Quantcast
Οι δυνατότητες ανάπτυξης του θαλάσσιου Τουρισμού στο 3ο Posidonia Sea Tourism Forum - enikonomia.gr
share

Οι δυνατότητες ανάπτυξης του θαλάσσιου Τουρισμού στο 3ο Posidonia Sea Tourism Forum

δημοσιεύτηκε:

της Εύας Οικονομάκη

 

Οι προοπτικές ανάπτυξης της κρουαζιέρας αλλά και ο θετικός αντίκτυπος που επιφέρει η ισχυροποίηση του θαλάσσιου τουρισμού στην οικονομία της Ελλάδας θα βρεθούν στο επίκεντρο του 3ου Posidonia Sea Tourism Forum, που θα διεξαχθεί την προσεχή εβδομάδα.

«Η οικονομική συμβολή του θαλάσσιου τουρισμού, καθοδηγούμενη από τον κλάδο της κρουαζιέρας, μπορεί να ανέλθει στο 1 δισ. ευρώ ετησίως, σύμφωνα με μελέτη του Ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδας. Ο θαλάσσιος τουρισμός μπορεί να δημιουργήσει 40.000 νέες θέσεις εργασίας στο εγγύς μέλλον, άμεσες και έμμεσες, με την πλειοψηφία αυτών να εξυπηρετεί τις ανάγκες του τουρισμού κρουαζιέρας και με την Ελλάδα να αναμένεται να υποδεχτεί κοντά στα 5 εκατ. επιβατο-επισκέψεις κρουαζιέρας το 2015», σημείωσε ο Θεόδωρος Βώκος, εκτελεστικός διευθυντής των Εκθέσεων Ποσειδώνια, για να συμπληρώσει πως «οι αποδόσεις από τα εκδρομικά προγράμματα της πολυδιάστατης Ανατολικής Μεσογείου με τον πολιτισμό και ιστορικό πλούτο της πρόκειται να αυξηθούν σημαντικά».

 

«Ιδανικός τόπος η Ελλάδα»

 

Το «παρών» στην εκδήλωση έδωσε ο αναπληρωτής υπουργός Ναυτιλίας, Θεόδωρος Δρίτσας ο οποίος μίλησε για τις προοπτικές και τις δυνατότητες ανάπτυξης που έχει ο θαλάσσιος τουρισμός στη χώρα μας. «Η προβολή του θαλάσσιου τουρισμού μπορεί να συμβάλει σημαντικά κι όχι μονοσήμαντα στην ανάπτυξη με κοινωνικό μέρισμα. Η Ελλάδα αποτελεί ιδανικό τόπο για να αναπτυχθούν σχέδια πολλαπλών προσεγγίσεων. Είναι ιδανικός τόπος περιήγησης και γνωριμίας και τα περισσότερα λιμάνια εν δυνάμει προορισμοί για το μέλλον. Και σε αυτή τη κατεύθυνση πρέπει να επιταχύνουμε τη διαδικασία ανάπτυξης των λιμενικών υποδομών και τη διαμόρφωση συνθηκών υποδοχής και εξυπηρέτησης των επισκεπτών. Κρίσιμος είναι ο ρόλος του δημοσίου σε αυτή τη κατεύθυνση», σημείωσε ο Θ. Δρίτσας. «Ο Πειραιάς έχει πολύ μεγάλες προοπτικές ανάπτυξης, όχι μόνο σε επισκέπτες και έσοδα, αλλά και στη δημιουργία μιας στενότερης σύνδεσης της πόλης και των επισκεπτών της», τόνισε.

Από την πλευρά του ο γενικός διευθυντής του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων, Αλέξανδρος Λαμνίδης επεσήμανε: «Ο τουρισμός αποτελεί έναν βασικότατο πυλώνα της οικονομίας, αντικατοπτρίζοντας το 20% του ΑΕΠ της χώρας. Ο ναυτικός τουρισμός, οι μαρίνες, η κρουαζιέρα και η ακτοπλοΐα απαρτίζουν το τουριστικό προϊόν της χώρας κι εμείς θέλουμε να είμαστε στην πρώτη γραμμή. Φιλοδοξούμε το 2015 να αγγίξουμε τα 25 εκατ. αφίξεις και να ξεπεράσουμε τα 14 δισ. ευρώ σε έσοδα», ενώ αναφερόμενος στην επικείμενη αύξηση του ΦΠΑ συμπλήρωσε: «Ελπίζουμε ο τουρισμός να μην είναι το θύμα που θα πληρώσει την κρίση της ελληνικής κοινωνίας. Η αύξηση το ΦΠΑ αποτελεί κυρίαρχο θέμα και το σημαντικό είναι να διατηρήσει η ελληνική τουριστική βιομηχανία την ανταγωνιστική της θέση».

 

Ελλείψεις στις υποδομές


Για τις ελλείψεις που αφορούν τις υποδομές στα λιμάνια που υποδέχονται κρυαζιερόπλοια έκανε λόγο ο Κυριάκος Αναστασιάδης, διευθύνων σύμβουλος της Celestyal Cruises και μέλος της εκτελεστικής επιτροπής Cruise Lines International Association (CLIA Ευρώπης), σημειώνοντας ότι δεν υπάρχει επαρκής αριθμός κάδων απορριμμάτων και τουαλέτες για την εξυπηρέτηση των επισκεπτών, ενώ ιδιαίτερη σημασίας έδωσε στην απουσία τροχονόμων στα σημεία που προσεγγίζουν τα κρουαζιερόπλοια.

Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού Λιμένος Πειραιά, Γιώργος Ανωμερίτης τόνισε ότι ο Πειραιάς αυτόν τον Μάιο αποτελεί το κέντρο της ναυτιλίας σε ευρωπαϊκό επίπεδο, με τον ΟΛΠ να είναι ο κόμβος ανάπτυξης του θαλάσσιου τουρισμού για την Ελλάδα.

 Στο πλαίσιο του συνεδρίου -στο οποίο θα παραβρεθούν περισσότεροι από 800 αντιπρόσωποι εταιρειών κρουαζιέρας, λιμένων και προορισμών, προμηθευτών κρουαζιερόπλοιων, πρακτορείων ναύλωσης γιωτ, φορέων ανάπτυξης και διαχείρισης μαρίνων, τοπικών αρχών και κρατικών φορέων- θα διοργανωθούν σεμινάρια, παρουσιάσεις και συναντήσεις, συμπεριλαμβανομένης της συνεδρίασης της εκτελεστικής επιτροπής της Cruise Lines International Association (CLIA Ευρώπης).

share
Σχόλια Αναγνωστών
Ροή
Οικονομία
Επιχειρήσεις
Επικαιρότητα

Ενημερωθείτε πρώτοι με τον τρόπο που θέλετε.