Quantcast
Τρεις νέοι επιμένουν ελληνικά και επενδύουν στον τουρισμό - enikonomia.gr
share

Τρεις νέοι επιμένουν ελληνικά και επενδύουν στον τουρισμό

δημοσιεύτηκε:

Τρεις νέοι, δύο Ελληνες και μία Ρωσίδα, επιμένουν… ελληνικά για να πραγματοποιήσουν τα επαγγελματικά τους όνειρα και επιλέγουν ως καλύτερο κλάδο για να επενδύσουν τα κεφάλαιά τους, τον τουριστικό. Και οι τρεις προτίμησαν ως τόπο ανάπτυξης της δραστηριότητάς τους τη Θεσσαλονίκη και εξηγούν ποιοι είναι οι λόγοι που τους κάνουν να βλέπουν το μέλλον με αισιοδοξία.

Η Natalia Lialina από τη Ρωσία ήρθε στη Θεσσαλονίκη για δύο λόγους: πρώτον είναι μια όμορφη πόλη με μεγάλη δυναμική ανάπτυξης και δεύτερον έχει πολλές ευκαιρίες για να επενδύσει κανείς. Έπειτα από τρία χρόνια σκληρής δουλειάς είναι σχεδόν έτοιμη να ανοίξει το δικό της ιδιόκτητο κατάλυμα τύπου “bed and breakfast”.

“Ήρθα στην Ελλάδα διότι εδώ οι συνθήκες για να επενδύσεις είναι πολύ καλύτερες από τη Ρωσία. Κάναμε με το συνέταιρό μου έρευνα αγοράς και σε άλλες χώρες αλλά εδώ βρήκαμε καλύτερες προσφορές. Αγοράσαμε ένα κτίριο 800τμ που βλέπει τα δυτικά τείχη της πόλης σε πολύ καλή τιμή και το αναδιαμορφώσαμε εξ ολοκλήρου, δημιουργώντας 14 φιλόξενα διαμερίσματα για όλες τις ηλικίες, ακόμη και για άτομα με ειδικές ανάγκες”, ανέφερε η κ. Lialina.

Πότε θα καταφέρει να λειτουργήσει; “Απροσδιόριστο”, απαντά. “Είναι λίγο δύσκολο στην Ελλάδα να προβλέψεις το χρόνο που απαιτείται για τις γραφειοκρατικές διαδικασίες. Ένα χρόνο διήρκεσε η διαδικασία για την άδεια από την πολεοδομία, ενώ για το όλο εγχείρημα χρειάστηκαν μέχρι σήμερα τρία χρόνια. Τι περιμένουμε τώρα; Την άδεια από το Δήμο Θεσσαλονίκης για την κατασκευή ράμπας στην είσοδο του κτιρίου”, σημειώνει.

Ωστόσο, στην ερώτηση, αν γύριζε το χρόνο πίσω κατά τρία έτη, θα άλλαζε την απόφασή της να έρθει και να επενδύσει στην Ελλάδα, απαντά κατηγορηματικά “όχι”. Κι αυτό γιατί, όπως εξηγεί, πιστεύει στην πόλη και στον τρόπο που ο τουρισμός αναπτύσσεται.

Ο Αλέξανδρος Καραπατόγλου άφησε πριν από λίγα χρόνια την Ισπανία και μαζί κάποιες σοβαρές επαγγελματικές προτάσεις, για να έρθει στη Θεσσαλονίκη και να δημιουργήσει μαζί με τους συνεταίρους του, τη δική τους μονάδα “bed and breakfast”. Τους πήρε πάνω από δύο χρόνια για να βρουν το χώρο, να τον αναδιαμορφώσουν και να δημιουργήσουν ένα κατάλυμα, στο οποίο επένδυσαν ίδια κεφάλαια και, όπως υπολογίζει, χρειάζεται τουλάχιστον μια πενταετία για να κάνουν απόσβεση.

Πώς παίρνει την απόφαση ένας 27χρονος σήμερα, την εποχή του “brain drain”, να μείνει στη χώρα του; “Προτίμησα να μην δουλέψω για να πραγματοποιήσει κάποιος άλλος τα όνειρα του αλλά να δουλέψω για να πραγματοποιήσω τα δικά μου”, αναφέρει. Μετά από περίπου ενάμιση χρόνο λειτουργίας της επιχείρησης συνεχίζει να χαμογελά. “Υπάρχει χώρος για όλους σε αυτήν την πόλη. Εμείς εστιάζουμε στο personal tourism, δηλαδή σε ένα είδος φιλοξενίας, όπου ο επισκέπτης θα νοιώθει σαν το σπίτι του”, εξηγεί. “Για παράδειγμα, εμένα μπορεί κάποιος να με δει στο ξενοδοχείο να σφουγγαρίζω. Όπως θα έκανα σπίτι μου. Διότι αυτό είναι το κλίμα που θέλουμε να δώσουμε στο χώρο μας. Ένα ζεστό φιλόξενο περιβάλλον που θα σε κάνει να νοιώθεις σαν το σπίτι σου. Όπου οι άνθρωποι που εργάζονται θα σε κάνουν να νοιώθεις ότι νοιάζονται και όχι ότι είσαι ένας ξένος σε μια ξένη χώρα”, αναφέρει ο κ. Καραπατόγλου.

Η Χρύσα Φακή δεν είναι ιδιοκτήτρια αλλά Marketing Manager σε μία τουριστική μονάδα που διαθέτει διαμερίσματα και στούντιο και λειτουργεί εδώ και περίπου ένα χρόνο. Είναι μια πρόταση για ανθρώπους που επιθυμούν οικογενειακές αποδράσεις καθώς προσφέρει όλα όσα χρειάζεται μια οικογένεια, όλα όσα δηλαδή διαθέτει ένα σπίτι. Είναι επίσης κατάλληλο για επαγγελματικά ταξίδια, καθώς βρίσκεται σε πολύ κεντρικό σημείο και προσφέρει εύκολη πρόσβαση. Τι είναι αυτό που έκανε την 30χρονη Χρύσα να μείνει στη Θεσσαλονίκη, παρά τις επαγγελματικές προτάσεις που δέχτηκε από το εξωτερικό; Η αγάπη της για τη χώρα και η πίστη της ότι τα πράγματα μπορούν να γίνουν καλύτερα. “Κάποιος πρέπει να μείνει εδώ και να παλέψει”, αναφέρει χαρακτηριστικά.

Έπειτα, η Θεσσαλονίκη είναι μια πόλη με τόσα πράγματα να δει κανείς. Η ιστορία της, τα μουσεία, η θάλασσα, η καλή ζωή και η γαστρονομία της είναι μόνο μερικά.

Τα παραπάνω παραδείγματα αφορούν επενδύσεις που προσφέρουν νέες υπηρεσίες στο χώρο του τουρισμού, με μια διαφορετική προσέγγιση από εκείνη των ξενοδοχείων, η οποία έχει το κοινό της, όπως ανέφερε ο Βασίλης Τσουλής, καθηγητής και συνδιοργανωτής του συνεδρίου Hotel and Hospitality Conference που πραγματοποιήθηκε στο CITY College. Εκεί, οι νέες αυτές επιχειρήσεις είχαν την ευκαιρία να παρουσιάσουν σε φοιτητές και επαγγελματίες του κλάδου τον τρόπο που λειτουργούν και τους στόχους τους.


Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

share
Σχόλια Αναγνωστών
Ροή
Οικονομία
Επιχειρήσεις
Επικαιρότητα

Ενημερωθείτε πρώτοι με τον τρόπο που θέλετε.