Quantcast
Στο Λουξεμβούργο ο Χρήστος Σπίρτζης - enikonomia.gr
share

Στο Λουξεμβούργο ο Χρήστος Σπίρτζης

δημοσιεύτηκε:

Ο Αναπληρωτής Υπουργός Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας & Τουρισμού Χρήστος Σπίρτζης, εκπροσώπησε την χώρα μας στο Συμβούλιο Υπουργών Μεταφορών & στο Συμβούλιο Υπουργών Τηλεπικοινωνιών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, τα οποία πραγματοποιήθηκαν στις 11 & 12 Ιουνίου στο Λουξεμβούργο, στο πλαίσιο της Λετονικής Προεδρίας του Συμβούλιου της Ε.Ε.

Ως προς τις Μεταφορές

Οι σημαντικότερες παρεμβάσεις από την μεριά της Ελλάδας συνοπτικά περιλαμβάνουν:

Αεροπορικές Μεταφορές

Ο Αναπληρωτής Υπουργός κ. Χ. Σπίρτζης τοποθετήθηκε θετικά όσον αφορά στην πρόταση Κανονισμού 261/2004 της Επιτρόπου Μεταφορών της Ευρωπαϊκής Επιτροπής που αναπτύχθηκε στη περίοδο της Λετονικής Προεδρία και αφορά στα δικαιώματα των επιβατών στις αερομεταφορές. Ειδικότερα από Ελληνικής πλευράς οι προτάσεις για τα προτιμητέα επίπεδα επιβολής κυρώσεων για τις ακυρώσεις πτήσεων προτάθηκε να είναι:

– 3 ώρες για απόσταση κάτω από 1500 χιλιόμετρα

– 5 ώρες για απόσταση μεταξύ 1500 και 3500 χιλιόμετρα και

– 7 ώρες για απόσταση πάνω από 3500 χιλιόμετρα

Αντίστοιχα, τα προτιμητέα επίπεδα για τις καθυστερήσεις πτήσεων προτάθηκε να είναι τα ίδια με τις ακυρώσεις, δηλαδή 3/5/7 ώρες, για τις αντίστοιχες χιλιομετρικές αποστάσεις.

Σιδηροδρομικές Μεταφορές

Ο Αναπληρωτής Υπουργός κ. Χ. Σπίρτζης δήλωσε ότι η Ελλάδα υποστηρίζει τις προτάσεις και δράσεις για την ανάπτυξη του σιδηροδρόμου στην Ευρώπη, τις σιδηροδρομικές συνδέσεις με τα γειτονικά κράτη και τους ΕυρωΑσιατικούς άξονες. Αποτελεί πεποίθηση ότι κατάλληλα διαμορφωμένα νομοθετικά κείμενα θα προσδώσουν μεγάλη προστιθέμενη αξία στον σιδηροδρομικό τομέα της Ευρώπης. Στο πλαίσιο αυτών των αρχών καταθέτουμε τις επιφυλάξεις της Ελληνικής Αντιπροσωπείας αναφορικά με την πρόταση Οδηγίας για την διαχείριση του σιδηροδρομικού τομέα (governance), όπου θεωρούμε ότι το κείμενο μέχρι σήμερα, έχει προχωρήσει προς την σωστή κατεύθυνση. Θα θέλαμε όμως να εκφράσουμε τη γενική μας επιφύλαξη ως προς τη χρονική στιγμή που αυτή η πρόταση προωθείται, δεδομένου ότι δεν έχει ακόμη ολοκληρωθεί η εφαρμογή της προηγούμενης αναδιατύπωσης της Οδηγίας σε ορισμένα Κράτη μέλη. Κατά συνέπεια δεν υπάρχει το ασφαλές χρονικό περιθώριο κατά το οποίο θα μπορούσε να αξιολογηθεί η αποτελεσματικότητα της πολιτικής μας αυτής και να αξιοποιηθεί η συναφής εμπειρία.

Οι Ρυθμιστικές Αρχές θα πρέπει να έχουν καθοριστικό αλλά σαφώς διακριτό ρόλο στη λειτουργία του συστήματος και ο ρόλος αυτός μπορεί να ενισχυθεί, αλλά όχι σε βάρος της ανεξαρτησίας των Διαχειριστών της Υποδομής.

Αναφορικά με την πρόταση Κανονισμού για τις Υποχρεώσεις Δημόσιας Υπηρεσίας (PSO), ο Αν. Υπουργός κ. Σπίρτζης δήλωσε ότι η Ελληνική πλευρά θεωρεί ότι θα πρέπει να συνεχισθούν οι εργασίες, ώστε το τελικό κείμενο να λαμβάνει υπ’ όψη τις διάφορες απόψεις που έχουν εκφραστεί από τα Κράτη-Μέλη. Είναι γνωστό ότι η Ελλάδα έχει εκφράσει έντονη ανησυχία για τις αρνητικές επιπτώσεις που μπορεί να έχει η εφαρμογή μερικών διατάξεων του Κανονισμού για ορισμένα Κράτη-Μέλη με μικρή σιδηροδρομική αγορά και ειδικότερα Κράτη όπου το δίκτυο είναι κάτω του 1% του συνόλου του δικτύου της Ευρώπης. Για τα κράτη αυτά οι επιπτώσεις από τις αλλαγές στο καθεστώς των Υποχρεώσεων Δημόσιας Υπηρεσίας που συζητούνται στην Ε.Ε., μπορεί να μην περιορίζονται στους σιδηροδρόμους, αλλά να έχουν προεκτάσεις που θα θίγουν ζητήματα οικονομικής και κοινωνικής συνοχής όπως είναι η ανεργία, η διατήρηση εθνικών δομών, ακόμη και η διασφάλιση της παροχής αλλά και του δημοσίου συμφέροντος. Θεωρούμε ως εκ τούτου ότι όλα τα Κράτη Μέλη και η Επιτροπή πρέπει να εργασθούν από κοινού ώστε να εξευρεθούν οι πλέον ικανοποιητικές λύσεις για όλα τα μέρη.

Συμπερασματικά, για το σύνολο των θεμάτων για τις αερομεταφορές και τον σιδηρόδρομο, ο Αν. Υπουργός κ,. Σπίρτζης δήλωσε ότι προσβλέπουμε στην Προεδρία του Λουξεμβούργου η οποία θα πρέπει να συνεχίσει τις εποικοδομητικές προσπάθειες της Λετονικής Προεδρίας, ώστε να μπορέσουμε να επιτύχουμε κοινή προσέγγιση το συντομότερο δυνατόν, που θα ικανοποιεί όλα τα Κράτη Μέλη.

Ως προς τις Τηλεπικοινωνίες

Οι Υπουργοί αρμόδιοι για τις Τηλεπικοινωνίες της ΕΕ εξέτασαν σειρά σοβαρών θεμάτων, που σχετίζονται με την Ενιαία Αγορά Τηλεπικοινωνιών (Telecom Single Market-TSM), την Ενιαία Ψηφιακή Αγορά (Digital Single Market), την Διαλειτουργικότητα των Ευρωπαϊκών Δημοσίων Υπηρεσιών (ISA 2) την Πρόταση Οδηγίας για την προσβασιμότητα των ιστότοπων του Δημοσίου Τομέα.

Τέλος, οι Υπουργοί εξέφρασαν την ισχυρή τους βούληση για την επίτευξη συμφωνίας επί της οδηγίας NIS (Για την Ασφάλεια των Δικτύων και των πληροφοριών) εντός του 2015, όπως τόνισαν τον Φεβρουάριο 2015 οι Αρχηγοί Κρατών και Κυβερνήσεων των Κρατών-Μελών.

Αναλυτικά:

Σχετικώς με την Πρόταση για την Δημιουργία της Ενιαίας Αγοράς Τηλεπικοινωνιών, η Προεδρία έπειτα από την ανταλλαγή απόψεων με τους Υπουργούς και την Επιτροπή συζήτησε την κατάργηση των τελών Περιαγωγής τον Ιούνιο του 2018, έπειτα από την αναθεώρηση των τελών Περιαγωγής Χονδρικής (wholesale review), με νομοθετική πράξη, τον Δεκέμβριο του 2016. Ο Αν. Υπουργός κ. Σπίρτζης δήλωσε ότι απαραίτητοι όροι για την κατάργηση των τελών περιαγωγής αποτελούν η διασφάλιση της διατήρησης των τιμών σε χαμηλότερα από τα σημερινά επίπεδα για τους πολίτες και η διασφάλιση των τηλεπικοινωνιακών επενδύσεων.

Ομοίως ως προς την Ουδετερότητα του Διαδικτύου, η Προεδρία θα προβεί σε περιορισμένες αλλαγές σχετικώς με τον ορισμό των εξειδικευμένων υπηρεσιών. Τα ανωτέρω θα αποτελέσουν την Τελική Πρόταση του Συμβουλίου προς το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο προς επίτευξη πολιτικής συμφωνίας εντός του Ιουνίου.

Επίσης, αντηλλάγησαν απόψεις ως προς την ανάπτυξη της Ενιαίας Ψηφιακής Αγοράς με τους Υπουργούς να επικεντρώνονται στην ώθηση των νέων καινοτόμων εταιρειών (start-ups), στην ανάπτυξη των δικτύων επόμενης γενιάς, την απάλειψη των γεωγραφικών περιορισμών ως προς τη διάδοση περιεχομένου, (geo-blocking), την ολοκλήρωση του Κανονισμού για την Προστασία των Προσωπικών Δεδομένων, την ενίσχυση της Κυβερνοασφάλειας, κ.α

Τέλος, οι Υπουργοί ενέκριναν την Γενική Προσέγγιση (General Approach) ως προς την Απόφαση για τη θέσπιση προγράμματος σχετικώς με λύσεις διαλειτουργικότητας στις ευρωπαϊκές δημόσιες διοικήσεις. Ενέκριναν επίσης την έκθεση προόδου για την οδηγία για την προσβασιμότητα των ιστοτόπων του Δημοσίου, καθώς και τα Συμπεράσματα Συμβουλίου για τη μεταβίβαση της διαχειριστικής λειτουργίας της Αρχής του Διαδικτύου, για την εκχώρηση αριθμών (IANA) στην πολυσυμμετοχική (multistakeholder) κοινότητα.

 

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

share
Σχόλια Αναγνωστών
Ροή
Οικονομία
Επιχειρήσεις
Επικαιρότητα

Ενημερωθείτε πρώτοι με τον τρόπο που θέλετε.