Quantcast
ΕΕΘ: Είναι αναγκαίο ο τουρισμός της Θεσσαλονίκης να αποκτήσει ενιαία φωνή - enikonomia.gr
share

ΕΕΘ: Είναι αναγκαίο ο τουρισμός της Θεσσαλονίκης να αποκτήσει ενιαία φωνή

δημοσιεύτηκε:

«Είναι αναγκαίο ότι ο τουρισμός της Θεσσαλονίκης πρέπει να αποκτήσει μια ενιαία φωνή, καθώς η πολυδιάσπαση και οι αποσπασματικές προσπάθειες των τελευταίων χρόνων δεν έχουν βοηθήσει να κερδηθεί το παιχνίδι» δήλωσαν 19 φορείς που εμπλέκονται στην ανάπτυξη του  τουριστικού κλάδου της συμπρωτεύουσας, στη σημερινή σύσκεψη για τον τουρισμό, που συγκάλεσε το Επαγγελματικό Επιμελητήριο Θεσσαλονίκης (ΕΕΘ).

Οι φορείς του κλάδου ανέφεραν ότι «ο νομός δεν έχει ακόμη ενταχθεί σταθερά στον χάρτη των μεγάλων διεθνών τουριστικών πρακτόρων και δεν έχει συνδεθεί στη συνείδηση των ξένων ταξιδιωτών με πολλά από τα δυνατά του χαρτιά, όπως η κοντινή Βεργίνα, η Πέλλα, ο Αριστοτέλης και ο Μέγας Αλέξανδρος».

Οι περισσότεροι φορείς του κλάδου επεσήμαναν ότι «τον συντονιστικό αυτό ρόλο  θα πρέπει να τον παίξει ο Οργανισμός Τουριστικής Προβολής Θεσσαλονίκης (ΟΤΠΘ), ο οποίος μάλιστα θα μπορούσε να εντάξει υπό τη σκέπη του ακόμη και φορείς που δεν πληρώνουν συνδρομή».

Μεταξύ άλλων η πρόεδρος του ΟΤΠΘ και η αντιπεριφερειάρχης Βούλα Πατουλίδου ανέφερε ότι «μέχρι τέλη Μαρτίου θα τεθεί σε λειτουργία το νέο portal του ΟΤΠΘΗ  για τον τουρισμό στη Θεσσαλονίκη και τους όμορους νομούς, ενώ ήδη τυπώνεται και σχετικός οδηγός, στην αγγλική, γαλλική και ρωσική γλώσσα. Ωστόσο αφέθηκε επί χρόνια στην τύχη του, παρότι θα μπορούσε να είναι ένα εξαιρετικά κερδοφόρο μαγαζί”.

Από την άλλη πλευρά στην σύσκεψη του ΕΕΘ εκφράστηκε από διάφορους τουριστικούς παράγοντες της συμπρωτεύουσας ότι η  Θεσσαλονίκη δεν είναι αναγνωρίσιμη ως τουριστικός προορισμός σε διεθνές επίπεδο. Πιο αναλυτικά:

Ο πρόεδρος της Ένωσης Τουριστικών Γραφείων, Βύρων Θεολόγης αναφέρθηκε στην πεποίθηση ότι η Θεσσαλονίκη έχει πρόβλημα αναγνωρισιμότητας στο εξωτερικό. Και  για να γίνει η πόλη αναγνωρίσιμη διεθνώς θα  πρέπει να αποκτήσει μόνιμες -κι όχι ολιγόμηνες- αεροπορικές συνδέσεις.

Ο αντιπρόεδρος του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ), Κωνσταντίνος Μέλλιος, επισήμανε ότι: «βάσει ερωτηματολογίων που απαντούν οι επιβάτες των κρουαζιερόπλοιων προκύπτει ότι γνωρίζουν τη Θεσσαλονίκη μόνο ώς πόλη με βυζαντινά μνημεία, αγνοώντας οτιδήποτε αφορά τη γειτνίασή της με τη Βεργίνα και την Πέλλα, αλλά και τη σχέση της με τον Αλέξανδρο και τον Αριστοτέλη. Ενώ έγινε αναφορά ότι πχ, το Λιμάνι του Κατάκολου έχει τις περισσότερες προσεγγίσεις κρουαζιερόπλοιων, με 500.000 επισκέπτες, οι οποίοι φτάνουν εκεί μόνο και μόνο για το Μουσείο της Ολυμπίας. Αντίστοιχα θα μπορούσε να ωφεληθεί η Θεσσαλονίκη από το Μουσείο τής Βεργίνας, το οποίο όμως δεν νοείται να είναι κλειστό όταν καταφθάνουν χιλιάδες επισκέπτες».

Ο αερολιμενάρχης Θεσσαλονίκης, Αχιλλέας Τοπούζας σημείωσε ότι «πριν πέντε χρόνια μέσω του αεροδρομίου ‘Μακεδονία’ ταξίδευαν 3.500.000 επιβάτες, αριθμός που έφτασε τους 5.700.000 πέρυσι και αναμένεται να ξεπεράσει τα 6 εκατ. φέτος”. Πρόσθεσε δε ότι  “η αξιοποίηση και ενεργοποίηση όλων των φορέων της πόλης είναι απολύτως απαραίτητη και πρέπει να αποτελέσει βασικό στόχο”.

Στη σύσκεψη παραβρέθηκαν ακόμη εκπρόσωποι της ΔΕΘ-ΗELEXPO, του Εμπορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης, της Γενικής Αστυνομικής Διεύθυνσης και της Τουριστικής Αστυνομίας, του Συνδέσμου Τουριστικών Πρακτόρων Μακεδονίας – Θράκης, της Ένωσης Ξενοδόχων, του Thessaloniki Convention Bureau, του δήμου Θερμαϊκού και του Ελληνοτουρκικού Επιμελητηρίου».

share
Σχόλια Αναγνωστών
Ροή
Οικονομία
Επιχειρήσεις
Επικαιρότητα

Ενημερωθείτε πρώτοι με τον τρόπο που θέλετε.