Quantcast
Πτώση παραγωγής για τρίτο συνεχόμενο μήνα το Μάρτιο - enikonomia.gr
share

Πτώση παραγωγής για τρίτο συνεχόμενο μήνα το Μάρτιο

δημοσιεύτηκε:

Οι Έλληνες κατασκευαστές κατέγραψαν υποχώρηση της παραγωγής για τρίτο συνεχή μήνα τον Μάρτιο, γεγονός το οποίο συνδέθηκε κατά κύριο λόγο με την περαιτέρω μείωση των εισερχόμενων νέων εργασιών στον τομέα, ιδιαίτερα από το εξωτερικό.

Ωστόσο, τα στοιχεία της έρευνας της Markit υπέδειξαν περαιτέρω οριακή αύξηση της απασχόλησης στα εργοστάσια. Εν τω μεταξύ, αυξήθηκαν οι δείκτες της έρευνας που αφορούν τις τιμές, καθώς οι τιμές εισροών αυξήθηκαν με τον ταχύτερο ρυθμό σε διάστημα εννέα μηνών.

Κλείνοντας στις 48.9 μονάδες τον Μάρτιο, από τις 48.4 μονάδες του Φεβρουαρίου, ο κύριος εποχικά προσαρμοσμένος Δείκτης Υπευθύνων Προμηθειών της Markit για τον τομέα μεταποίησης στην Ελλάδα (Purchasing Managers’ Index® – PMI®) κατέγραψε τιμή κάτω από το σημείο μηδενικής μεταβολής των 50.0 μονάδων για έβδομο συνεχή μήνα, μολονότι υπέδειξε ελαφρά εξασθένηση του ρυθμού συρρίκνωσης. Η μέση τιμή του κύριου δείκτη καθ’ όλη τη διάρκεια του πρώτου τριμήνου (48.5 μονάδες) ήταν η χαμηλότερη που έχει καταγραφεί από το τρίτο τρίμηνο του 2013.

Υπογραμμίζοντας τις δυσμενείς λειτουργικές συνθήκες που αντιμετωπίζουν οι Έλληνες κατασκευαστές, τα στοιχεία της έρευνας του Μαρτίου υπέδειξαν έβδομη συνεχή μείωση των νέων παραγγελιών του τομέα. Ο ρυθμός μείωσης ήταν έντονος και, σε γενικές γραμμές, αμετάβλητος από την τιμή-ρεκόρ σε διάστημα 19 μηνών του Φεβρουαρίου. Η δριμεία και επιταχυνόμενη μείωση των νέων παραγγελιών εξαγωγώνεπηρέασε αρνητικά τη συνολική εισροή νέων εργασιών, γεγονός το οποίο ορισμένα μέλη του πάνελ συνέδεσαν, εν μέρει, με την πολιτική αβεβαιότητα στην Ελλάδα που δρα αποθαρρυντικά για τους πελάτες του εξωτερικού.

Η παρατεταμένη υποχώρηση των παραγγελιών οδήγησε τους κατασκευαστές στη μείωση των επιπέδων παραγωγής για τρίτο συνεχή μήνα τον Μάρτιο, μολονότι οριακά και με τον ασθενέστερο ρυθμό στην τρέχουσα περίοδο της έρευνας. Από τους τρεις ευρύτερους κλάδους της βιομηχανίας, μόνο οι κατασκευαστές του κλάδου καταναλωτικών αγαθών κατέγραψαν αύξηση της παραγωγής, αύξηση η οποία αντισταθμίστηκε από τη συρρίκνωση στους τομείς των ενδιάμεσων και των επενδυτικών αγαθών.

Εν τω μεταξύ, η δημιουργία θέσεων εργασίας, από την πλευρά των εταιρειών καταναλωτικών αγαθών, οδήγησε σε συνολική ελαφρά αύξηση των επιπέδων απασχόλησης στον μεταποιητικό τομέα της Ελλάδας, για τέταρτο συνεχή μήνα.

Ωστόσο, οι κατασκευαστές περιόρισαν την αγοραστική τους δραστηριότητα τον Μάρτιο, όπως παρατηρείται κάθε μήνα από τον προηγούμενο Σεπτέμβριο. Οι εταιρείες απέδωσαν την υποχώρηση αυτή στις χαμηλότερες απαιτήσεις παραγωγής και στις προσπάθειες συρρίκνωσης των αποθεμάτων λόγω των προβλημάτων σχετικά με τη ρευστότητα. Τα αποθέματα τόσο των προμηθειών όσο και των ετοίμων προϊόντων περιορίστηκαν σημαντικά, μολονότι με βραδύτερους ρυθμούς σε σχέση με τον προηγούμενο μήνα.

Εν τω μεταξύ, οι κατασκευαστές κατέγραψαν επιμήκυνση των χρόνων παράδοσης προμηθειών, γεγονός το οποίο απέδωσαν, εν μέρει, στην έλλειψη αποθεμάτων στην αλυσίδα προμηθειών. Στην πραγματικότητα, ο βαθμός στον οποίο επιδεινώθηκε η απόδοση των προμηθευτών ήταν ο σημαντικότερος σε διάστημα ενός έτους.

Σε άλλους τομείς, τα στοιχεία της έρευνας υπέδειξαν αύξηση του κόστους για τους κατασκευαστές, λόγω των υψηλότερων τιμών που κλήθηκαν να καταβάλουν για τα εισαγόμενα προϊόντα καθώς επίσης και για τον χάλυβα.

Επιπλέον, ο ρυθμός αύξησης κατέγραψε υψηλό εννέα μηνών, έχοντας επιταχυνθεί έντονα σε σύγκριση με τον μέτριο ρυθμό του Φεβρουαρίου. Παρόλ’ αυτά, οι ανταγωνιστικές πιέσεις και η εξασθενημένη ζήτηση οδήγησαν τους κατασκευαστές στη μείωση των τιμών εκροών. Ο ρυθμός υποχώρησης ήταν έντονος, μολονότι ο βραδύτερος που έχει καταγραφεί από τον προηγούμενο Οκτώβριο.

Ο Phil Smith, οικονομολόγος της Markit, η οποία καταρτίζει την έρευνα του ελληνικού Δείκτη Υπευθύνων Προμηθειών PMI® είπε:

«Ο δείκτης PMI παρέμεινε κάτω από το σημείο μηδενικής μεταβολής των 50.0 μονάδων τον Μάρτιο, υποδεικνύοντας περαιτέρω επιδείνωση των επιχειρησιακών συνθηκών που αντιμετωπίζουν οι κατασκευαστές.

Ιδιαίτερη ανησυχία προκαλεί η τάση σχετικά με τις εξαγωγές, οι οποίες μέχρι πρότινος έπαιζαν τον ρόλο του υποστηρικτή στον τομέα, ωστόσο αποτελούν τώρα το αδύναμο σημείο του, καθώς η αβεβαιότητα επηρεάζει αρνητικά τους πελάτες του εξωτερικού. Ως εκ τούτου, οι παραγωγοί αναγκάστηκαν να μειώσουν την παραγωγή τους επί τρεις συνεχείς μήνες, γεγονός το οποίο σημαίνει ότι ο κλάδος της μεταποίησης δρα ανασταλτικά στην ανάκαμψη της ευρύτερης οικονομίας, η οποία φαίνεται να βρίσκεται προς το παρόν σε κατάσταση αναμονής.»

share
Σχόλια Αναγνωστών
Ροή
Οικονομία
Επιχειρήσεις
Επικαιρότητα

Ενημερωθείτε πρώτοι με τον τρόπο που θέλετε.