Το σχέδιο για τη επανεκκίνηση του ελληνικού τουρισμού που βασίζεται σε πέντε άξονες παρουσίασε ο υπουργός Τουρισμού Χάρης Θεοχάρης στη Βουλή απαντώντας σε επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή του ΚΙΝΑΛ κ. Φραγγίδη.
«Το σχέδιο αυτό έχει έχει αρχή, μέση και τέλος. Έχει όραμα, είναι ένα σχέδιο το οποίο θα μας επιτρέψει να κάνουμε αυτήν την κρίση τη μεγαλύτερη ευκαιρία του ελληνικού τουρισμού. Γιατί θέλουμε να είμαστε οι πρώτοι στην Ευρώπη που θα ανακάμψουν, οι πρώτοι που θα εμπνεύσουν εμπιστοσύνη σε όσους επιλέξουν να έρθουν στη χώρα μας, οι πρώτοι που θα αξιοποιήσουν το προσωρινό κενό χάριν της ποιοτικής αναβάθμισης του τουριστικού προϊόντος ώστε να μπορέσουμε να ξανασυστηθούμε και μέσα από τον τουρισμό ως χώρα. Η χώρα μας με αυτό το σχέδιο θα είναι έτοιμη να αξιοποιήσει και την τελευταία ευκαιρία να υπάρξει τουρισμός σε παγκόσμιο και ιδιαίτερα σε ευρωπαϊκό επίπεδο», είπε χαρακτηριστικά ο Υπουργός Τουρισμού.
Κατά την πρώτη τοποθέτησή του ο υπουργός τόνισε ότι από την πρώτη στιγμή που ξέσπασε η πανδημία, υπήρχε ενημέρωση, συνεργασία, δράση για την προσαρμογή της αγοράς και για τη στήριξή της σε αυτήν την πρωτόγνωρη κρίση. Τέθηκε σε λειτουργία τετραψήφιος αριθμός που απαντάει στις ερωτήσεις του Έλληνα ξενοδόχου, του Έλληνα επιχειρηματία, του Έλληνα εργαζόμενου και οποιουδήποτε έχει μια απορία που έχει σχέση με τον τουρισμό. Μετά από έναν μαραθώνιο συνεργασίας με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς, έμειναν ξενοδοχεία ανοιχτά για να καλύψουν κοινωνικές ανάγκες αλλά και για να μπορέσουν οι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί να προσφέρουν τις υπηρεσίες τους στους μαθητές.
Με μέτρα στήριξης προς όλους τους εργαζομένους, όπως οι ξεναγοί, οι εποχικοί, οι μόνιμοι υπάλληλοι, οι επιχειρηματίες -ιδιαίτερα στις μικρές επιχειρήσεις μέχρι και 20 άτομα- αλλά με ενίσχυση της ρευστότητας μέσω των φορολογικών και άλλων διευκολύνσεων, η κυβέρνηση στάθηκε αρωγός σε εργαζόμενους και επιχειρήσεις.
Με το «Greece From Home», μια παγκόσμιας εμβέλειας κίνηση, με παγκόσμια αναγνώριση και μιμητές σε άλλες χώρες η Ελλάδα προβλήθηκε σε όλον τον κόσμο.
Ο κ. Θεοχάρης αναφέρθηκε και στις διεθνείς πρωτοβουλίες που ανέλαβε το Υπουργείο. Στην συμβολή στην αλλαγή στάσης της Κομισιόν, στη θεσμοθέτηση του voucher, ώστε να στηριχθούν οι Έλληνες επιχειρηματίες αφού δεν υπάρχει η δυνατότητα ρευστότητας για να γυρίσουν στο εξωτερικό όλες αυτές οι προκαταβολές που έχουν ήδη δοθεί, στο χτίσιμο συμμαχιών μέσω την συνυπογραφής κειμένων με άλλες χώρες. « Συμμαχίες που θα είναι πολύτιμες την επόμενη ημέρα για να μπορέσουμε να αναπτύξουμε και να ανοίξουμε τα σύνορα όπως πρέπει να γίνει», όπως χαρακτηριστικά είπε.
Αναφέρθηκε επίσης στον ενεργό ρόλο της Ελλάδας στον Παγκόσμιο Οργανισμό Τουρισμού του ΟΗΕ και στην Ομάδα Διαχείρισης Κρίσης, στην οποία ως Πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής του Παγκόσμιου Οργανισμού Τουρισμού, εργάζονται για την ανάληψη δράσεων για την αντιμετώπιση των επιπτώσεων του κορονοϊού στον Τουρισμού.
Οι πέντε άξονες
Κατά τη δευτερολογία του ο κ. Θεοχάρης παρουσίασε τους 5 άξονες για την επόμενη μέρα του Τουρισμού.
1.Υγειονομικός άξονας. Ο Υπουργός ανακοίνωσε ότι προετοιμάζονται πρωτόκολλα για τα ξενοδοχεία, τις μαρίνες, τα αεροπλάνα, το yachting κτλ. Στις 8 Μαΐου οι ομάδες εργασίας του Υπουργείου Τουρισμού που επεξεργάζονται τα πρωτόκολλα σε συνεργασία με τον ΕΟΔΥ θα θα είναι έτοιμες να ανακοινώσουν τα πρωτόκολλα, που θα τεθούν σε διαβούλευση με τους κοινωνικού εταίρους.
2. Οικονομικός άξονας. Προετοιμάζονται κοστολογημένες προτάσεις σε συνεργασία με τα Υπουργεία Οικονομικών, Ανάπτυξης και Εργασίας.
3. Διπλωματικός άξονας. «Ο ελληνικός τουρισμός θα είναι έτοιμος να υποδεχτεί τουρίστες. Αν όμως η γερμανική κυβέρνηση, η ρωσική, η ισραηλινή, η κυβέρνηση των ΗΠΑ βάζουν σε καραντίνα όσους επιστρέφουν από τη χώρα μας, τότε δε θα έρθει κανένας τουρίστας. Κανείς δε θα έρθει για λίγες μέρες για να κάτσει μετά για δύο εβδομάδες στο σπίτι του. Χρειάζονται διπλωματικές κινήσεις. Ήδη Ομάδες Εργασίας δουλεύουν με συγκεκριμένες χώρες για να μπορέσουμε να ανοίξουμε τα σύνορά μας το συντομότερο δυνατόν», υπογράμμισε ο Υπουργός.
4.Προβολή της χώρας. Τις επόμενες εβδομάδες θα είναι έτοιμη μια νέα καμπάνια, η οποία για πρώτη φορά θα μπορέσει να είναι μια εθνική καμπάνια, μακριά από παραφωνίες, από ερασιτεχνισμούς.
5. Πέμπτος άξονας. Επαφές με τους tour operators και με τα διεθνή μέσα. Όπως ανέφερε ο κ. Θεοχάρης, ο CEO της TUI μιλώντας στο Dier Spiegel δήλωσε ότι «εμείς θέλουμε να δουλέψουμε με χώρες, οι οποίες κάνουν κάτι για να ξαναφέρουν τουρίστες πίσω και για να ενεργοποιήσουν τον τουρισμό, όπως η Ελλάδα, η Πορτογαλία, η Κύπρος».