«Χριστούγεννα στην Αττική» σημαίνει πλέον ότι η Αθήνα και η ευρύτερη μητροπολιτική περιοχή μπορούν να σταθούν ισάξια δίπλα σε μεγάλες ευρωπαϊκές πρωτεύουσες ως εορταστικός προορισμός, χωρίς να έχουν τίποτα να ζηλέψουν σε εμπειρίες, εκδηλώσεις και δημόσιους χώρους. Μέσα από έναν οργανωμένο σχεδιασμό που αντιμετωπίζει τον τουρισμό ως προϊόν ποιότητας και όχι συγκυρίας, η Περιφέρεια Αττικής ενισχύει το εορταστικό της αποτύπωμα, δημιουργώντας νέους λόγους επίσκεψης και πέρα από τους καλοκαιρινούς μήνες.
Στο πλαίσιο αυτό, αναπτύσσονται έργα διπλής αξίας σε δεκάδες δήμους, ενισχύεται το brand της Αττικής ως μητροπολιτικού προορισμού και δημιουργούνται νέοι λόγοι επισκεψιμότητας καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους, όπως αποδεικνύουν και οι δύο χριστουγεννιάτικες παρεμβάσεις: το “Protergia Christmas Village” στο Πεδίον του Άρεως και το “ΔΕΗ Christmas Park” στα Δυτικά, που συγκέντρωσαν δεκάδες εκατομμύρια ψηφιακές προβολές, ενισχύοντας την εξωστρέφεια, την ισορροπημένη ανάπτυξη και τον 12μηνο χαρακτήρα του τουρισμού στην Αττική.
«Το Protergia Χριστουγεννιάτικο Χωριό στο Πεδίον του Άρεως και το νέο ΔΕΗ Xmas West Park στο Πάρκο Τρίτση είναι η έμπρακτη απόδειξη ότι οι μεγάλοι δημόσιοι χώροι πρασίνου μπορούν -και πρέπει- να ξαναγίνουν ζωντανά κύτταρα της πόλης και της καθημερινότητάς μας», αναφέρει ο Περιφερειάρχης Αττικής Νίκος Χαρδαλιάς και εξηγεί: «Τα δύο αυτά πάρκα, που για χρόνια ταλαιπωρήθηκαν από εγκατάλειψη και υποβάθμιση, σήμερα επανασυστήνονται στους πολίτες ως σύγχρονοι, ασφαλείς και φιλόξενοι χώροι συνάντησης. Χώροι που φιλοξενούν πολιτισμό, ψυχαγωγία, οικογένειες, παιδιά και νέους ανθρώπους. Χώροι που δεν ανήκουν σε λίγους, αλλά σε όλους. Και αυτή ακριβώς είναι η ουσία της δημόσιας πολιτικής μας για το πράσινο: όχι πάρκα-βιτρίνες, αλλά πάρκα ζωντανά, ανοιχτά και λειτουργικά, όλο τον χρόνο».
Σε αυτό το πλαίσιο, ο κ.Χαρδαλιάς μιλώντας στο Αθηναϊκό και Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων επισημαίνει ότι, «οι χριστουγεννιάτικες δράσεις μας λειτουργούν ως καταλύτης. Δημιουργούν ένα ενιαίο εορταστικό κλίμα σε ολόκληρη την Αττική, από το κέντρο έως τα Δυτικά, και στέλνουν ένα ξεκάθαρο μήνυμα: η πόλη μπορεί να χαμογελά, να φωτίζεται και να μοιράζεται στιγμές χαράς χωρίς αποκλεισμούς. Με σύγχρονη, επιμελημένη αισθητική, που προσφέρει υπεραξία στις γειτονιές και δεν προσβάλει τη γενική εικόνα του αστικού ιστού. Η μεγάλη ανταπόκριση των πολιτών, με χιλιάδες επισκέπτες καθημερινά, επιβεβαιώνει ότι αυτή η επιλογή αγκαλιάζεται και έχει βάθος».
Κομβικό στοιχείο αυτής της φιλοσοφίας είναι ότι όλες οι εκδηλώσεις και στα δύο Χριστουγεννιάτικα Χωριά είναι απολύτως δωρεάν για όλους. «Από την πρώτη στιγμή, η δέσμευσή μας ήταν ξεκάθαρη: οι γιορτές στους δημόσιους χώρους να ανήκουν σε κάθε οικογένεια, σε κάθε παιδί, σε κάθε πολίτη, χωρίς εισιτήρια, χωρίς οικονομικά εμπόδια, χωρίς εξαιρέσεις. Ιδιαίτερα σε μια περίοδο που πολλοί συμπολίτες μας πιέζονται οικονομικά, η ελεύθερη πρόσβαση στη χαρά, στον πολιτισμό και στη συλλογική εμπειρία αποκτά ακόμη μεγαλύτερη αξία», τονίζει ο Περιφερειάρχης Αττικής.
Ταυτόχρονα, η Περιφέρεια Αττικής υλοποιεί αυτές τις διοργανώσεις με απόλυτο σεβασμό στο δημόσιο χρήμα, καθώς όπως επισημαίνει χαρακτηριστικά ο Περιφερειάρχης, για όλες τις εκδηλώσεις και στα δύο πάρκα δεν χρειάστηκε «ούτε ένα ευρώ από τον κρατικό κορβανά» και αυτό ήταν «μια δέσμευση που είχαμε αναλάβει και την τηρούμε στην πράξη».
«Τα όποια έσοδα προκύπτουν από τις ενοικιάσεις χώρων επιστρέφουν εκεί όπου ανήκουν: σε ειδικούς κωδικούς για τη συντήρηση και τη διαρκή αναβάθμιση των πάρκων μας», τονίζει.
Παράλληλα, η Περιφέρεια Αττικής επενδύει πάνω από 40 εκατομμύρια ευρώ από ευρωπαϊκούς πόρους, μέσω των Ολοκληρωμένων Χωρικών Επενδύσεων, για τα τρία μεγάλα μητροπολιτικά πάρκα της Αττικής: το Πάρκο Τρίτση, το Πεδίον του Άρεως και το Αττικό Άλσος.
Επειδή, όπως υπογραμμίζει ο κ.Χαρδιαλιάς «πιστεύουμε βαθιά ότι το δημόσιο πράσινο δεν είναι πολυτέλεια, αλλά δικαίωμα και βασικό στοιχείο ποιότητας ζωής. Τέτοιες παρεμβάσεις δεν αναβαθμίζουν μόνο την καθημερινότητα των κατοίκων. Δημιουργούν νέα τοπόσημα, επανασυστήνουν την Αττική στους ίδιους τους ανθρώπους της και ενισχύουν ουσιαστικά και την τουριστική της εικόνα. Η Αττική δεν είναι μόνο ένας καλοκαιρινός προορισμός. Είναι ένας ζωντανός, πολυεπίπεδος προορισμός τεσσάρων εποχών, που προσφέρει εμπειρίες και τον χειμώνα, αυθεντικές και δεμένες με τον δημόσιο χώρο και την ταυτότητα της πόλης».
Ο τουρισμός αποτελεί βασικό πυλώνα της αναπτυξιακής στρατηγικής της Περιφέρειας Αττικής, σύμφωνα με τον Περιφερειάρχη, όχι ως αυτοσκοπός, αλλά ως μοχλός που συνδέεται άμεσα με την ποιότητα ζωής, τον πολιτισμό, το περιβάλλον και την τοπική οικονομία. Ως ένα πολύτιμο εργαλείο, που ικανοποιεί απόλυτα τον επισκέπτη, δημιουργεί νέες αναπτυξιακές προοπτικές για την Αττική, χωρίς να επιβαρύνει την καθημερινότητα του πολίτη. Ένα βιώσιμο τουριστικό μοντέλο, που μόνο θετικά αποτελέσματα μπορεί να έχει για όλους.
«Όταν επενδύουμε στα πάρκα μας, επισημαίνει ο κ.Χαρδαλιάς, στους δημόσιους χώρους και στις συλλογικές εμπειρίες, επενδύουμε στους ανθρώπους μας και στην εικόνα της Αττικής που θέλουμε να χτίσουμε: μια Περιφέρεια ανοιχτή, φωτεινή, σύγχρονη και ανθρώπινη, ιδιαίτερα αυτές τις ημέρες των εορτών».
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
