Quantcast
Τι αλλάζει για τους νησιώτες με το μεταφορικό ισοδύναμο από την 1η Ιουλίου - enikonomia.gr
share

Τι αλλάζει για τους νησιώτες με το μεταφορικό ισοδύναμο από την 1η Ιουλίου

δημοσιεύτηκε:

Τα
ελληνική νησιά «έρχονται πιο κοντά στην εφαρμογή πολιτικών συνοχής» με την
εφαρμογή του μεταφορικού ισοδύναμου που παίρνει «σάρκα και οστά» από την 1η
Ιουλίου επισημαίνει ο υφυπουργός Ναυτιλίας, Νεκτάριος Σαντορινιός.

Όπως αναφέρει το ΑΠΕ, τη δυνατότητα να λάβουν σε μορφή επιδότησης στους
λογαριασμούς τους ένα μέρος από το κόστος μεταφοράς τους θα έχουν πλέον οι
νησιώτες επιβάτες αλλά και τα εμπορεύματα επιχειρήσεων που βρίσκονται σε αυτά,
με την πιλοτική εφαρμογή του μεταφορικού ισοδύναμου από την 1 Ιουλίου του 2018 και σε πλήρη λειτουργία θα τεθεί σε όλα τα νησιά από την 1 Ιανουαρίου του 2019.


Η
φιλοσοφία του μέτρου, είναι το δικαίωμα του νησιώτη και του επιχειρηματία που
βρίσκεται σε αυτά, να απολαμβάνει μεταφορικές υπηρεσίες με το ίδιο κόστος που
απολαμβάνει ο κάτοικος της Αθήνας αλλά και άλλων περιοχών της υπόλοιπης
ηπειρωτικής Ελλάδας.


Σκοπός,
είναι το κόστος που αντιστοιχεί ανά επιβάτη και ανά εμπόρευμα με μέσα θαλάσσια
μεταφοράς, να είναι ισοδύναμο για την ίδια απόσταση που κοστίζει η μετακίνηση
με ΚΤΕΛ.


Οι
νησιώτες θα απολαμβάνουν πλέον φθηνότερες ακτοπλοϊκές μεταφορές αλλά και
προϊόντα και καύσιμα, καθώς το μεταφορικό κόστος θα είναι το ίδιο με αυτό που
απολαμβάνει ο κάτοικος της Αθήνας και άλλων περιοχών της υπόλοιπης ηπειρωτικής
Ελλάδας.


Το
επιπλέον κόστος της επιβάρυνσης, είτε αφορά πρόσωπο είτε εμπόρευμα επιχείρησης,
θα επιστρέφεται σε λογαριασμό, σε μορφή επιδότησης, ποσό που θα είναι
αφορολόγητο και ακατάσχετο.


Η
πολιτική ηγεσία του υπ. Ναυτιλίας έχει ζητήσει τη συνεργασία των νησιωτικών
φορέων για την επιτυχή εφαρμογή του μέτρου, ενώ αξίζει να σημειωθεί ότι αρμόδια
αρχή για την παρακολούθηση των τιμών των προϊόντων, θα είναι η Γενική
Γραμματεία Εμπορίου κ Προστασίας του Καταναλωτή.


Όσες
επιχειρήσεις απολαμβάνουν τα οφέλη του μέτρου αλλά εξακολουθούν να διατηρούν
υψηλές τιμές επικαλούμενες το κόστος μεταφοράς θα χάνουν την επιδότηση.


Ο κ.Σαντορινιός αναφέρει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ότι σε καμία περίπτωση η εφαρμογή του
μεταφορικού ισοδύναμου δεν αποτελεί αντιστάθμισμα στους αυξημένες συντελεστές
ΦΠΑ στα νησιά. Τονίζει
ότι είναι μία νησιωτική πολιτική στοχευμένη στο κόστος της μεταφοράς που θα
έπρεπε να είχε εφαρμοσθεί εδώ και 40 χρόνια.







«Τα ελληνική νησιά “έρχονται πιο κοντά στην εφαρμογή πολιτικών συνοχής” -το μέτρο θα έχει θετικά αποτελέσματα στους νησιώτες ως προς την προσβασιμότητα, την ποιότητα ζωής, την ανάπτυξη και την ελκυστικότητα» τονίζει.

Ο υφυπουργός καθιστά επίσης σαφές ότι σκοπός της προτεινόμενης ρύθμισης είναι η εξασφάλιση της ισότητας των νησιωτών και της στοχευμένης αναδιανομής εθνικών πόρων.

Αναφέρει ότι το νομοσχέδιο εισήχθη στις 10 Μαΐου στη νομοπαρασκευαστική επιτροπή της βουλής, για να ακολουθήσει τον δρόμο της ψήφισης από την ολομέλεια.


share
Σχόλια Αναγνωστών
Ροή
Οικονομία
Επιχειρήσεις
Επικαιρότητα

Ενημερωθείτε πρώτοι με τον τρόπο που θέλετε.