Quantcast
Πτωτική η πορεία για τον τουρισμό της Αθήνας - enikonomia.gr
share

Πτωτική η πορεία για τον τουρισμό της Αθήνας

δημοσιεύτηκε:

της Εύας Οικονομάκη



Μειωμένη κατά 1,8% είναι η πορεία της τουριστικής κίνησης στα
ξενοδοχεία της Αθήνας-Αττικής το α’ εξάμηνο του 2016, με τον Μάιο να
παρατηρείται η μεγαλύτερη κάμψη σε ποσοστό 6,5% και τους ξενοδόχους να κρούουν
των κώδωνα του κινδύνου. «Οι πρώτες αρνητικές ενδείξεις που καταγράφονται μετά
από μια θεαματική θετική πορεία την περίοδο 2013-2015 προειδοποιούν για στροφή
του μέχρι σήμερα θετικού κλίματος για τον τουρισμό της Αθήνας», τόνισε ο
πρόεδρος της Ενωσης Ξενοδόχων Αθηνών – Αττικής και Αργοσαρωνικού (ΕΞΑΑΑΑ)
Αλέξανδρος Βασιλικός κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης «6 χρόνια δράσεις για την
Αθήνα» που διοργάνωσε η ΕΞΑΑΑΑ και ήταν αφιερωμένη στο έργο που υλοποιήθηκε από
την Ενωση για την προβολή και ανάδειξη του προορισμού Αθήνα στις ξένες αγορές
την περίοδο 2010-2016.


Ο αντιπρόεδρος της Aegean, Ευτύχης Βασιλάκης επεσήμανε από την πλευρά
του πως πρέπει να εντατικοποιηθούν οι προσπάθειες για την ανάκαμψη της Αθήνας
ως τουριστικού προορισμού και πως η στασιμότητα που επικρατεί στο α’ εξάμηνο
του 2016 «απαιτεί» ένα νέο επίπεδο προσπάθειας,καθώς σε διαφορετική περίπτωση
είναι πολύ εύκολο να κυλήσουμε πίσω.


Ο δήμαρχος Αθηναίων Γιώργος Καμίνης τόνισε ότι δεν επιτρέπεται η Αθήνα
να αφεθεί να επιστρέψει σε άσχημες καταστάσεις του παρελθόντος, γι’αυτό και
είναι απαραίτητα η αναβάθμιση του τουριστικού προϊόντος, η ανάπτυξη νέων
προϊόντων, η στοχευμένη προβολή της πρωτεύουσας, καθώς και η διείσδυση σε νέες
αγορές μέσα από μία σειρά δράσεων.



Ερευνα Ικανοποίησης Πελατών
Ξενοδοχείων



Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της 11ης Ερευνας ΕΞΑΑΑ & GBR Consulting
«περί ικανοποίησης επισκεπτών και απόδοσης ξενοδοχείων», οι επισκέπτες σε ποσοστό 95% μένουν ικανοποιημένοι και θα
σύστηναν ανεπιφύλακτα την Αθήνα. Ακόμη και σε συνθήκες οικονομικής κρίσης η
Αθήνα αποτελεί έναν διαχρονικό και σύγχρονο ταυτόχρονα διεθνή προορισμό που
απευθύνεται επιτυχώς σε πολλές και διαφορετικές δραστηριότητες της διεθνούς
αγοράς, (όπως leisure, corporate, συνέδρια, κρουαζιέρες, θαλάσσιο τουρισμό
κ.λπ.).


Ο Αλ. Βασιλικός επεσήμανε, μάλιστα, ιδιαίτερα όσα μπορούν να δρομολογηθούν
χωρίς κόστος αλλά μέσα από θετικές καταλυτικές αποφάσεις, όπως για παράδειγμα η
επιμήκυνση της σύμβασης του αεροδρομίου με τρόπο που θα υποστηρίξει ξεκάθαρα
την Αθήνα, ή η αξιοποίηση της παραλιακής ζώνης. «Κατά την άποψή μας αποτελούν
την μόνη ασφαλή οδό προς ένα καλύτερο μέλλον για επιχειρήσεις και πολίτες, σε
μια εποχή γενικότερης αστάθειας», τόνισε.



Δράσεις για την ανάδειξη της
Αθήνας



Εργο αξίας 1.208.919 ευρώ υλοποίησε η Ενωση Ξενοδόχων Αθηνών-Αττικής
και Αργοσαρωνικού με τη συνεργασία του «Δικτύου Συνεργειών» για την περίοδο
2010-2016. Το έργο αυτό περιλαμβάνει δράσεις προβολής, φιλοξενία ξένων
τουριστικών tour operators και δημοσιογράφων στην Αθήνα, χορηγικό πολιτιστικό
και κοινωφελές έργο, όπως και την δημιουργία πλατφόρμας / «Δικτύου Συνεργειών »
για την Αθήνα, που αριθμεί πλέον περισσότερους των 100 ιδιωτικών, αλλά και
δημόσιων τοπικών, κλαδικών, επιχειρηματικών και επαγγελματικών φορέων,
Ιδρυμάτων, Οργανισμών, Μουσείων, καταστημάτων κ.ά.


Στις δράσεις αυτές που δρομολογήθηκαν από το 2010 έως σήμερα, τα
ξενοδοχεία της Αθήνας προσέφεραν δωρεάν τουλάχιστον 5.828 καταγεγραμμένες
διανυκτερεύσεις για την ενίσχυση της καλής φήμης της Αθήνας και τα μέλη του
Δικτύου συνέβαλαν καλύπτοντας ανάλογα με την εξειδίκευσή τους, είτε τις
θεματικές ξεναγήσεις και περιηγήσεις στο ιστορικό και εμπορικό κέντρο, σε
Μουσεία, αρχαιολογικούς χώρους και λοιπούς χώρους ενδιαφέροντος, είτε
κρουαζιέρες στα νησιά του Αργοσαρωνικού. Μάλιστα, στη φιλοξενία συνέβαλαν
εστιατόρια και καταστήματα με την προσφορά δώρων.


Κατά τη διάρκεια της ομιλίας του, ο Αλ. Βασιλικός χαρακτήρισε την
ανάγκη συνεργασίας και τη χάραξη κοινής στρατηγικής δράσεων ως «μονόδρομο» για
την ενδυνάμωση του προορισμού και την περιφρούρησή του σε εποχές που είναι
ισχυρές οι προκλήσεις σε διεθνές αλλά και τοπικό επίπεδο, ενώ εξήγησε πως «οι
ίδιοι οι επισκέπτες της πόλης μας
καθοδηγούν μέσα από τις εντυπώσεις τους, τόσο για όσα θα πρέπει να προσέξουμε
και να βελτιώσουμε, όσο και για εκείνα που θα πρέπει να διαφυλάξουμε ή να
αναδείξουμε».


share
Σχόλια Αναγνωστών
Ροή
Οικονομία
Επιχειρήσεις
Επικαιρότητα

Ενημερωθείτε πρώτοι με τον τρόπο που θέλετε.