δεν αντιμετωπίστηκαν κατά την
προηγούμενη του 2016 περίοδο. Συνεπώς δεν ευσταθούν απόψεις περί «κερδοφόρων»
χρήσεων των περασμένων περιόδων.


Σταδιακή μείωση της
κρατικής επιδότησης


Σημειώνεται ότι οι επιδοτήσεις που έλαβαν οι συγκοινωνιακοί
φορείς και βάρυναν τον κρατικό προϋπολογισμό τα τελευταία χρόνια έχουν ως εξής:


Το 2013: 182 εκατ. ευρώ.


Το 2014: 100 εκατ. ευρώ.


Το 2015: 108 εκατ. ευρώ.


Το 2016: 86 εκατ. ευρώ (πρόβλεψη).


Το ύψος της κρατικής επιδότηση, όπως είναι φυσικό,
λαμβάνεται υπόψη στη διαμόρφωση του προϋπολογισμού του ομίλου για το 2016.
Αξίζει δε να σημειωθεί ότι αν ο όμιλος ΟΑΣΑ λάμβανε το 2016 την επιδότηση από
τον κρατικό προϋπολογισμό που έλαβε το 2013, τότε θα παρουσίαζε κέρδη άνω των
120 εκατ. ευρώ.


Ωστόσο, παρά τις δεδομένες αυτές συνθήκες, με την απορρόφηση
της αύξησης του ΦΠΑ, τις διευρυνόμενες κοινωνικές πολιτικές, τις επιπλέον
δαπάνες και για νέα έργα που ήδη λειτουργούν, όπως αυτό της τηλεματικής, οι
προβλέψεις του ΟΑΣΑ είναι ότι στο τέλος του χρόνου το έλλειμμα θα κλείσει κάτω
του εγκεκριμένου και συμφωνημένου με τους θεσμούς στόχου των 77 εκατ. ευρώ.
Ήδη, σύμφωνα με τα απολογιστικά οικονομικά μεγέθη του οκταμήνου 2016, προκύπτει
ότι το έλλειμμα των εταιριών του Ομίλου ΟΑΣΑ διαμορφώνεται σε 34 εκατ. ευρώ,
δηλαδή σε ποσοστό μόλις 44% επί του
ετήσιου εγκεκριμένου στόχου.


Σημειώνεται πως ο προϋπολογισμός του Ομίλου ΟΑΣΑ για κάθε
έτος, διαμορφώνεται κάθε Σεπτέμβριο της προηγούμενης χρονιάς.

share
Σχόλια Αναγνωστών
Ροή
Οικονομία
Επιχειρήσεις
Επικαιρότητα

Ενημερωθείτε πρώτοι με τον τρόπο που θέλετε.