Quantcast
Σπίρτζης: Η αξιοποίηση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων μπορεί να φέρει πολλά κέρδη - enikonomia.gr
share

Σπίρτζης: Η αξιοποίηση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων μπορεί να φέρει πολλά κέρδη

δημοσιεύτηκε:

Στο επίμαχο θέμα της ιδιωτικοποίησης των 14 περιφερειακών αεροδρομίων, αναφέρθηκε μεταξύ άλλων, ο υπουργός Μεταφορών και Επικοινωνιών Χρήστος Σπίρτζης, σε μεγάλη συνέντευξη παραχώρησε στον ραδιοφωνικό σταθμό «Στο Κόκκινο».

«Δεν είναι ιδιωτικοποίηση όταν πωλείται εθνικός δημόσιος πλούτος και δε μπαίνει ένας ιδιώτης αλλά μπαίνει μια εταιρεία που είναι το Γερμανικό Δημόσιο» ανέφερε αρχικά ο Σπίρτζης και πρόσθεσε. «Εδώ έχουμε έναν διαγωνισμό που είναι τα 14 αεροδρόμια που φέρνουν κέρδη και μπορούν να φέρουν πολύ περισσότερα κέρδη αν αναπτυχθούν με τον τρόπο που πρέπει ν’ αναπτυχθούν.

Αυτό η Ελλάδα δεν το έκανε όλα αυτά τα χρόνια, το ανάποδο έκαναν οι προηγούμενες κυβερνήσεις, στράφηκαν ν’ απαξιωθούν και στις υποδομές και στη λειτουργία τους, όπως και όλες οι Δημόσιες Υπηρεσίες και θα μείνουν στη χώρα τα υπόλοιπα περιφερειακά αεροδρόμια που δεν έχουν αυτά τα περιθώρια να είναι τόσο κερδοφόρα, και πρέπει να έχουν επιδότηση για να μπορέσουν να λειτουργήσουν».

Ο υπουργός Μεταφορών και Επικοινωνιών σχολίασε και πώς πρέπει να αξιοποιηθεί το πακέτο των 35 δις.

«Εξαρτάται σε ποιους τομείς κατευθύνονται. Εγώ στους τομείς ευθύνης μου μπορώ να σας πω ότι για κάθε 100 ευρώ δημόσιων υποδομών που γίνονται στη χώρα, πάνω από 55% πηγαίνουν στα Δημόσια Ταμεία είτε από το ΦΠΑ είτε από τη φορολόγηση είτε από τους ειδικούς φόρους.

Αν υπολογίσει κανείς δε τη μόχλευση που γίνεται, την καταπολέμηση της ανεργίας, τις εισφορές στους ασφαλιστικούς Οργανισμούς και όλα τα υπόλοιπα, είναι πολύ μεγαλύτερο το ποσοστό.

Επομένως θεωρώ ότι αν αυτά τα 35 δις όχι στο σύνολό τους, στην πλειοψηφία τους, κατευθυνθούν σε δημόσιες υποδομές οι οποίες όμως δεν πρέπει να γίνουν κι αυτό το τονίζω, αυτοσκοπός, δεν πρέπει να γίνουν έργα για τα έργα, πρέπει να γίνουν έργα που θα βοηθούν στην παραγωγική ανασυγκρότηση». Τέτοιου είδους έργα θα είναι και η η ολοκλήρωση των σιδηροδρομικών έργων και των διευρωπαϊκών δικτύων σύμφωνα με τον Χρήστο Σπίρτζη.

«Μέσα σ’ αυτό είναι η ολοκλήρωση του Πάτρα – Αθήνα και η ολοκλήρωση του Αθήνα – Θεσσαλονίκη και η ολοκλήρωση και η ένταξη του Θεσσαλονίκη με τους δύο κατά τη γνώμη μου, ένας έχει προγραμματιστεί από την προηγούμενη κυβέρνηση, κάθετοι άξονες που πηγαίνουν προς Βουλγαρία ο ένας και εξετάζουν για το δεύτερο προς Σκόπια.

Αυτά είναι πράγματα που πρέπει να ολοκληρωθούν και αυτό που θέλουμε κι έχουμε στόχο να ξεκινήσουμε είναι να ωριμάσει το έργο της σιδηροδρομικής Εγνατίας.

Δηλαδή μια σύνδεση για όλη τη Βόρεια Ελλάδα που θ’ ακολουθεί την όδευση της Εγνατίας μέχρι την Αλεξανδρούπολη και από Αλεξανδρούπολη μέχρι τη σύνδεσή της με Βουλγαρία».

Τέλος, για το θέμα των τηλεοπτικών αδειών, που βρίσκεται αυτές τις μέρες στην επικαιρότητα, ο υπουργός υποστήριξε ότι δεν τίθεται ζήτημα ρεβανσισμού.

«Ποιος είναι ο ρεβανσισμός: Ότι πρέπει να έχουν άδεια; Ότι πρέπει να γίνει πλειοδοτικός διαγωνισμός; Είναι ρεβανσισμός όταν πάμε να δούμε έξω από το πλαίσιο της ευρωπαϊκής νομοθεσίας και της εθνικής νομοθεσίας ότι δεν πρέπει για τις τηλεοπτικές συχνότητες, να υπάρχει ιδιωτικό μονοπώλιο;

Ο στόχος του νομοσχεδίου είναι διττός, για να μην πω πολλαπλός.

Ο πρώτος είναι επιτέλους να υπάρχουν μόνιμες άδειες άρα ξεκάθαρο τοπίο στα τηλεοπτικά κανάλια, δεύτερο είναι να υπάρχουν έσοδα για το Ελληνικό Δημόσιο, για τις αδειοδοτήσεις που μέχρι χτες δεν είχαμε, αυτό είναι το ένα κομμάτι, με διαφανείς διαδικασίες, με συγκεκριμένους όρους, προδιαγραφές, με το να ξέρουμε όλοι ποιοι είναι οι ιδιοκτήτες των τηλεοπτικών σταθμών, να ξέρουμε όλοι με διαφάνεια από πού δανειοδοτούνται και αν υπάρχουν εγγυήσεις για τη λειτουργία των τηλεοπτικών καναλιών».

share
Σχόλια Αναγνωστών
Ροή
Οικονομία
Επιχειρήσεις
Επικαιρότητα

Ενημερωθείτε πρώτοι με τον τρόπο που θέλετε.