Quantcast
ΥΠΟΜΕΔΙ: Η έκθεση του Ευρωπαϊκού Ελεγκτικού Συνεδρίου αποκαλύπτει τα ψέματα της ΝΔ για τους αυτοκινητόδρομους - enikonomia.gr
share

ΥΠΟΜΕΔΙ: Η έκθεση του Ευρωπαϊκού Ελεγκτικού Συνεδρίου αποκαλύπτει τα ψέματα της ΝΔ για τους αυτοκινητόδρομους

δημοσιεύτηκε:

Για απόλυτη επιβεβαίωση της
κυβέρνησης αναφορικά με την κατάσταση που παρέλαβε στους αυτοκινητόδρομους και
τα δημόσια έργα από τις προηγούμενες Κυβερνήσεις της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ από την έκθεση του Ευρωπαϊκού Ελεγκτικού Συνεδρίου, κάνει λόγο σε ανακοίνωσή του το
υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.



Η χθεσινή έκθεση του
Ευρωπαϊκού Ελεγκτικού Συνεδρίου για τα συγχρηματοδοτούμενα έργα στην Ελλάδα και
άλλες χώρες της ΕΕ «αποδεικνύει, επιβεβαιώνοντας τα στοιχεία που έχουμε
πολλαπλώς δώσει στη δημοσιότητα τη μεγάλη οικονομική επιβάρυνση 1,2 δισ. ευρώ
με ταυτόχρονη μεγάλη μείωση του φυσικού αντικειμένου των αυτοκινητόδρομων με
την αναθεώρηση τους από την Κυβέρνηση Σαμαρά – Βενιζέλου, αναιτιολόγητες
καθυστερήσεις στην υλοποίησή τους και ημιτελείς αρχικές συμβάσεις και προετοιμασία»,
σημειώνει το υπουργείο.



«Το Ευρωπαϊκό Ελεγκτικό Συνέδριο με την Έκθεσή του», συνεχίζει
το υπουργείο, «απαντά στις ψευδείς ανακοινώσεις και τα ψέματα που η ΝΔ και η
Δημοκρατική Συμπαράταξη τρία χρόνια τώρα επιχειρούν. Η επίσημη έκθεση του
Ευρωπαϊκού Ελεγκτικού Συνεδρίου δίνει ηχηρή απάντηση στα πολιτικά ψεύδη της
Νέας Δημοκρατίας και της συγκυβέρνησης των κ. Σαμαρά – κ. Βενιζέλου, για την
περίοδο που η Κυβέρνηση έδινε μάχη, για να ξεβαλτώσει τα σταματημένα έργα των
αυτοκινητοδρόμων. Τότε, που παρίσταναν τους τιμητές, ότι δήθεν αυτοί είχαν
ολοκληρώσει τους αυτοκινητοδρόμους και η σημερινή κυβέρνηση έκοβε απλώς
κορδέλες… Η Έκθεση του Ευρωπαϊκού Ελεγκτικού Συνεδρίου σχετικά με τις
συγχρηματοδοτούμενες από την ΕΕ συμπράξεις δημόσιου-ιδιωτικού τομέα (ΣΔΙΤ) για
τρεις αυτοκινητοδρόμους (Ολυμπία Οδός, Μορέας, Κεντρική Οδός Ε65) την περίοδο
2000-2014 δίνει την πραγματική εικόνα και παρουσιάζει όλη την αλήθεια και τις
διαδικασίες που ο παλαιοκομματισμός λειτουργούσε».



«Τα στοιχεία είναι
σοκαριστικά και αναδεικνύουν σε όλο το εύρος το βαρύ αποτύπωμα της πολιτικής
και διαχειριστικής ανικανότητας των προηγούμενων κυβερνήσεων. Το Δημόσιο και οι
πολίτες της χώρας επιβαρύνθηκαν με πρόσθετος κόστος 1,2 δισεκατομμυρίων ευρώ,
από τις συμβάσεις της ΝΔ και την αναθεώρηση των Κυβερνήσεων Σαμαρά – Βενιζέλου.


Στην επίσημη Έκθεση του ανώτατου ελεγκτικού Οργάνου της
Ευρωπαϊκής Ένωσης, καταγράφεται όλη η αλήθεια που ο παλαιοκομματισμός θέλησε να
κρύψει επιμελώς, χρεώνοντας στη σημερινή κυβέρνηση ότι δήθεν εγκαινίασε ολοκληρωμένα
έργα και χλευάζοντας τη σημερινή πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και
Μεταφορών που αποκάλυπτε τις ημιτελείς συμβάσεις, τις αναθεωρήσεις με μείωση
του φυσικού αντικειμένου, τις μεγάλες καθυστερήσεις στην υλοποίηση των έργων
και τις μεγάλες εκκρεμότητες, πάνω από 50%, στις απαλλοτριώσεις, τις
αδειοδοτήσεις και στα αρχαιολογικά έργα», σημειώνει το ΥΠΟΜΕΔΙ.



Σύμφωνα με το υπουργείο, το εύρος της κακοδιαχείρισης του
παλαιοκομματισμού για τους τρεις αυτοκινητόδρομους αποτυπώνεται με αριθμούς
στην έκθεση:



«Ως αποτέλεσμα της καταβολής
του Δημοσίου προς τους παραχωρησιούχους και της σημαντικής αύξησης του
χρηματοοικονομικού κόστους, το συνολικό κόστος του έργου της Ολυμπίας Οδού ανά
χιλιόμετρο αυξήθηκε κατά 69%, από 7,7 σε 13 εκατομμύρια ευρώ. Στο μεταξύ, το
μήκος του προς κατασκευή αυτοκινητοδρόμου μειώθηκε κατά 45%. Ομοίως, στην
περίπτωση του αυτοκινητόδρομου Κεντρικής Ελλάδος, το συνολικό κόστος του έργου
ανά χιλιόμετρο αυξήθηκε κατά 47%, από 13,7 σε 20,2 εκατομμύρια ευρώ ανά
χιλιόμετρο, ενώ ο προς κατασκευήν αυτοκινητόδρομος συρρικνώθηκε κατά 55%.
Συνολικά, λόγω της επανεκκίνησης, το συνολικό κόστος των τριών
αυτοκινητοδρόμων, αυξήθηκε κατά 36%, από 9,1 σε 12,4 εκατομμύρια ευρώ ανά
χιλιόμετρο {…}, με ταυτόχρονη μείωση του φυσικού αντικειμένου.



Το ΥΠΟΜΕΔΙ σημειώνει ότι από την επαναδιαπραγμάτευση των 4
οδικών αξόνων (ΙΟΝΙΑ, ΟΛΥΜΠΙΑ, Ε65, ΜΟΡΕΑΣ) που έκανε η Κυβέρνηση μας και το
Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, σε σχέση με τις αρχικές απαιτήσεις
κατασκευαστών και παραχωρησιούχων, που προέκυψαν από τις δυσμενέστατες για το
δημόσιο συμβάσεις της ΝΔ, πέτυχε συνολικό όφελος 764.477.733 ευρώ για το δημόσιο
και τον Έλληνα φορολογούμενο πολίτη.



«Ξαναγράφουμε τα νούμερα και ο
ελληνικός λαός μπορεί να τα συγκρίνει με αυτά που αποκάλυψε η Επίσημη Έκθεση
του Ευρωπαϊκού Ελεγκτικού Συνεδρίου.


– Στην «Ολυμπία Οδό»: 171.834.053 ευρώ


– Στην «Ιόνια Οδό»: 230.240.276 ευρώ


– Στον Ε65: 137.403.444 ευρώ


– Στον αυτοκινητόδρομο «Μορέας»: 225.000.000 ευρώ


– Για τα Τέμπη και συγκεκριμένα για τον αυτοκινητόδρομο Μαλιακός
– Κλειδί, με τη συμφωνία που πέτυχε τον Ιανουάριο του 2017 η κυβέρνηση και η
πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, δεν καταβλήθηκε καμία
πρόσθετη αποζημίωση, για να ολοκληρωθεί και να παραδοθεί το έργο τον Απρίλιο
του 2017, ενώ περικόπηκαν επιπλέον 37 εκατομμύρια ευρώ προς όφελος του Δημοσίου
και των Ελλήνων φορολογουμένων».



Το υπουργείο δίνει βραβείο υποκριτικής στη ΝΔ και το ΠΑΣΟΚ,
υπενθυμίζοντας τι επικαλείται 3 χρόνια:



· Ότι τα έργα ήταν έτοιμα από εκείνους και ο Πρωθυπουργός,
Αλέξης Τσίπρας, με τον Υπουργό Υποδομών & Μεταφορών, Χρήστο Σπίρτζη, έκοβαν
κορδέλες


· Ότι δόθηκαν πανωπροίκια από την Κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ


· Ότι καθυστερήσαμε για το Πάτρα – Πύργος (κατέθεσαν και
Επίκαιρη Ερώτηση) και τον Ε65








share
Σχόλια Αναγνωστών
Ροή
Οικονομία
Επιχειρήσεις
Επικαιρότητα

Ενημερωθείτε πρώτοι με τον τρόπο που θέλετε.