Quantcast
Η «ακτινογραφία» των τουριστών που επισκέφθηκαν τα Χανιά το 2016 - enikonomia.gr
share

Η «ακτινογραφία» των τουριστών που επισκέφθηκαν τα Χανιά το 2016

δημοσιεύτηκε:

Aπόφοιτοι της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, με υψηλό ετήσιο οικογενειακό εισόδημα, ήταν οι ξένοι επισκέπτες που επισκέφθηκαν το 2016 την Κρήτη, μέσω του αεροδρομίου Χανίων, σύμφωνα με τα αποτελέσματα έρευνας που πραγματοποιήθηκε στο αεροδρόμιο της πόλης, σε δείγμα 4000 τουριστών κατά την αναχώρηση τους από το νησί.

Η έρευνα, τα αναλυτικά αποτελέσματα της οποίας θα παρουσιαστούν το απόγευμα στα Χανιά, πραγματοποιήθηκε από 25 μεταπτυχιακούς φοιτητές, αλλά και από ερευνητές του Μεσογειακού Αγρονομικού Ινστιτούτου, τη βοήθεια της Περιφέρειας και της Ένωσης Ξενοδόχων Χανίων, με σκοπό να αξιολογήσει την περσινή τουριστική κίνηση στα Χανιά αλλά και γενικότερα στην Κρήτη και να τη συγκρίνει με την αντίστοιχη προηγούμενη περίοδο.

Με βάση στοιχεία της έρευνας, οι ομάδες ηλικίας που βρέθηκαν στην περιοχή ήταν κυρίως μεταξύ 25 και 54 ετών.

Έξι στους δέκα δήλωνε οικογενειακό εισόδημα ανά έτος πάνω από 45.000 ευρώ ενώ τρεις στους τέσσερις επισκέπτες ήταν απόφοιτοι τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Θετική ήταν η εντύπωση των επισκεπτών για τις τιμές. Τρεις στους δέκα τις κρίνει φθηνές και δυο στους τρεις ικανοποιητικές.

Από τους επισκέπτες που φθάνουν στο αεροδρόμιο Χανίων, το 85% διαμένει στο νομό, ενώ δυο στους τρεις επιλέγουν ως κατάλυμα κάποιο ξενοδοχείο. Σχετικά με τις κατηγορίες ξενοδοχείων, σχεδόν τρεις στους τέσσερις προτιμούν να διαμένουν σε τριών και τεσσάρων αστέρων ξενοδοχειακά καταλύματα, ενώ αυξημένο είναι το ποσοστό αυτών που επιλέγουν τα πεντάστερα, το οποίο διαμορφώνεται στο 20%, Όσον αφορά τα ξενοδοχειακά «πακέτα» το λεγόμενο “all inclusive package” επιλέγεται σχεδόν από το ένα τρίτο των αλλοδαπών επισκεπτών.

Οι πιο δημοφιλείς περιοχές διαμονής στα Χανιά είναι ο Πλατανιάς και η Αγία Μαρίνα, με τους Σκανδιναβούς να τις προτιμούν περισσότερο, σε διπλάσιο μάλιστα ποσοστό σε σχέση με αυτούς άλλων περιοχών. Οι κρατήσεις των ξενοδοχειακών καταλυμάτων έγιναν κατά 70%, μέσω ταξιδιωτικού γραφείου και on line συστήματα κρατήσεων, με τους μη Σκανδιναβούς να είναι αυτοί που χρησιμοποιούν κατά κύριο λόγο το διαδίκτυο για την κράτηση των δωματίων τους.

Με βάση την έρευνα, καταγράφεται απόλυτη ικανοποίηση των επισκεπτών σχετικά με τη συμπεριφορά των ντόπιων ανθρώπων, τα καταλύματα, αλλά και από τις ταβέρνες εστιατόρια/καφετέριες, ενώ τα πιο σημαντικά προβλήματα εξακολουθούν να είναι η κακή κατάσταση του οδικού δικτύου, η ελλιπής σήμανση, καθώς και η καθαριότητα κυρίως στους δρόμους και στις πόλεις.

Κορυφαίος προορισμός για τους αλλοδαπούς επισκέπτες, που προσγειώνονται στο αεροδρόμιο Χανίων, αναδείχτηκαν για πρώτη φορά τα μουσεία/εκκλησίες/μοναστήρια, σε ποσοστό 60%, ενώ ακολουθούν οι παραλίες του Ελαφονησίου, Μπάλου και Φαλασάρνων. Έπεται η Κνωσός, το φαράγγι της Σαμαριάς, η Σούγια και οι αρχαιολογικοί χώροι της Απτέρας και της Φαιστού.

Όσο αφορά την αγορά αγροτικών οι περισσότεροι από τους επισκέπτες αγοράζουν τοπικά κρασιά, φρέσκο χυμό πορτοκαλιού και ελαιόλαδου, ενώ ακολουθούν τα τοπικά τυριά, τσικουδιά, λαχανικά, μέλι, το ελαιοσάπουνο, πορτοκάλια, παραδοσιακά αρτοποιήματα και τα αρωματικά-φαρμακευτικά φυτά.


share
Σχόλια Αναγνωστών
Ροή
Οικονομία
Επιχειρήσεις
Επικαιρότητα

Ενημερωθείτε πρώτοι με τον τρόπο που θέλετε.