Quantcast
Στα 40 δις ευρώ η ετήσια συμβολή της κρουαζιέρας στην ευρωπαϊκή οικονομία - enikonomia.gr
share

Στα 40 δις ευρώ η ετήσια συμβολή της κρουαζιέρας στην ευρωπαϊκή οικονομία

δημοσιεύτηκε:

40 δισεκατομμύρια ευρώ αναμένεται να φτάσει η ετήσια συμβολή της κρουαζιέρας στην ευρωπαϊκή  οικονομία και η ανατολική Μεσόγειος προετοιμάζεται να αυξήσει το μερίδιο που της αναλογεί, αναφέρουν εκπρόσωποι  βιομηχανίας που  συμμετέχουν  στο 3ο Posidonia Sea Tourism Forum.

Αναλυτικότερα, το 3ο Posidonia Sea Tourism Forum θα πραγματοποιηθεί από τις 26 έως 27 Μαΐου 2015  στην Αθήνα και  διοργανώνεται υπό την αιγίδα του ελληνικού Υπουργείου Τουρισμού, του ελληνικού Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου, του Ναυτικού Επιμελητηρίου της Ελλάδας, του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ), του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας, της Ένωσης Μεσογειακών Λιμένων Κρουαζιέρας (MEDCRUISE), της Ένωσης Λιμένων Ελλάδας (ΕΛΙΜΕ), της Ένωσης Πλοιοκτητών Ελληνικών Σκαφών Τουρισμού, της Ένωσης Μαρίνων Ελλάδας, της Ένωσης Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων και Φορέων Ναυτιλίας και του Συνδέσμου των εν Ελλάδι Τουριστικών και Ταξιδιωτικών Γραφείων (HATTA). Χρυσός χορηγός είναι ο Οργανισμός Λιμένος Πειραιώς, Ασημένιος χορηγός είναι η Air France-ΚLΜ και Αργυρός χορηγός είναι η Celestyal Cruise

Τα ηγετικά στελέχη των μεγαλύτερων εταιρειών κρουαζιέρας θα συμμετάσχουν στο  Posidonia Sea Tourism Forum. Οι λόγοι που οι εκπρόσωποι της βιομηχανίας θα συμμετάσχουν σε αυτή  την εκδήλωση είναι για να θέσουν επί τάπητος τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει ο κλάδος στην ανατολική Μεσόγειο, για να προτείνουν λύσεις σε χρόνια προβλήματα και για να επιχειρήσουν να μετατρέψουν τις τάσεις σε ευκαιρίες για τους βασικούς παράγοντες της βιομηχανίας και τα λιμάνια-προορισμούς της περιοχής.

Εν συνεχεία  ο αντιπρόσωπος της Royal Caribbean Cruises και ο  πρόεδρος CEO της Navigator Travel,  Ανδρέας Στυλιανόπουλος επισημάνει: «ότι η ανατολική Μεσόγειος θα συνεχίσει να ανακάμπτει ως περιοχή κρουαζιέρας, παρά το γεγονός ότι κάποιοι από τους σημαντικούς προορισμούς της εξακολουθούν να βρίσκονται εκτός παιχνιδιού». Και συνέχισε διευκρινίζοντας ότι: « ένας σημαντικός παράγοντας για την ανανέωση της ζήτησης για κρουαζιέρα στην ανατολική Μεσόγειο είναι ότι η Ελλάδα, ως τουριστικός προορισμός, έχει πρόσφατα γίνει πολύ της μόδας παγκοσμίως. Η αειφορία της τουριστικής ανάπτυξης βασίζεται σε διορατικές στρατηγικές που πηγάζουν από ένα σαφές όραμα, σε διαρκή μέριμνα για την ποιότητα του προϊόντος και σε πολιτική σταθερότητα που εγγυάται μια συνεπή συνέχεια στις εφαρμοζόμενες πολιτικές».

Τις ίδιες απόψεις  εξέφρασε και ο  διευθυντής  Κρατικών Υποθέσεων της CLIA Europe, Μάρκο  Ντιλίγκια. Στο πλαίσιο του Posidonia Sea Tourism Forum, η CLIA Europe θα διεξάγει την εξαμηνιαία Συνεδρίαση της Εκτελεστικής της Επιτροπής της στην Αθήνα, θέλοντας με αυτόν τον τρόπο να αναδείξει τη σπουδαιότητα της περιοχής για τη βιομηχανία της κρουαζιέρας.

 Μεταξύ άλλων  ο  εκτελεστικός διευθυντής των Εκθέσεων Ποσειδώνια, Θεόδωρος Βώκος αναφέρει  ότι: « η Ελλάδα συνεχίζει να έχει σημαντική παρουσία κρουαζιερόπλοιων, καθώς το 2014  ο αριθμός των επιβατών άγγιξε μόλις  5 εκατομμύρια». Και σημειώνει ότι: «αρκετά ελληνικά λιμάνια κρουαζιέρας συγκαταλέγονται ανάμεσα στα δημοφιλέστερα της Ευρώπης σε απόλυτο αριθμό επισκέψεων επιβατών. Το γεγονός αυτό, σε συνδυασμό με την εμφάνιση νέων λιμανιών υποδοχής κρουαζιερόπλοιων στην περιοχή, θα συνεχίσει να προσφέρει στις εταιρείες κρουαζιέρας σημαντικές δυνατότητες για συναρπαστικές και προσοδοφόρες επιλογές τουριστικών προορισμών».

Με την ανάπτυξη νέων δυνητικών λιμένων αφετηρίας (homeports) και λιμένων προσέγγισης στην περιοχή, διευκολύνεται η αύξηση της προσφερόμενης χωρητικότητας που αναμένεται το 2015, χάρη στα νέα πλοία που θα τεθούν σε κυκλοφορία από τις TUI Cruises, Costa Cruises και P&O Cruises, καθώς και στην έλευση στην Μεσόγειο ενός αριθμού υπερμεγέθων πλοίων όπως τα Anthem of the Seas, Allure of the Seas και Norwegian Epic. Οι θετικές εξελίξεις αναμένεται να συνεχιστούν το 2016 και 2017, με νέα πλοία να προστίθενται από τις εταιρείες κρουαζιέρας AIDA και MSC Cruises, τα οποία προγραμματίζεται να ενταχθούν στον ευρωπαϊκό στόλο. Η αύξηση του αριθμού των πλοίων που δραστηριοποιούνται στην περιοχή συνεπάγεται αυτομάτως και αύξηση της πελατείας για τους προμηθευτές του κλάδου αυτού, περιλαμβανομένων των παραγωγών τροφίμων και ποτών.

Ένα ακόμα σημαντικό θέμα που θα συζητηθεί στο συνέδριο είναι το μέλλον του yachting στην Ελλάδα και η δυναμική του, σε συνάρτηση με ζητήματα που αφορούν την ανάπτυξη και την εκμετάλλευση μαρινών.

share
Σχόλια Αναγνωστών
Ροή
Οικονομία
Επιχειρήσεις
Επικαιρότητα

Ενημερωθείτε πρώτοι με τον τρόπο που θέλετε.